Het C-tjes topic!
Vreemde meet resultaten...? Zelf meten 1.40 en op z'n van Bons 1.45??
En wat is op de KNHS manier?
Dan laat ik Castor ook door van Bon meten, hij mag wel wat groter haha!
Ach, Topas is ook niet zo'n grote hengst, maar wel heel gaaf!
Castor begint nu eindelijk ook wat steviger te worden. Al een aardige kont, maar nog niet zo'n stevige voorhand. Is lang best slank gebleven.
En wat is op de KNHS manier?
Dan laat ik Castor ook door van Bon meten, hij mag wel wat groter haha!
Ach, Topas is ook niet zo'n grote hengst, maar wel heel gaaf!
Castor begint nu eindelijk ook wat steviger te worden. Al een aardige kont, maar nog niet zo'n stevige voorhand. Is lang best slank gebleven.
Ik weet nog wel dat we daar toen met het meten van Zhellie (van Ivonne, nina op FW) om gelachen hebben. Die staat als ik het goed heb voor 1.47 of 1.48 op papier. Ten tijde van het meten was ze dat in elk geval echt niet en denken we dat de stok in een flinke kuil stond haha.Viv schreef:KNHS meet op de schoft en vB langs het voorbeen voorbij de schoft dus. Kan al snel paar cm schelen.
En idd niet op verharde bodem waardoor de stok nog wel eens op een graspol staat of in een kuiltje.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rubis staat op die manier als 1,47 op papier. Nou zelfs een klein kind kan zien dat Rubis toch echt wel groter is als het gros van de paarden hier, die allemaal groter dan 1,47 gemeten zijn.
(zelf heb ik m kritisch gemeten op 1,49 en een half en ik meet over het algemeen altijd kleiner)
(zelf heb ik m kritisch gemeten op 1,49 en een half en ik meet over het algemeen altijd kleiner)
Geluk is de vrucht van intens werk
Dat was bij Ukie ook op keuring, op KNHS werd ze altijd 1.39 gemeten en bij vBon op 1.41, toen we er iets van zeiden ging ie nog eens metenAnnemarie schreef:Ik weet nog wel dat we daar toen met het meten van Zhellie (van Ivonne, nina op FW) om gelachen hebben. Die staat als ik het goed heb voor 1.47 of 1.48 op papier. Ten tijde van het meten was ze dat in elk geval echt niet en denken we dat de stok in een flinke kuil stond haha.Viv schreef:KNHS meet op de schoft en vB langs het voorbeen voorbij de schoft dus. Kan al snel paar cm schelen.
En idd niet op verharde bodem waardoor de stok nog wel eens op een graspol staat of in een kuiltje.
"ohnee 1.41,5 ze is net nog een halve cm gegroeid"

