Bericht
door Ivonne » wo 18 jun 2008, 06:54
ik hoef ook niet persé rijden. Soms rijd ik 2 keer in de week, soms een maand niet. Ik reed op Jackie altijd heel fanatiek. Op Diëgo werd dat al minder, omdat ik heel lang bang op hem ben geweest, hij was niet makkelijk. Dan had ik me voorgenomen om te gaan rijden op Diëgo en dan regende het, dan was ik gewoon blij dat ik niet hoefd. Later was dat wel beter hoor. Na het ongeluk heb ik weken niet kunnen rijden en ze dachten toen dat ik nooit meer zou kunnen rijden. Ik miste het toen niet. Maar na een paar week toch weer kriebels om even op Jackie te zitten zonder zadel. Hij heeft me bij mijn herstel geholpen, mijn knieën werden elke keer beter als ik gereden had.
Het probleem is bij mij dat ik niet alleen ga rijden, Marga wil bij mij ook niet alleen bij huis weg. Mennen doe ik ook niet alleen, dus ik moet altijd wachten tot er iemand mee gaat. En ik kan door mijn handicaps niet lang rijden en ben een bangeschijterd, dus rijden met mij is niks aan. Ik vind het heerlijk om te stappen, lange teuel en af en toe een drafje. Maar galoperen met een groepje hoeft van mij niet. Dressuur rijden vind ik niks aan. Maar ik ben wel van plan om binnenkort een keer de bak in te gaan, heb nog nooit gedresuurd met Marga, is niet mijn ding.
Daarom ben ik ook zo blij met een fjord. Ik wil geen paard die er persé 6 dagen per week uit moet.
Mijn paarden komen niks te kort, lopen hele dag buiten, 's nachts altijd in een schone stal met water en voer, en ze krijgen liefde en aandacht zát. Ik ben meer van het wandelen, poetsen en tutten. Rijden is geen must. Als Baranna volgend jaar onder het zadel is gaan we vast vaker rijden, dan kan JW mee.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....