zadelmaker geweest, geen passend boomzadel voor arin.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
rosalie

zadelmaker geweest, geen passend boomzadel voor arin.

Bericht door rosalie » do 29 mei 2008, 19:51

vandaag is de zadelmaker geweest.. met als conclusie dat er geen boomzadel is voor arin, waar ik ook in pas. ben dus eigenlijk te groot voor hem waardoor ik met een zadel dat wel op arin pas, teveel achterop de lepel ga zitten. wat dus niet goed is voor zijn rug. en een zadel waar ik in pas is dus te lang voor de rug van arin.

hij had als oplossing een boomloos startrek zadel dus daar ga ik maar even wat meer info over zoeken de barefoot ken ik wel. maar die schijnt minder te zijn zij hij..

best wel balen dus, nu maar hopen dat ene boomlose lekker zit.

nou heb ik al aardig wat rond gezocht op internet,
maar wat is nou het echte verschil tussen een barefoot en een startrek, behalve de prijs dan..
claudia

Bericht door claudia » do 29 mei 2008, 20:19

Welke zadelmaker heb jij gehad?

Wat ik niet snap is dat er dan maar gezegd wordt dat er geen zadel voor jullie zou zijn.

IK durf bijna mijn hand in het vuur willen steken dat er wel een zadel voor jullie moet zijn.

Ik heb echt heel veel verschillende fjorden gereden en er is tot nu toe altijd een zadel geweest wat paste.

(en mijn achterwerk is echt niet klein)

Ik denk dat je eens goed moet gaan rond bellen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
rosalie

Bericht door rosalie » do 29 mei 2008, 20:43

ja sorry verhaal was misschien ene beetje onduidelijk. O:)

ik heb de zadelmaker van divoza gehad

er zou wel een passend zadel kunnen zijn , maar dan zou ik die op maat moeten laten maken. dat heel veel geld kost. wat een beetje zonde is voor een jong dier dat je nog moet indrijden, omdat je het nooit helemaal optimaal kunt bijpassen, als ze zoveel zijn gegroeid kwa bespiering..
het zadel dat ik nu gebruik kon net zei hij, maar niet voor vaker en langer gebruik, omdat het op de zwevende rib drukt. zou hij daar op langer termijn last van kunnen krijgen.

wat ik absoluut niet wil natuurlijk.

nou is arin klein 1.30 gemeten. zelf ben ik 1.68 maar doordat mijn lichaam in verhouding dus langer is komt de drukverdeling in het zadel dus te ver achterop de lepel te liggen.

daarom adviseerde hij mij een boomloos zadel tot arin uitgegroeid was.
Krista

Bericht door Krista » do 29 mei 2008, 20:51

Niet vervelend bedoeld, maar misschien moet je eens een echte zadelmaker laten komen ipv iemand die bij Divoza werkt. Die doorgaans meestal alleen de standaard confectie modelletjes zadels. Net wat Claudia zegt, ga eens rondbellen. Er zijn best deskundige zadelmakers die je vast wel kunnen helpen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Claudje

Bericht door Claudje » do 29 mei 2008, 21:14

Ik denk eerder dat er bedoeld wordt dat het zadel voor jou een goed zitmaat kan hebben, maar dat de kussens dan voorbij
Arin's laatste rib komen en daardoor dus op de lendenen drukken. Je zou kunnen kijken naar een zadel met kussens niet te ver
achter het zadel uitsteken en die wat platter van vorm zijn, waardoor ze beter bij zijn rug aansluiten (geen keilkussens)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 30 mei 2008, 05:23

ik heb dit ook met uniek hoor :j

het zadel is eigenlijk te groot voor uniek (17,5) maar anders passen eva en ik er niet in :n

mijn fysio heeft er naar gekeken en vond m verder goed liggen alleen zal ze altijd wat beperking in beweging houden daardoor.....
boomloos raadde ze mij (op dit moment) af doordat dan de druk alleen op de plek komt waar je zit en dit is bij uniek dus het punt waar ze zo vast zat in haar rug! en met mijn zadel blijft de druk in ieder geval wel verdeeld!

ik zou idd ook nog eens een gewone zadelmaker laten komen! en anders gewoon beginnen met zo'n lichtgewicht wintecje? dat weegt het minste en kan je toch gewoon gaan rijden..... anders zou je helemaal nooit kunnen rijden! das toch onzin!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Wiesje

Bericht door Wiesje » vr 30 mei 2008, 05:36

De zadelmaker van Divoza, daar hoor ik nou werkelijk heel weinig goeds over (behalve op bokt zijn er twee die er bij zweren, maar die werken bij divoza :D )

Bel eens wat meer rond.
Wij hebben de zadelmaker van het tweespan gehad (Fryso zadels). En hebben dus nu ook passend zadel voor onze ronde Ollie (die helemaal niet meer zo rond is, maar toen nog wel ).

