De voornaamste redenen hiervoor zijn dat ik:
a. geen tuig heb
b. geen kar heb
c. inmiddels al zo lang niet meer gemend heb dat ik het zelf ook een beetje eng zou vinden.
Een stalgenoot had me al wel een paar keer aangeboden om mee te helpen en dat ik hun tuig en kar mocht gebruiken, maar dat werd telkens afgesproken onder het mom van "leuk, dat doen we een keer!". Maar omdat Yanneke komend weekend weer naar de andere kant van het land verhuist wordt (ivm einde van mijn studie) hebben we er toch maar even vaart achter gezet. Het tuig en de kar worden altijd gebruikt voor het mennen met een Fries, maar met een beetje sleutelen paste het ook prima op Yannes!
Inparkeren

En Wim mocht eerst omdat ik het toch altijd weer even spannend vind

Maar al snel kreeg ik de leidsels in handen. Eerst even heerlijk gedraafd over de brede menpaden in het bos. Daar kom je wel eens een plas(je) tegen. Wat denkt mevrouw: Boeien dat er een kar achter hangt, gewoon over die plas springen

Maar enniewee, de brede paden gingen prima dus toen maar een smaller bospaadje ingegaan.

Weer richting huis

Thuis nog even poseren!

Arme poonie had zich helemaal natgelopen. We hebben echt heel veel gedraafd, Yannes vond het helemaal geweldig, oortjes telkens van voor behalve als er wat gezegd werd, dan draaide ze ze even bij om mee te luisteren.
Wim (ervaren menner) vond haar echt een "superpaardje" voor de kar, ook leuk om te horen... Al wist ik dat natuurlijk al langer