Liggen Fjorden vaker?
Liggen Fjorden vaker?
Rare vraag: Liggen fjorden vaker languit in de wei dan andere pony/paardenrassen?
Ik kreeg laatst een opmerking van een paardenfan dat ze nog nooit paarden zo vaak had zien liggen als mijn fjorden.
Ze vinden het heerlijk. Lekker op hun zij liggen in het zonnetje en Pleun gaat er dan ook bij liggen. Ze eten of liggen te zonnen.
Precies het leven wat mij ook goed zou bevallen.
Ik kreeg laatst een opmerking van een paardenfan dat ze nog nooit paarden zo vaak had zien liggen als mijn fjorden.
Ze vinden het heerlijk. Lekker op hun zij liggen in het zonnetje en Pleun gaat er dan ook bij liggen. Ze eten of liggen te zonnen.
Precies het leven wat mij ook goed zou bevallen.
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Moet ze is bij mijn eeuwig plat liggende en zonnende kwpn-er komen kijken.
Orion zont echt en als de ene kant warm is rolt die om naar de andere kant zodat die ook op kan warmen. In de zomer doet die zn voetjes in de sloot als die zont.
Orion zont echt en als de ene kant warm is rolt die om naar de andere kant zodat die ook op kan warmen. In de zomer doet die zn voetjes in de sloot als die zont.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Bij ons liggen de jaarlingen ook veel hoor, het zijn nog jonge dieren en die rusten wat vaker denk ik. Hier kijken we er niet van op hoor.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Die van de buren heb ik eigenlijk nog nooit zien liggen op de wei (warmbloeden), vorige zomer was die merrie gewoon rondjes aan het lopen, echt mooi op de hoefslag in een arbeidsdrafje en af en toe eens van hand veranderen
Maar denk eigenlijk niet dat dit rasgebonden is. Zal er wel mee te maken hebben dat ze nog vrij jong zijn. Bij ons liggen de jonkies ook vaak (en de moeders ploffen er regelmatig wel bij
)

Maar denk eigenlijk niet dat dit rasgebonden is. Zal er wel mee te maken hebben dat ze nog vrij jong zijn. Bij ons liggen de jonkies ook vaak (en de moeders ploffen er regelmatig wel bij

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
da's handig Jilly.
zal ik aan wikke ook eens vragen,dat hij alvast los gaat werken,voordat ik met het zadel kom
wikke ligt weinig,iig overdag.
hij staat pasin een nieuwe kudde,dus hij voelt zich ook nog niet 100% op zijn gemak,dat scheeld.
zal ik aan wikke ook eens vragen,dat hij alvast los gaat werken,voordat ik met het zadel kom

wikke ligt weinig,iig overdag.
hij staat pasin een nieuwe kudde,dus hij voelt zich ook nog niet 100% op zijn gemak,dat scheeld.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nee hoor dat maakt geen verschil.
Erna is als de alfa merrie zowel veel staand in de mini kudde met Sophietje (shetxwelsh) en Felitiano (Holsteiner) als platliggend en zonnend net als de andere twee meiden die ik ook veel zie liggen. Het valt me juist op dat de jongste van het stel Sophietje het meest aan het slapen is. Dan liggen ze alledrie plat of één dame suft terwijl de andere twee liggen.
Erna is als de alfa merrie zowel veel staand in de mini kudde met Sophietje (shetxwelsh) en Felitiano (Holsteiner) als platliggend en zonnend net als de andere twee meiden die ik ook veel zie liggen. Het valt me juist op dat de jongste van het stel Sophietje het meest aan het slapen is. Dan liggen ze alledrie plat of één dame suft terwijl de andere twee liggen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Ik heb nog nooit paarden gehad die overdag zomaar in de wei gaan liggen zonnen/slapen. Vind het wel een mooi gezicht bij een ander, maar als hier wat ligt zijn ze altijd ziek
Baranna doet het ook niet, terwijl ze nog maar 2 is. Waarschijnlijk om dat geen van de anderen het doet?

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Ik heb altijd begrepen dat een paard wat gaat liggen, zich op zijn gemak voelt. Het is toch ook zo in een kudde dat er altijd 1 op wacht staat? Viel me ook op toen ik zaterdagnacht bij Roon en Anca in de stal lag. Roon ging pas liggen, toen Anca stond te eten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Laatst vroeg iemand wel aan me of fjorden ook veel meer bij elkaar krabbelden dan andere paarden, hihi..
Ik geloof niet dat het in beide gevallen verschil maakt..
Mijn fjorden liggen wel vaak, vooral de jonkies, maar Tea er ook wel eens bij, maar dan staat Jeskim altijd op wacht.
Ze kunnen in Vene ook zo heerlijk lui liggen met zijn allen.. Dan staat er in de paddock nog maar 1 overeind, de rest ligt gewoon te soezen, vind ik zo'n leuk gezicht..
Ik geloof niet dat het in beide gevallen verschil maakt..
Mijn fjorden liggen wel vaak, vooral de jonkies, maar Tea er ook wel eens bij, maar dan staat Jeskim altijd op wacht.
Ze kunnen in Vene ook zo heerlijk lui liggen met zijn allen.. Dan staat er in de paddock nog maar 1 overeind, de rest ligt gewoon te soezen, vind ik zo'n leuk gezicht..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
hihi daar wil ik wel eens foto's van zienOrion1996 schreef:Moet ze is bij mijn eeuwig plat liggende en zonnende kwpn-er komen kijken.

arin ligt ok wel eens in de wei maar niet zo heel erg vaak eigenlijk, zonde van de tijd dat hij kan eten

wat me wel opvalt is dat de paarden die weinig tot geen beweging krijgen luier zijn en hierdoor ook vaker liggen dan de andere paarden. best logische, want als jezelf veel sport ben je ook minder lui dan als je niks doet.