De zadelmaker van D. vond dat er voor Oliver geen passend zadel te maken was, en we moesten heb maar voor de kar zetten.
Nou is dat uiteindelijk ook nog gebeurd, maar lag toen nog niet in de planning, en als je met je handen in het haar zit wb een zadel, wil je dat niet horen!!
lientje

Bericht door lientje » vr 30 mei 2008, 05:46

Ik zou ook verder zoeken.

Overigens heb ik wel een goede ervaring met de divoza, ze hebben bij Yuur heel netjes gepast en het ligt na 2 jaar nog steeds prima.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Viv

Bericht door Viv » vr 30 mei 2008, 06:01

rosalie schreef: ik heb de zadelmaker van divoza gehad

Ohhhhh dat verklaart een hoop. Zou als ik jou was zeker nog andere zadelmakers langs laten komen zoals van Rijs, of Horseman Outfitter. Op ieder potje past een dekseltje hoor. En boomloos lijkt me in jouw geval juist niet de oplossing. Ben nieuy zo kapot van de zadelservice van Divoos.
1.30 is trouwens wel een ukkie zeg.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » vr 30 mei 2008, 06:06

Vanmiddag komt de zadelmaker bij een vriendin van mij op stal, ik ga het eens allemaal bekijken!
Maar ik geloof niet dat er geen passend zadel zou zijn voor jullie!
Kelly

Bericht door Kelly » vr 30 mei 2008, 07:02

Ik heb gister met grote tevredenheid een zadel gekocht bij het Drunens ruiterhuis :D
Ook een aanrader.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Claudje

Bericht door Claudje » vr 30 mei 2008, 07:24

Bij Divoza zijn er wel een aantal mensen klaar of bezig met het MSFC, dus verstand van het passen van zadels hebben ze nu inmiddels wel :j

Maar ik weet natuurlijk niet precies wie er bij jou is geweest :n Over vrijwel iedere zadelmaker is wel een verhaal te vinden dat in meer
of mindere mate slecht te noemen is. Het blijft gewoon een erg moeilijk vak omdat je te maken hebt met zoveel verschillende factoren. Zo
kan ik over Tweespan ook wel een slecht verhaal vertellen, maar er zijn ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben. Datzelfde geldt
voor Hulsebos (Junior), al weet ik daar meer slechte dan goede over, in tegenstelling tot Hulsebos (Senior) Die zijn vrijwel allemaal positief.
En zo kan ik nog wel 'even' verder gaan :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
rosalie

Bericht door rosalie » vr 30 mei 2008, 07:28

bedankt voor de reacties! :D

vond zelf de service van divoza goed, ook hier in de buurt hoor ik er goeie dingen over.
bij ons op stal is ook een meisje te groot voor haar pony, echt te groot.
moeder probeerde het nog te redden met de zadelmaker van divoza.
daarvoor hadden ze altijd fugers.. die heeft er gewoon een te groot niet passend zadel op laten leggen , gewoon om geld te vangen.
divoza kwam en die man was gewoon heel eerlijk.gezegd dat hij daar geen zadel voor heeft.
tewijl hij 20 goede zadels mee had.

ik heb dan zoiets van, die man die zegt dat niet voor niks. als hij ook een zadel kan verkopen.

een passend zadel is er absoluut wel, maar die moet dan op maat worden gemaakt.
wat dus boven mijn budget is voor een eerste zadel.

ik ga even kijken of de aangegeven zadelmakers hierboven, een site hebben.

bedankt! :D
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 30 mei 2008, 08:08

bij ons is van de week ook de divoza man geweest, en ik heb ook een prettige ervaring met hem. hij was eerlijk(over het paard van mijn stalgenoot) dat hij er geen passend zadel op had, en er een zadel voor dat paard gemaakt moest worden, en zij dat niet deden, en dus zelf geen geld er aan verdiende maar het naar een ander uit besteede! Ook hadden we een paard op stal dat ook een te groot zadel ha d opzijn rug, en dus op de 18e rib lag(ver daarachter), en dit is alleen op te lossen door er een kleiner, in inchmaat zadel op te leggen. En ja, als je dan 18 inch nodig hebt, wordt dat denk ik lastig.

Op karev lag mijn zadel goed, hij kon evt nog iets verder omhoog van voren, maar zolang ik er goed op zat, en niet voorover werd gegooid lag ie goed. dan hoefde ik hem niet direct aan te passen, en dus geen verkooppraatje.

ach en iedereen heeft wel eens dat ie met een bepaald iets of iemand wel een goede ervaring heeft, en een ander totaal niet, dat hou je toch. En voor zover ik weet is Timmo toch aardig vakbekwaam, hi heeft speciale opleidingen gedaan en een cursus master fit gedaan(of hoe je dat ook noemt).