Op de vBon manier kan het idd veel verschillen, denk dat Jolster in NL op 1.47 gemeten, en hier (op rechte, harde ondergrond) maar op 1.43. Wel een groot verschil...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Die heb ik heel weinig gezien deze week.
Donderdag ff heel snel daarheen geweest, ik door het buurland rennen, madam met de staart omhoog zoef zoef door dr weiland heen. Ze doet nieteens zo heel erg onder kwa gangen aan die 2 'top'kwpn-ers die erbij staan.
Maandag gaan de kwpn-ers het land uit en komt er een friesche merrie in (Orion zijn buurvrouw op stal en stond die vorig jaar op het land mee samen). Dan kan Orion van de zomer ook dat land in en kunnen we is kijken hoe dat samen gaat. Als Cyra dan naar de keuring moet, blijft Orion die dag met de Fries achter en is er niemand alleen. Mooi opgelost dus als het werkt.
Donderdag ff heel snel daarheen geweest, ik door het buurland rennen, madam met de staart omhoog zoef zoef door dr weiland heen. Ze doet nieteens zo heel erg onder kwa gangen aan die 2 'top'kwpn-ers die erbij staan.
Maandag gaan de kwpn-ers het land uit en komt er een friesche merrie in (Orion zijn buurvrouw op stal en stond die vorig jaar op het land mee samen). Dan kan Orion van de zomer ook dat land in en kunnen we is kijken hoe dat samen gaat. Als Cyra dan naar de keuring moet, blijft Orion die dag met de Fries achter en is er niemand alleen. Mooi opgelost dus als het werkt.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Ik hoop het ook Jilly! Staat die nu ver van huis af?
Leuk zeg voor Cyra, naar welke keuring ga je eigenlijk?
Cunna was vanmiddag zo'n doetje, ze had gisteren dr hoofd aan een ijzerenpaal gestoten en nu heeft ze een gat in dr voorhoofd. Ze stond echt met droomoogjes te slapen... Ze zou wel hoofdpijn hebben. (had geen koorts oid)
Leuk zeg voor Cyra, naar welke keuring ga je eigenlijk?
Cunna was vanmiddag zo'n doetje, ze had gisteren dr hoofd aan een ijzerenpaal gestoten en nu heeft ze een gat in dr voorhoofd. Ze stond echt met droomoogjes te slapen... Ze zou wel hoofdpijn hebben. (had geen koorts oid)
Ik denk qua afstand ietsje dichter dan de andere paarden, maar dan aan de andere kant van het dorp.
De ingang is met een plankje over de beek en zo onder de draad, maar ik geraak er nog amper bij
staat vol met netels. Stiefpa maar eens lief aankijken of ie niet even wil maaien haha.
De ingang is met een plankje over de beek en zo onder de draad, maar ik geraak er nog amper bij

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik sta steeds meer versteld van mn meissie.
Heb haar vandaag een los kopstuk met vliegennet om gedaan (kon je zo kant en klaar kopen). Ff schudden, blijft zitten....Ow, prima. Gelijk 50 vliegen minder op dr koppie.
Daarna het achteruit gaan oefenen voor als ze moet gaan trailer laden (erin is totaal geen probleem, ze wil alleen omkeren als ze eruit moet). Na 1 keer het woord terug stond ze al 5 meter verderop. Keurig in een rechte lijn. Boterhammetje erin. Nog ene keer terug..... zoef in zn achteruit en voeren maar. Ik heb nog nooit een paard gehad wat zo super achteruit loopt voor wat te eten

Als ik nu aan kom lopen blijft ze net zo lang hinniken tot ik bij haar ben.
Ben zo happy mety mn gurlie

Heb haar vandaag een los kopstuk met vliegennet om gedaan (kon je zo kant en klaar kopen). Ff schudden, blijft zitten....Ow, prima. Gelijk 50 vliegen minder op dr koppie.
Daarna het achteruit gaan oefenen voor als ze moet gaan trailer laden (erin is totaal geen probleem, ze wil alleen omkeren als ze eruit moet). Na 1 keer het woord terug stond ze al 5 meter verderop. Keurig in een rechte lijn. Boterhammetje erin. Nog ene keer terug..... zoef in zn achteruit en voeren maar. Ik heb nog nooit een paard gehad wat zo super achteruit loopt voor wat te eten

Als ik nu aan kom lopen blijft ze net zo lang hinniken tot ik bij haar ben.

Ben zo happy mety mn gurlie

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Haha....dat had cindy ook,nu nog steeds trouwens.Orion1996 schreef:
Daarna het achteruit gaan oefenen voor als ze moet gaan trailer laden (erin is totaal geen probleem, ze wil alleen omkeren als ze eruit moet)
Ze staat er met een minuut op,maar als ze eruit wil,wil ze eerst omkeren.
Daar nog maar even flink op oefenen straks.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

2 augustus in Lisse. Maar hij is sinds zijn castratie in november nog maar twee keer uit de kudde gehaald om 'iets' te doen. Meelopen gaat redelijk, maar geen idee hoe hij op vreemd terrein is...Orion1996 schreef:Spannend. Wanneer en naar welke keuring gaat hij?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"