Wat zouden jullie doen??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
JoyceNan

Wat zouden jullie doen??

Bericht door JoyceNan » vr 20 jun 2008, 08:55

Nanneborg heeft een allergie en wel voor insecten. Ze krijgt vrij grote tot hele grote bulten die jeuken als een kweet niet wat.
Tot op heden was het redelijk in de hand te houden maar dit jaar is het eigenlijk toch best erg. Ze wordt op der hals zo onwijs geprikt wat zo'n jeuk veroorzaakt dat ze der manen onwijs schuurt.

Zonde van der manen maar wat ik nog erger vind is dat ze zo'n jeuk heeft. Ik heb de DA gebeld maar het spul wat hiervoor gebruikt werd is uit de handel, was illegaal...

Nu zie ik als enige eventuele optie (en de DA ook eigenlijk) een exceemdeken om te doen. Of in ieder geval een hele goede vliegendeken met hals. Nu komt de grote MAAR: Nan krijgt onwijs snel schuurplekken omdat best een dun vachtje heeft zomers en ook gevoelig is(halster wordt ook kaal enzo) Dus eigenlijk kan ze ook geen deken om.....

Ik verzin me een ongeluk wat te doen nu... vind het zo zielig dat ze jeuk heeft maar kale plekken/wat ook op een gegeven open gaat, van de deken is ook niets...

Ik weet het niet jullie misschien?

Word er niet blij van :n

|(
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ingele

Bericht door Ingele » vr 20 jun 2008, 09:04

Ik zou toch een deken omdoen, boett dekens (en merloze boett dekens) zijn wel erg zachte dekens :j vliegendekens zijn volgens mij juist wat stugger..
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » vr 20 jun 2008, 09:12

Ik heb nu een pagony exeemdeken erom,verder een erg zachte deken,alleen
akes krijgt bij de gespen rond de achterbenen nu ook schuurplekken.
Een tip van iemand van bokt om daar een stof omheen te naaien.
En mss evt een bostbeschermer ervoor.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Ilona

Bericht door Ilona » vr 20 jun 2008, 09:59

Appel-azijn door haar voer geven werkt om (giftige)afvalstoffen af te voeren.
knoflook granulaat door het voer geeft weer een soort natuurlijke afweer tegen vliegen. Er komt dan zegmaar knoflook geur uit haar porien, dit weert vliegen af. (kijk anders even op www.paardendrogist.nl)
Het is allemaal geen wondermiddel, maar zeker appel-azijn kan de allergische reactie wat verzachten. Dit helpt niet altijd gelijk, maar na een paar dagen is er al wel wat te merken.
Hopelijk slaat dit bij jouw paardje ook aan.
Mir

Bericht door Mir » vr 20 jun 2008, 11:37

nena had ook alleen plekken van de gespen aan de achterbenen. Die smeerde ik vaak dik in met uierzalf, maar je zou ook een soort bontje eromheen kunnen doen. Sterkte ermee, vast leuk voor het milieu dat al die pittiger middelen eruit gaan, maar voor sommige paarden een crime. Kun je niet via het buitenland aan dat spul komen?
Charret

Bericht door Charret » vr 20 jun 2008, 16:11

Sandra heeft precies hetzelfde! We houden het ook een beetje onder controle door middel van een vliegendeken en vliegspray. Maar wij piekeren ons ook suf.
Schuurplekken hebben wij dan geen last van.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 20 jun 2008, 17:55

Ik heb hier nog wel een exceem deken liggen die mag uit proberen! Maatje 195 :D Wel rot voor haar zeg.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Vera

Bericht door Vera » za 21 jun 2008, 18:01

van die vliegendekens krijgen ze bijna nooit schuurplekken (in elk geval niet erger dan ze zouden hebben zonder die deken)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Viv

Bericht door Viv » za 21 jun 2008, 18:15

Deken opdoek, en van vliegenspray wordt de huid dunner dus die moet je dan achterwege laten of op de deken spuiten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » zo 22 jun 2008, 11:16

Een rambo, amigo of bucas is ook hartstikke fijn. Schuurt niet. Vuran heeft een amigo bug rug vliegendeken. http://www.thehorsehousewebshop.nl/?men ... le_values=
super fijne pasvorm, schuurt nergens. Zitten ook geen bilkoorden aan, maar 1 koortje achter bij de staart en een elastiekje om de staartflap waar je de staart door kunt doen. Blijft prima liggen en de hals is breed genoeg voor een fjordenhals met manenkam :j

Ik heb er ook een van imperial riding, maar die schuurt echt aan alle kanten en is helemaal niet fijn!
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 23 jun 2008, 05:29

Oke tnks voor de berichten. Heb inmiddels alles evne laten bezinken en ben ook even bij de paardenwinkel geweest. Zij hadden een IR deken, maar de hals zit eraan vast. Dat wil ik niet. Ik ga straks bellen of ze de HH set nog hebben/kan bestellen. Daar kan de hals van los gemaakt worden dus dat lijkt me beter. Gisteren was Nan weer flink te pakken genomen arm beessie...
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Plaats reactie