@claudia: volgens mij is timmo de enige zadelpasser bij divoza, hi gaat het hele land door.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
rosalie

Bericht door rosalie » vr 30 mei 2008, 08:26

ja timmo was inderdaad ook bij mij! hij had ook een stagiere bij zich die nog erg veel moest leren.
deed hij ok erg leuk.

dat wat jij zegt is precies wat ik ook bedoel tamara, veel van die mensen proberen je meer geld uit te laten geven. terwijl het dan toch niet helemaal goed is.. hij is wel heel eerlijk.
en zal dat niet voor niks zeggen.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 30 mei 2008, 08:30

Claudje schreef:Bij Divoza zijn er wel een aantal mensen klaar of bezig met het MSFC, dus verstand van het passen van zadels hebben ze nu inmiddels wel :j

Maar ik weet natuurlijk niet precies wie er bij jou is geweest :n Over vrijwel iedere zadelmaker is wel een verhaal te vinden dat in meer
of mindere mate slecht te noemen is. Het blijft gewoon een erg moeilijk vak omdat je te maken hebt met zoveel verschillende factoren. Zo
kan ik over Tweespan ook wel een slecht verhaal vertellen, maar er zijn ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben. Datzelfde geldt
voor Hulsebos (Junior), al weet ik daar meer slechte dan goede over, in tegenstelling tot Hulsebos (Senior) Die zijn vrijwel allemaal positief.
En zo kan ik nog wel 'even' verder gaan :D
Helemaal mee eens.
Ook hier al veel verschillende zadelmakers gehad, maar tenslotte door Timo van Divoza super geholpen, neemt de tijd, geen overbodige verkooppraatjes, gaat echt op zoek naar een oplossing, terwijl andere al snel riepen, hier is niks aan aan te passen neem maar een bontje, staatriem e.d.
Alle lof over Divoza en de super service.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 30 mei 2008, 09:39

rosalie schreef:daarvoor hadden ze altijd fugers...
Fugers is ook geen zadelmaker, die heeft gewoon een ruitersportwinkel en verkoopt zadels.

Al mijn zadels komen bij hem vandaan. Ik heb mijn Wintec bij Fugers gekocht voor 400 euro minder dan dat die ergens anders kost. Je kan gewoon heel goed met de prijs spelen daar, maar passen is echt zijn sterkste vak niet, dat doe ik zelf met mijn vader samen. Zijn service is wel goed, maar als je alles blind van mensen aanneemt wat ze zeggen kan je idd wel is de mist ingaan.

Als je zelf verstand hebt van passen en je hebt een makkelijk paard kan je best bij zo'n zaak je zadel kopen. Als je dat geluk niet hebt moet je gewoon doorzoeken naar een goede passer. Elk paard kan een zadel krijgen wat geschikt is voor hem en voor zn ruiter.

Ik laat als ik laat opvullen altijd Godfried komen. Die verkoopt ook zadels. Hebben wij op stal goede ervaringen mee. Ik zelf heb juist slechte ervaringen met de heuvelho3ve. Die praten je gelijk een zadel van 4000 euro aan en beginnen over rugproblemen en bevriende ostheopaatjes.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 30 mei 2008, 10:17

Als je met boomloos wél op Arin zou passen, dan is er ook een zadel passend op hem te krijgen. (zolang het maar dezelfde lengte op zijn rug heeft)

Moet je alleen geen diepe zit willen ;), maar of het nu een laagje stof of zadel met boom, kussens e.d. is...de lengte kan even groot zijn! (de drukverdeling op de rug verschilt alleen tussen boomloos en zadel met boom)
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » vr 30 mei 2008, 10:40

rosalie schreef:ja sorry verhaal was misschien ene beetje onduidelijk. O:)

ik heb de zadelmaker van divoza gehad
sorry hoor, maar dat is geen zadelmaker!

Ben er ook geweest voor een zadel voor vera. Ze zeggen rustig als het niet past dat het vanzelf wel passend word als je er een maandje of 3 dagelijks mee rijd :? komt omdat het leer nog nieuw is.
vervolgend verkoopt hij me een zadel dat gewoon echt niet past ook niet na 3 maanden en als ik dan terug kom zegt ie: koop dan ook niet zo'n waardeloos zadel.

maar effe wat anders, volgens mij past bij jullie een ijslanderzadel wel goed. Daar zitten ook altijd flinke mensen op kleine paardjes met korte rugjes.
Er moet gewoon een passend zadel zijn!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
serenza

Bericht door serenza » vr 30 mei 2008, 11:59

www.vanrijs.nl
is echt super!!!!!!!!
en bij ons helemaal hot in de buurt.
echt super
Yoehoew YOLIEN (V.RONNIE) BEVALLEN VAN ANTON= FLOW 11-05-2009 OM 23.50UUR
LUNA (V BRIGGEN) BEVALLEN VAN REINAR= FLAIRE 26-05-2009 OM 02:45UUR
Plaats reactie