Waarom houd je van paardrijden?
ik vind het team gevoel met je paardje super, bedoel een tennisracket oid daar heb je geen band mee en die is ook niet blij als je r bent en zoekt geen affectie, dat heb ik met mijn dieren wel, ben r ook heel zuinig op en geeft ze niet uit handen.
hoef r ook niet speciaal op te zitten als zou ik dat momenteel wel vaker willen dan zoals het nu gaat, maar moet nog eevn gedulkd hebben dan heb ik 5 ochtenden in de week alle tijd.......
ik heb op schoolzwemmen na ook nooit iets anders gedaan
hoef r ook niet speciaal op te zitten als zou ik dat momenteel wel vaker willen dan zoals het nu gaat, maar moet nog eevn gedulkd hebben dan heb ik 5 ochtenden in de week alle tijd.......
ik heb op schoolzwemmen na ook nooit iets anders gedaan
Ik rijd nu al enkele weken niet meer, maar echt missen doe ik het niet. Ik vind het gewoon zo ontspannend om er rustig wat mee bezig te zijn. Beetje knuffelen, beetje poetsen, beetje veulens opvoeden enz.
Maar zal toch wel blij zijn als ik volgend jaar eindelijk op mijn eigen paardje kan rijden. Weet nu al dat het er helemaal niet prestatiegericht aan toe zal gaan, dat hoeft voor mij niet. Maar gewoon lekker in de bossen gaan crossen, dan kan ik even alles vergeten
En het is eigenlijk niet 1 paard wat me blij maakt, maar gewoon onze hele fjordenfamilie. Zijn allemaal schatjes en ben met iedereen even graag bezig (rijden dan weer niet). Denk niet dat als de mijne er niet meer zou zijn dat ik geen plezier meer zou hebben om daar te komen.
Maar zal toch wel blij zijn als ik volgend jaar eindelijk op mijn eigen paardje kan rijden. Weet nu al dat het er helemaal niet prestatiegericht aan toe zal gaan, dat hoeft voor mij niet. Maar gewoon lekker in de bossen gaan crossen, dan kan ik even alles vergeten

En het is eigenlijk niet 1 paard wat me blij maakt, maar gewoon onze hele fjordenfamilie. Zijn allemaal schatjes en ben met iedereen even graag bezig (rijden dan weer niet). Denk niet dat als de mijne er niet meer zou zijn dat ik geen plezier meer zou hebben om daar te komen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nancy imka
Hoi,
Vroeger reedt ik echt iedere dag soms wel drie paarden. Mn vriend had een paardje voor de handel die moest mak gemaakt worden. Ik had Imka en mn 2e paardje. Het paard van mn vriend is toen verkocht daar ben ik heel ziek van geweest. Toen mn 2e paardje, die werd ook verkocht maar in de 2jr dat ik dr had is er nooit een hechte band geweest. We reden wel veel omdat ze vaak niet op het land kon omdat er niks stond of het was te zacht. Met haar vond ik het rijden ook wel leuk maar die hield niet van tutten.
Tegenwoordig kan ik bijna niet meer rijden vanwege mijn reuma en operatie's een prothese knie is toch geen echte natuurlijk en ik heb ze nog zo kort dat het allemaal nog niet fijn aan voelt dat komt wel hoor maar mijn enkels doen ook nog heel veel pijn.
Ik kan nu net zo veel plezier uit het mennen halen met Imka.
Rijden vind ik ook erg leuk alleen de plezier word mij heel erg ontnomen door de pijn die ik er van heb. Ik word zo gestraft!
Ik vind rijden ook niet echt belangrijk al is het heel belangrijk dat Imka iedere dag loopt. Maar ik kan ook genieten om alleen even te kijken bij dr en vers gras en water te geven en te borstelen.
Al kan ik mij knap ellendig voelen als ik weer eens niet kan rijden door die kutziekte! Maar dat is gewoon meer het gevoel ik kan dit niet ik kan dat niet wat kan ik nu nog met mn lichaam....
Op andere paarden heb ik al helemaal geen behoefte en wil ok het risico niet meer lopen om te vallen dus ik blijf lekker op mn fjordenpownie zitten
Vroeger reedt ik echt iedere dag soms wel drie paarden. Mn vriend had een paardje voor de handel die moest mak gemaakt worden. Ik had Imka en mn 2e paardje. Het paard van mn vriend is toen verkocht daar ben ik heel ziek van geweest. Toen mn 2e paardje, die werd ook verkocht maar in de 2jr dat ik dr had is er nooit een hechte band geweest. We reden wel veel omdat ze vaak niet op het land kon omdat er niks stond of het was te zacht. Met haar vond ik het rijden ook wel leuk maar die hield niet van tutten.
Tegenwoordig kan ik bijna niet meer rijden vanwege mijn reuma en operatie's een prothese knie is toch geen echte natuurlijk en ik heb ze nog zo kort dat het allemaal nog niet fijn aan voelt dat komt wel hoor maar mijn enkels doen ook nog heel veel pijn.
Ik kan nu net zo veel plezier uit het mennen halen met Imka.
Rijden vind ik ook erg leuk alleen de plezier word mij heel erg ontnomen door de pijn die ik er van heb. Ik word zo gestraft!
Ik vind rijden ook niet echt belangrijk al is het heel belangrijk dat Imka iedere dag loopt. Maar ik kan ook genieten om alleen even te kijken bij dr en vers gras en water te geven en te borstelen.
Al kan ik mij knap ellendig voelen als ik weer eens niet kan rijden door die kutziekte! Maar dat is gewoon meer het gevoel ik kan dit niet ik kan dat niet wat kan ik nu nog met mn lichaam....
Op andere paarden heb ik al helemaal geen behoefte en wil ok het risico niet meer lopen om te vallen dus ik blijf lekker op mn fjordenpownie zitten

