Ervaring Rossner zadels? Of Lemetex?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Klijntje
Contacteer:

Ervaring Rossner zadels? Of Lemetex?

Bericht door Klijntje » di 10 jun 2008, 18:16

Ik heb op dit moment een JC Saphir voor Zico, maar dit past eigenlijk al een tijdje niet meer zo goed.
Meneer begint -eindelijk- wat uit te zwaren en het zadel wipt op van achter. Ook zie ik af en toe wat rommelige haartjes op zijn rug na het rijden.
Tijd dus voor iets anders, want opvullen gaat niet meer, de kussens zijn al zowat maximaal gevuld.

Nou trek ik niet zomaar 1500+ euro uit m'n broekzak :P voor een KN of Kieffer oid, maar een Rossner valt wel wat meer in mijn prijsklasse. Zeker als ik voor de JC nog wat kan terugkrijgen.
Dus vroeg ik me af; wie heeft ervaring met een Rossner zadel? Heeft iemand een Rossner voor z'n Fjord en hoe bevalt dat? Voor-nadelen?!
Of wat voor ander -middenklasse- dressuurzadel hebben jullie zelf?
Ik wil persee een lederen zadel trouwens, heb wel ervaring met kunststof maar wil dit echt niet. Ik zoek een eenvoudig zadel, niet iets waarbij je in een houding gedwongen wordt door enorme beenwrongen enz.

Hopelijk hebben jullie interessante tips :)
Dank je wel!
Laatst gewijzigd door Klijntje op wo 11 jun 2008, 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » di 10 jun 2008, 19:29

Ik heb een Rossner dressuurzadel, een brede. Ben er erg tevreden over. Voordeel vind ik vooral de prijs (en het zadel ligt natuurlijk goed op mijn pony). Ik had m graag in 17,5 inch ipv 18 willen hebben achteraf maar hier kan ik voorlopig prima op rijden en ik kan er ook goed uitkomen met lichtrijden.
Contessa
Charret

Bericht door Charret » di 10 jun 2008, 21:09

Marieke en ik hebben de Rossner Amerika Plus voor Alies en Vincent. Alies een versie breder dan Vincent.
Voor Jouke hebben we de Rossner Montreal. Dit zadel vind ik persoonlijk mooier en fijner maar dat was niet op Alies te passen.
Beiden zadels zijn van goede kwaliteit, blijven mooi, zitten heerlijk.

Tis dat je verder weg woont anders had je ze kunnen komen proberen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » wo 11 jun 2008, 06:53

Ja, das jammer ;) Wat was de reden dat het andere model niet op Alies paste?

Heb de titel even aangepast, ook Lemetex zit geloof ik in de middenklasse qua prijs, misschien dat iemand ervaring heeft met dat merk? Ik weet dat de hoofdstellen erg goed zijn, is dit bij de zadels ook zo?

Ik kan trouwens bij mijn eigen zadel nergens vinden hoe breed de boom is... Dat is wel lastig, ik snap nl niks van die maataanduidingen... 31? 33? Zegt me helemaal niks ;) Maar goed, als ik terug ben van vakantie, laat ik er iemand naar kijken :)
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 11 jun 2008, 07:09

Is uitvullen geen mogelijkheid? (alle vulling eruit en dan opnieuw opgevuld naar de bespiering van je paard..als zico namelijk uitdijt zal er eerder vulling uit moeten, dan vulling bij lijkt me.)

Heb zelf een Rossner, evenals Mieke, maar twee hele verschillende zadels qua rijden. Maar zijn allebei erg tevreden over beide zadels.
Verder heb ik ook een JC en die vindt ik vrij vergelijkbaar in gebruik met de Rossner die ik heb.

Boombreedte van je zadel kun je door de zadelmaker laten nameten (of je moet even zoeken op een maattabel van Thorrowgood, die heeft het ergens online staan).
Geluk is de vrucht van intens werk
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 11 jun 2008, 07:21

Ik heb een Lemetex en een Rossner op RB gehad. Beide zadels lagen heel erg goed op hem. Rossner zit wat zachter.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » wo 11 jun 2008, 11:16

De montreal heeft een diepere zit waardoor het drukpunt niet goed kwam te liggen [meen ik..is alweer een tijdje geleden].
En daardoor zou het zadel blijven schuiven.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie