Een andere weg ingeslagen ....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Kelly

Een andere weg ingeslagen ....

Bericht door Kelly » wo 25 jun 2008, 14:24

Ik ben eigenlijk al heel lang aan het nadenken wat ik nou straks met Taco wil als we uitgereden zijn in de sport.
Bij me blijven dat weet ik al vanaf het moment dat ik hem heb :)

Nu zijn we veel bezig met vrijheidsdressuur en dat vind hij helemaal te gek.
Alleen is de beweging gewoon te weinig omdat het vooral stilstaande kunstjes zijn.

Ik zie op youtube met regelmatig filmpjes van paarden die compleet zonder optoming om de baas heen blijven draven/galopperen.
Ook de zijgangen zo beheersen en mensen die zonder optoming met hun paard rijden, prachtig vind ik dat.

Ik heb een boek besteld: Grondwerken met paarden en mijn touwhalster en leadrope zijn onderweg.

Voor mezelf besloten dat ik ook alleen nog maar de wedstrijden ga inschrijven die ik leuk vind.
Tot dat hij 15 jaar is of 15 wp heeft gehaald in de Z2, dan start ik hem helemaal niet meer.

Wel blijf ik hem gewoon lekker trainen dan maar niet meer op Z2 niveau, ik wordt geen complete natural, alles lekker op onze eigen manier.

Hij gaat aanstaande zondag eerst voor 2/3 weekjes op vakantie bij Sandrien.
In die tijd kan ik mooi het boek goed lezen zodat we het lekker in de praktijk kunnen gaan uitvoeren als hij terug is.

Dus pas maar op, over een tijdje rijden Taco en ik zonder optoming door de baan/wei :D

Afbeelding
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » wo 25 jun 2008, 14:36

Leuk Kel! Ook dit zal bij jullie wel weer een groot succes worden.
Maar eerst lekker samen met Iza op vakantie :D
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Wanja

Bericht door Wanja » wo 25 jun 2008, 14:56

Leuk hoor, vind het ontzettend goed van je dat je zo kunt omschakelen. Heb je geen ambities om verder door te stromen naar het ZZ-licht? Of voldoet Taco qua schofthoogte niet aan de eisen voor ZZ-licht?
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 25 jun 2008, 14:58

Een hele leuke andere weg :j
Ik ben met San ook langzaam aan het beginnen met VD/grondwerk/lange lijnen. Van alles wat eigenlijk. En dat bevalt heel goed.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 25 jun 2008, 15:34

weer een leuke nieuwe uitdaging voor jullie beiden, gaat helemaal goed komen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 25 jun 2008, 15:36

Wat ontzettend leuk zeg! Compleet natural is niemand denk ik echt. En lol met je knol op wat voor manier dan ook is het credo :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 25 jun 2008, 15:59

Wat leuk dat je nu eens iets heel anders gaat doen met Taco! Fijn dat je gewoon met hem verder gaat met genieten, ookal is dat op een volledig andere manier.

Mocht je nog eens iets heel anders willen proberen kom dan eens een kennismakingsrit rijden in de endurance, harstikke leuk en ook heel erg fijn bezig met je paard.
Qua optoming mag zo ongeveer alles, dus als je Taac goed genoeg in de hand hebt mag je ook met alleen een touwtje om de hals rijden (ook een uitdaging ;-) )

In elk geval fijn genieten samen.

Ga je wel samen met Ginny door met de shows?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Lotte

Bericht door Lotte » wo 25 jun 2008, 16:00

Wat goed dat je weer een nieuwe uitdaging hebt!
En dan, met een ander paard weer opnieuw in de wedstrijden beginnen?
Endurance is inderdaad ook erg gaaf! :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 25 jun 2008, 16:49

Leuk dat jullie weer een nieuwe uitdaging hebben. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.
Wodan en ik M1+10
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » wo 25 jun 2008, 16:54

Leuk een nieuwe uitdaging. Dit zal hij ook wel erg goed doen, daar twijfel ik niet aan. Ga je nu met een ander paard wedstrijden rijden?
Contessa
Vera

Bericht door Vera » wo 25 jun 2008, 17:01

Lotte schreef: En dan, met een ander paard weer opnieuw in de wedstrijden beginnen?
D
zeker weten! :D
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 25 jun 2008, 18:11

Ik kan me wel voorstellen dat het op een gegeven moment op is. En daarmee wil ik niet zeggen dat jij of Taco niet verder zouden kunnen komen maar het wordt natuurlijk op een gegeven moment wel steeds lastiger. En dan doel ik met name op je eigen opmerking dat Taco niet op zijn gangen loopt maar op zijn karakter. Super dat je op deze manier dan toch weer iets hebt om samen aan het werk te gaan. Ik ben zelf ook al een tijdje bezig met het inslaan van allerlei boeken en dvd's, ik heb er nog weinig mee gedaan en wil mezelf ook eerst goed inlezen voor ik dingen ga doen. Maar ik heb ook zoiets van ik wil het niet volgens een bepaalde manier doen maar zoveel mogelijk zien en lezen en daaruit een manier vinden die bij mij past. Ik heb nu wat boeken van Voest, dvd's van Monty Roberts en er staan nog wat boeken van Parelli op het verlanglijstje. Dat is natuurlijk niet echt vrijheidsdressuur, maar het ongedwongene van freestyle staat mij erg aan. En ik denk dat dit soort dingen het vertrouwen dat de paarden al in je hebben alleen maar kan verdiepen. Hartstikke leuk!