Dat gevoel van Marijke en Kelly ken ik ook wel. Jeskim vertrouw ik nu helemaal, heeft wel even geduurd, hihi.. Met Jeskim voel ik me altijd vertrouwd en ben ik nooit bang. Met Tea is dat anders, die is wel lastig buiten, moet je constant opletten, is druk. Buiten vind ik dat ook wel eens eng..
Daar vind ik het juist wel weer heel leuk om mee te dressuren in de bak, zowel voor de kar als onder het zadel..
Op gras vind ik dat ook altijd wel eng, we zijn al een keer onderuit gegaan en een paar keer scheelde het niet veel.. Jammer dat ik zelf geen bak heb..
Daar vind ik het juist wel weer heel leuk om mee te dressuren in de bak, zowel voor de kar als onder het zadel..
Op gras vind ik dat ook altijd wel eng, we zijn al een keer onderuit gegaan en een paar keer scheelde het niet veel.. Jammer dat ik zelf geen bak heb..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik ben stapelgek met mijn paard maar vind het rijden ook zeker wel belangrijk. Ik ben dan ook geen type voor een veulen of gepensioneerd paard als enige paard, ik zou er dan nog eentje bij nemen.
Ik vind een stalpaard wat gehouden wordt als grote hond dan ook heel erg zielig. Als je dan geen zin hebt om te rijden zorg er minimaal voor dat je paard heel veel en het hele jaar door weidegang heeft.
Ik zie op mijn stal teveel grote honden, oftwel stalpaarden die af en toe een aai krijgen en geborsteld worden, die staan gewoon weg te kwijnen en ziek te worden ( spierbvangen, stalontdeugden ontwikkelen oa)
Ondanks dat het rijden echt een hoofdmoot is tussen mij en Tim zie ik dat ik toch als een van de fanatiekste op stal lekker borstel en goed naverzorg
en het vaakste op pad ben met de trailer naar leuke dingen.
Ik vind een stalpaard wat gehouden wordt als grote hond dan ook heel erg zielig. Als je dan geen zin hebt om te rijden zorg er minimaal voor dat je paard heel veel en het hele jaar door weidegang heeft.
Ik zie op mijn stal teveel grote honden, oftwel stalpaarden die af en toe een aai krijgen en geborsteld worden, die staan gewoon weg te kwijnen en ziek te worden ( spierbvangen, stalontdeugden ontwikkelen oa)
Ondanks dat het rijden echt een hoofdmoot is tussen mij en Tim zie ik dat ik toch als een van de fanatiekste op stal lekker borstel en goed naverzorg
en het vaakste op pad ben met de trailer naar leuke dingen.
hier herken ik heel veel in, ik heb ook geen bak en in de wei rijden is toch minder prettig.Esther schreef:Ik heb ook wel dat paardrijden voor mij niet altijd hoeft.. Ik ben niet echt ambitieus en geen talent..
Ik geef mijn paarden genoeg aandacht, kom vaak in de wei en dan er een beetje mee om friemelen.
Ik vind paardrijden wel leuk om te doen hoor, mennen ook.
Nu moet ik ook wel zeggen, dat het soms ook wel lastig is om te gaan rijden.. Ik heb geen bak o.i.d. ben vaak alleen en dat kan ook lastig zijn..
Vooral nu met de mannetjes erbij. Dan heb ik echt even hulp nodig met Tea..
Moet ook wel kwijt dat ik nu wel weer eens zin heb om te rijden..
ook ik ben meestal alleen en dat vind ik ook niet zo gezellig.
ik heb wel een vriendin die amber huurt maat zij kan niet op de tijden dat ik kan en andersom.
er komt bij mij natuurlijk ook nog bij kijken dat ik kinderen heb en dan ben je ook minder mobiel.
mijn man is verhuizer en is meestal niet voor 20.00 uur thuis,en dan heb ik al niet zo'n zin meer en vind het niet leuk als hij dan uit zijn werk komt dat ik vertrek om te rijden.
dat wat marijke heeft met rosco, had ik met collin,daar kon ik alles mee, die vertrouwde ik blindelings.
met alex moet dat nog groeien, die vertrouw ik nog voor geen meter, dat is gewoon een puber met streken

