Nou zoals de titel al zegt kunnen onze paarden niet meer zonder elkaar. Gister ben ik weer eens gaan rijden met Imka maar Hosta is zo aan het stieren geweest door het land dat de stukken hoef om je oren vlogen. Er mist nu een heel stuk van dr draagrand. Gelukkig komt de hoefsmid maandag dus dat is het probleem niet al is het natuurlijk eeuwig zonde!!!
Ook kan Hosta niet even weg voor een kleine wandeling want ook Imka (die anders zo makkelijk was) gaat helemaal door het lint.
We staan er nu een maand op het stukje land, en hebben eigenlijk vanaf het begin de paarden uit elkaar willen halen. Maar ja ik was net geopereerd dus ik zelf kon niet. En dan miste Imka weer een ijzer dus kon die niet weg. Nou Hosta heeft wat problemen in gedrag dus die kan ook niet zo makkelijk weg. Maar nu ik zelf na mn operatie weer een beetje opknap vind ik het toch wel erg leuk om ook af en toe een ritje te maken. En dit is ook nodig gezien Imka dr ontzettend dikke buik dat ze zo af en toe eens loopt. In het land rijden vind ik zelf dan weer eng omdat ze af en toe nog wel eens een sprintje wil trekken dan rij ik liever buiten.
Maar dit is nu dus onmogenlijk.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Toch iedere keer de paarden uit elkaar halen? Gister had Hosta een stuk grasland erbij gekregen met heel vers gras maar zelfs dit was niet intressant want dr vriendin was weg

Ook andersom kijkt Imka dus niet naar eten als Hosta weg loopt. Met rijden is ze ook niet te houden als ze in het land gereden word en Hosta loopt even naar het hek van het erf en weer terug want ze stiert alle kanten op.
Wat kunnen we hier nog aan doen? In begin hebben we ze uiteraard ook uit elkaar gehaald maar ook toen was dit probleem er. Alleen hadden we toen nog zoiets van ja maar ja ze zijn nerveus ivm nieuwe plek.
We hebben al zitten denken om een kleine pony erbij te kopen maar ja willen we dan samen rijden hebben we dan niet het zelfde probleem?
En wat kost een shet in onderhoud en niet belangrijk in aanschaf...