Nou brandt mijn nieuwsgierigheid wel weer door de opmerking van Sandrien dus ik ga het toch maar heel brutaal even vragen, is Vera je nieuwe uitdaging? :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » wo 25 jun 2008, 18:38

Leuk dat je dit op gaat pakken, vooral als je duidelijk kan zien dat Taco het graag doet.
Ik kijk bij een vriendin wel eens wat van parelli en dat is heel erg leuk.. Ben er zelf niet aan begonnen omdat die pakketten zo vreselijk duur zijn. Mocht wel branden, maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Het is gewoon echt leuk om die vriendin met haar paard bezig te zien..
Ben ook eens op een kijkdag geweest, was echt heel erg leuk. Deed trouwens ook een fjord mee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lotte

Bericht door Lotte » wo 25 jun 2008, 18:49

Vera schreef:
Lotte schreef: En dan, met een ander paard weer opnieuw in de wedstrijden beginnen?
zeker weten! :D
Oeh, ben erg benieuwd! :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Kelly

Bericht door Kelly » do 26 jun 2008, 06:41

Marijke, ik zal het ook allemaal zeker op mijn eigen manier doen.
Taco kent wel al wat dingen en die heb ik vaak net even anders aangeleerd dan in het boek vermeld.

Gister zijn we begonnen met de bridge. Hij moet dan eerst mijn rechterhand aanraken voordat er iets lekkers komt uit mijn linkerhand, daarbij moet ik hem dan een commando geven op het moment dat hij mijn rechterhand aanraakt. Dit commando komt te staan voor, goed gedaan kom je beloning maar halen.
Had gedacht dat Taco hier veel te opdringerig voor was maar hij begreep het echt super goed.
Kon mijn rechterhand overal houden (op de grond, boven mijn hoofd etc) en hij tikte hem steeds aan.

En ik denk dat Sandrien al heel veel heeft verklapt maar het ligt inderdaad in de planning dat ik Vera ga uitbrengen in de sport :D:D:D
Amber_

Bericht door Amber_ » do 26 jun 2008, 06:47

Ja echt leuk voor je ! Ik hoorde het gistern van Ginny,
Ach die Vera rij jij ook zo naar het Z haha !

Wel heel leuk dat Taco lekker bij je mag blijven :j
Fieke blijft hem ook starten denk ik toch ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 26 jun 2008, 06:48

je had al zoiets gezegd in ginny d'r topic
leuke ommezwaai :j

sinds uniek d'r probleempjes (veulen/fysio etc) heb ik ook geen wedstrijd behoefte meer, maar uniek wordt echt ongeduldig als er eten in het spel is dus ben zo bang dat er dan niks meer met haar te beginnen valt..... dan blijft ze voetjes staan geven enzo.... :D

ben benieuwd naar foto's over een tijdje als jullie al het eea onder de knie hebben! vind het erg gaaf iig!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Kelly

Bericht door Kelly » do 26 jun 2008, 06:58

Ja hoor Fieke blijft hem ook gewoon rijden :j
Ik ook hoor maar ga gewoon iets minder fanatiek trainen. Voorlopig blijf ik gewoon de leuke wedstrijdjes nog even rijden met hem.

Cindy, je wilt echt niet weten hoe erg Taco op snoep is gefocused, enorm.
Normaal beukt hij me echt aan de kant zeg maar.
Maar hij had heel snel door dat hij echt alleen wat kreeg als hij eerst mijn rechterhand aan raakte.
En in het boek staat ook super uitgelegd wat je moet doen als ze opdringerig zijn.

Amber, Vera kan het qua lopen ongetwijfeld aan maar het is nog al een aparte tante dus dat even moeten we maar weglaten denk ik O:)
Amber_

Bericht door Amber_ » do 26 jun 2008, 07:07

Haha ach, dat komt ook vast goed !
Komt ze dan tijdje bij jou staan ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » do 26 jun 2008, 15:16

Hoe vind je dat boek eigenlijk?

Ik had het vorig jaar ook besteld, maar vond het eerlijk gezegd een beetje tegenslagen (kan er ook wel mee te maken hebben dat ik gewoon liever leer uit lessen oid dan te lezen)
Volgens mij ben ik bij de bridge al gestopt ofzo :oo
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie