Ik ben straks na mijn werk naar stal gegaan. Leo was er ook, hij is bezig een hek te maken voor de inrit. Wel leuk, ik kom aangereden, toeter een keer. Als ik uitstap hoor ik Anca hard hinneken, gevolgd door het hinnikje van Evita. Ronan en Jasmijn staan aan de andere kant op me te wachten. Dan zie ik Jessie over de inrit aan komen rennen, gevolgd door hond Barno. Dat is leuk 'thuis' komen he?
Als ik in de stal ben, zie ik Ronan in de wei continue langs de draad op en neer lopen. Hier wordt hij gewoon een stuk dunner van. Dus ik haal hem er uit en wil hem eventjes longeren. Effe zijn gedachten ergens anders en dan kan ik hem later effe afspuiten en meteen zijn hoeven doen.
Nu heb ik een aantal springbalken in dat weitje liggen, waar ik wil longeren. Enkele liggen zo'n 20 cm van de grond. Als ik zover ben, heb ik hem even aan de longeerlijn, maar haal hem daar van af. De cirkel wordt te klein zo. Roon is los, staat in de hoek en zet ineens aan!!! In volle galop, maar dus ook over de hindernisjes! Ik had 2 hindernisjes zo'n 5 meter uit elkaar staan, maar daar heeft hij maar 1 stap tussen gezet!!!! Dolle dries!! Als ik hem wil pakken, om hem toch maar aan de longeerlijn te doen, krijg ik hem niet te pakken!!! Leo erbij, maar nee hoor. Lang leve het feit dat hij fjord is... brokken doen wonderen. Toch nog even gelongeerd, en ook toen flink af moeten remmen, zeker op die hindernissen!!! Daarna maar uitgestapt en afgespoten.
Wat is het toch ook een maf! Hij vindt dat springen geweldig, maar om nou zo heet erop te worden.....
Grrrrr. hete m........
-
Grrrrr. hete m........
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Nou Charret, en of hij het geweldig vindt !!!!! Ik heb ontzettend tijdens het springen als ik er op zit. Hij wordt dan steeds feller en sterker!
Paar jaar geleden hadden ze in de bak een hindernis opgezet om een jonge KWPN hengst vrij te laten springen. Deze moest oefenen voor de HK. Een paar meiden zouden Roon los laten omdat ik niet kon. Die kwal springt over de hindernis heen die toch ruim op een meter stond. De bovenste balk gooide hij eraf, maar hij bleef maar rond gaan!!!
Paar jaar geleden hadden ze in de bak een hindernis opgezet om een jonge KWPN hengst vrij te laten springen. Deze moest oefenen voor de HK. Een paar meiden zouden Roon los laten omdat ik niet kon. Die kwal springt over de hindernis heen die toch ruim op een meter stond. De bovenste balk gooide hij eraf, maar hij bleef maar rond gaan!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)