ik vind het wel leuk om eens op een ander paard te zitten maar dan meer om te kijken wat ik eruit kan halen,gewoon voor een keer.
op zich zou ik wel weer wedstrijden willen gaan rijden maar met een man die daar niet achter staat wordt het toch wat moeilijk,dus die hoop heb ik maar opgegeven.
daarmee is mijn motivatie om dressuur te oefenen ook verminderd.
en om buiten te gaan rijden heb ik niet altijd tijd( ben je toch meer tijd aan kwijt).
kortom er zijn meerdere redenen dat ik niet veel rijd maar ik vind het wel prima zo,ik ben gek met mijn paardjes en ga er elke dag met plezier heen!!
en dat vertrouwen krijgen in alex moet gewoon groeien,komt vast wel goed met die boef!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
-
Ik vond vroeger het rijden juist altijd heel leuk. Heb er ook meerdere gereden en regelmatig trainen en wedstrijden haalde ik echt voldoening uit. Maar vanaf het moment dat ik te horen had gekregen dat ik artrose in mijn heupen heb, is dat zich gaan verschuiven.
Rijden is zeker leuk, maar mennen kan net zo leuk zijn of andere dingen met je paard doen.
Heb toen ook heel erg beseft dat ik Minouk zo miste. En ben toen opnieuw gaan rijden, maar ook andere dingen.. Momenteel staat alles op een laag pitje. Dus daar heb je gelijk in Marijke, het gaat niet alleen puur om het rijden, maar om je beestje en het plezier wat je daarmee kunt beleven.
Rijden is zeker leuk, maar mennen kan net zo leuk zijn of andere dingen met je paard doen.
Heb toen ook heel erg beseft dat ik Minouk zo miste. En ben toen opnieuw gaan rijden, maar ook andere dingen.. Momenteel staat alles op een laag pitje. Dus daar heb je gelijk in Marijke, het gaat niet alleen puur om het rijden, maar om je beestje en het plezier wat je daarmee kunt beleven.
Ook als ik niet rij heb ik vaak veel lol met Yannes. Of misschien júíst wel omdat ik niet elke dag rij. Yannes is daar gewoon geen paardje voor en ik ben er de ruiter niet voor. We kijken gewoon van dag tot dag wat we doen. Soms haal ik haar uit stal of uit de wei en dan zie ik al dat het niks gaat worden met rijden. Nou, dan doen we toch gewoon wat anders? Ik haal dus ook meer voldoening aan de omgang met haar dan uit het rijden opzich (dat is soms alleen maar frustrerend
ze kan een beste trut zijn haha). Opzich vind ik het wel leuk om andere paarden uit te proberen 

