Vorige week maandag was het zover, ik ging naar Ermelo voor de KNHS zomerinstructieweek mennen. 's ochtends vroeg vertrokken met mijn spul. Rond half negen kwam ik op het federatiecentrum aan, waar Viv al stond te wachten op ons. Even voor Viv :

Viv had de beste box van stal alvast ingepikt voor ons. Met buitenluik en als eerste bij de deur. Heerlijk voor mijn boef die het liefst buitenstaat. Na de opening hadden we meteen les. Ik in de binnenbak van Paul Versluis, Pablo was erg gespannen en ik ook aangezien het pas de 2de keer was dat hij voor de nieuwe wagen liep. Na de lunch weer les en dat ging al iets beter. Na het avondeten kwam er een meneer een lezing houden over exterieur en beweging, maar ik moet eerlijk bekennen, die man was geen spreker en het was erg lastig om bij de les te blijven. We hebben het wel de hele week over mooie driehoekjes gehad dus ergens hebben we wel opgelet!
Volgende ochtend alweer erg vroeg wakker, lekker hoor, zo'n stapelbed. Dus om 7 uur poownie buitenzetten, echter t is een grote vent met een klein hartje, dus was geen goed plan. Na het ontbijt les in de andere binnenbak en ook vond ik super! 's Middags hadden we excursie op een stal waar concourspaarden worden getraind, erg spectaculair, maar vraag me af of ik wil weten hoe het ze geleerd word

's Avonds weer les en jemig, Pablo ging redelijk ontspannen door de baan heen, super!
Woensdag hadden we 's ochtends vaardigheid op het hoofdterrein, dat was gaaf! Pablo deed het super goed, en we hadden het nog nooit eerder gedaan. 's Middags marathon ook dat was stoer, alleen hij was heel sterk en heb zijn lagen een beetje kapot gereden. Ook ging hij door de waterbak, dat was echt cool! Hilarische foto's hiervan volgen als Viv zin heeft om de foto's van de camera te halen

Laat in de middag heeft de maandaginstructeur die ook paardentandarts is, Pablo onder handen genomen. Bleek echt heel hard nodig, toch rot, want hij komt gewoon elk jaar onder handen van een andere tandarts.
De donderdagochtend les klikte van geen kant, dus die vergeten we maar gauw. En donderdag middag een rondje over de hei, wat ook geen goed plan leek. Pablo wil namelijk niet achter iemand anders lopen, en Pablo wil ook geen sukkeltempo lopen, dus roossie had zere handen

's Avonds gingen Viv en ik lekker uit eten bij de griek aangezien Viv jarig was

Vrijdag ochtend nog even prive les gehad was erg leuk maar Pablo was me echt een beetje zat.
Dus na het bord patat weer lekker op huis aan. Conclusie van deze week: linkerhand meer lossen! Steeds proberen naar ontspanning toe te gaan. En een wedstrijdje kunnen we best rijden.
De groep mensen was erg leuk, van boscrossers tot klasse 3 samengesteld en ook de paarden waren erg divers. De sfeer was erg fijn, zo hingen er overal tuigen en kon iedereen zijn spullen laten liggen. En gelukkig heb ik dinsdag een poownie vriendje voor pablo gevonden, want hij was echt van de rel, t is nou eenmaal een op en top kudde dier. Toen fritsje bij m in de paddock kwam zag je binnen een paar minuten zijn hele uitdrukking veranderen. Dus elke ochtend om 7 uur gingen ze lekker samen de paddock in.
Maar goed ik ga volgend jaar zeker weer (en hoop dat Viv dan ook weer gaat