Marijke&Rosco schreef:Het is voor jou natuurlijk super balen en ik vind het ook onzin dat je niet mee mag springen in een les waar wel wat hoger gegaan wordt, maar nu ik er over nagedacht heb kan ik me wel voorstellen dat het voor een instructeur misschien wel lastig is om een pony voor het springen in een paardenles te hebben. Natuurlijk spring je ook wedstrijden dus is het voor jou heel vervelend, maar pony's zetten wel andere passen dan paarden en als het goed is telt een instructeur passen tussen hindernissen op basis van paarden. Er vanuit gaande dat er meer dan 1 hindernis gesprongen wordt. Door het niet uitkomen kunnen er natuurlijk best vervelende dingen gebeuren. Maar mocht dat het probleem zijn dan zouden ze je via de vereniging desnoods bij de springles bij de pony's mee kunnen laten rijden op niveau dat gelijk staat met b paarden. Dat is ook niet ideaal omdat dan de afstanden ook korter zijn en je dan weer anders moet tellen tijdens wedstrijden.
Nogmaals ik weet dat je tussen de paarden prima een parcours rondkomt met Fjordy maar ik denk dat er meer achter zit dan fjordendiscriminatie. Maar dat neemt niet weg dat ze er op een onhandige manier mee omgaan natuurlijk.
Maar er is dan altijd te bespreken dat je dubbels niet mee springt bijvoorbeeld. Nu spring ik wel mee in de springwedstrijd van de paarden dus ze hebben van mij helemaal geen last in de springles.

Dus ik heb geen andere afstanden dan hun paarden in de les, dus ik snap niet dat ik niet verder mag.
Ik ben de 1e pony die bij hun in de paarden wedstrijden spring, en nog steeds de enige dus het probleem zou gewoon op gelost zijn als ik door had gemogen. Of idd gewoon bij de laatste les ponys had mogen blijven, waar wij gewoon altijd goeie afstand hadden omdat we in pony wedstrijden altijd met meer snelheid door dubbel gingen. Maar ik mag niks zeg maar, dus ik zit gewoon vast.
Ik kan nooit met Fjordy echt hogerop komen, of aan onze techniek werken als we op 50 blijven hangen. Die hoogte is gewoon niet te vergelijken. Ik had het wel begrepen bijv dat ik niet hoger mocht als ik geen wedstrijden reed, of gewoon ponys die recreatief springen. Daarom vond ik het ook heel normaal dat ik eerst paar lessen in de 1e les moest rijden

.