Vroeger (oma praat
) had ik aan Nena genoeg, dat was mijn maatje. Ik reed toen ook heel graag, dressuur, of hele lange buitenritten, als we maar samen bezig waren. Nu heb ik geen eigen paard maar ik moet minstens 1 keer per week contact hebben met een paard
. Ik vind het contact leuk, maar het rijden ook. En dan vooral met paarden bezig zijn zodat ze gaan ontspannen en verbeteren (dat probeer ik, of het altijd lukt is een tweede). Ik heb mijn hele leven een shet in de tuin gehad waar ik alles mee kon behalve rijden. Als ik nu weer een paard zou kopen zou ik er wel op willen kunnen rijden, anders kan ik wel bij de shet gaan zitten. Ik wil ook best op verschillende paarden rijden maar ik moet er wel een bepaald vertrouwen in hebben. Ik heb nu 2 hele leuke paarden waar ik op kan stappen (Tim en Oblion) en ik moet zeggen dat het na 2 maanden echt begint te kriebelen. Gelukkig staan ze op de wei nu, als paarden de hele dag op stal staan voel ik me zo ongeveer schuldig als ik ze geen beweging geef.

-
Ik vind rijden/ mennen ook erg belangrijk, maar nu heb ik ook een paard die echt wil werken. Je doet hem volgens mij geen plezier om hem stil te laten staan.
Ik ga 1 keer per week naar les, voor de dressuur en de rest rij ik in het bos, waar wij ook oefeningen doen.
Het is zo heerlijk om in het bos te rijden, je staat zo dicht bij de natuur. Dan kom je een hert tegen, dan een grote roofvogel en soms boskabouters
Een paard waar ik niet mee kan rijden is volgens mij niet aan mij besteed.
Ik ga 1 keer per week naar les, voor de dressuur en de rest rij ik in het bos, waar wij ook oefeningen doen.
Het is zo heerlijk om in het bos te rijden, je staat zo dicht bij de natuur. Dan kom je een hert tegen, dan een grote roofvogel en soms boskabouters

Een paard waar ik niet mee kan rijden is volgens mij niet aan mij besteed.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ik weet niet of het bij mij zo zeer het rijden is waar ik van hou. Ik hou van mijn paard en net wat je zegt ik zie het nooit als een verplichting. Ik doe alles zelf dus moet er ook altijd heen. Het rijden daarentegen kan ik gerust missen. Ik vind het net zo leuk gewoon lekker te tutten. Vroeger was ik een veel fanantiekere ruiter, maar dat is er nu wel een beetje af.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Toen ik nog 1x in de week reed op de manege, miste ik in de vrije week ook altijd het rijden. Toen ik mijn verzorghaf kreeg, reed ik 3x in de week. Maar als dan de manege dicht was miste ik nog steeds de manege.
Nu ik Olaf heb rij ik zo'n 4x in de week, en dan nog mis ik de manege.
Het is gewoon super gezellig en fijn om met paarden bezig te zijn. Ik voel me altijd beter als ik lekker heb gereden. Regen maakt me ook niet veel uit, maar dan zie ik tegen de fietstocht op
Ik hou erg van rijden, om dingen te leren en te merken dat het steeds beter gaan enz. Maar ik hou nog meer van alles er om heen.
Nu ik Olaf heb rij ik zo'n 4x in de week, en dan nog mis ik de manege.
Het is gewoon super gezellig en fijn om met paarden bezig te zijn. Ik voel me altijd beter als ik lekker heb gereden. Regen maakt me ook niet veel uit, maar dan zie ik tegen de fietstocht op

Ik hou erg van rijden, om dingen te leren en te merken dat het steeds beter gaan enz. Maar ik hou nog meer van alles er om heen.
Ik vind paardrijden leuk omdat je ergens naartoe werkt. En natuurlijk vind ik Sjors de allerleukste/liefste/beste etc. Maar ik wil wel altijd wel een paard om mee te rijden. Net wat Ellen zegt.
Ik vind het rijden gewoon écht heel leuk, het is ontspanning/sport/etc.
Ik vind het rijden gewoon écht heel leuk, het is ontspanning/sport/etc.

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!