Welke paardenverzekering hebben jullie?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Welke paardenverzekering hebben jullie?

Bericht door Dreeke » wo 28 mei 2008, 09:29

Het heeft hier vast vaker gestaan, maar heb niet zo'n zin om daar helemaal in te duiken.

Vinga heb ik nooit verzekerd gehad, en dat heeft veel geld gekost wat er allemaal is gebeurd
(medicijnen, kliniek, dierenartsbezoeken, euthanasie en ophalen Randac) ik heb het met alle liefde
voor haar over gehad al dat geld maar heb er ook van geleerd.

Dakota wil ik dus absoluut wel verzekeren, vandaar mijn vraag wat voor verzekering hebben jullie
(welke verzekeringsmaatschappij) en wat kost dat per maand/kwartaal/jaar?
Wat hebben jullie in het verzekeringspakket zitten en wat niet en waarom?

Ik heb op internet een basis verzekering van Equine gezien, jaarpremie ligt rond de 100 euro maar daar zijn geen ziektekosten in meeverzekerd.
Als je die wel meeverzekerd (tot 200 euro) zit je al snel rond de 350 euro per jaar.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
yvette

Bericht door yvette » wo 28 mei 2008, 09:33

Ik heb Iza in de collectieve verzekering van Petra meelopen en betaal dan iets van 85 per half jaar.
Als ik het goed heb, dan is ze alleen verzekerd voor ziektekosten in een kliniek als de da doorverwijst. Alle andere kosten niet.
Ik weet wel dat als je je dier volledig ziektekosten wil verzekeren, hij wel heel vaak ziek moet zijn wil je het eruit halen. Kan je beter zelf een potje maken.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 28 mei 2008, 10:43

Heb een onderlinge verzekering voor dood. Kost me voor Cai nu ca. 15 euro per half jaar en dan krijg ik de getaxeerde waarde wanneer hij dood gaat.
Geluk is de vrucht van intens werk
Viv

Bericht door Viv » wo 28 mei 2008, 10:56

Equinerisk uitgebreid. Ziektekosten is onbetaalbaar qua premie. rendac is altijd voor eigen kosten dus daar kun je je niet tegen verzekeren en Pathologisch onderzoek ook niet (zo'n 500 euro).
Ze zijn keurig met uitbetalen enige nadeel, je kunt jonge paarden alleen verzekeren tegen de aanschafwaarde (was vroeger niet zo). Later kun je die wel ophogen maar móet je hem volledig laten keuren. Jonge dieren mag je zonder buigproeven op laten nemen in de verzekering.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 28 mei 2008, 11:05

Ik had altijd Amev maar omdat Imka dit jaar in Januari voor hun 20 werd werd de verzekering omgezet in een ongevallen verzekering en dat vond ik overbodig. Ik heb toen besloten om de verzekering te stoppen. Maar ik heb altijd een goeie ervaring gehad met Amev. En altijd de (meeste) kosten vergoed gekregen. Ik heb geen klachten over Amev en ik denk dat ik de volgende keer toch ook weer voor Amev zou kiezen (hippo nu)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
colunder

Bericht door colunder » wo 28 mei 2008, 11:36

ik had collin ook verzekerd,eerst ook tegen ziekte kosten maar dat heb ik later laten veranderen zodat hij alleen voor de dood verzekerd was(ziekte kosten heb ik met hem eigenlijk bijna nooit gehad)
maar toen hij 22 werd is hij de verzekering uitgegooid omdat hij te oud werd en nu meer risico liep om dood te gaan.
hier was ik dus echt heel kwaad over, al die jaren voor niks betaald.
dus als je goed voor je pony zorgt en hij wordt oud dan wordt je gestraft.
ik zal dus nooit meer een pony verzekeren, dan maak ik liever zelf een potje!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Daphne

Bericht door Daphne » wo 28 mei 2008, 11:42

Ik wilde me eigenlijk over een paar weken hierin gaan verdiepen, maar nu het hier toch al staat lees ik even mee.

Als ik het goed begrijp kun je ruw een aantal categoriën onderscheiden:
- dood
- kliniekopnamen
- ziektekosten
Klopt dat? Wat wordt er gemiddeld genomen vergoed bij kliniekopnamen? Zijn dat alle behandelingen of zijn bepaalde zaken (zoals beenproblemen, operaties ed) uitgesloten?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 28 mei 2008, 12:22

geen een. ik zet zelf een deel opzij elke maand, voor eventuele hoge ziekenkosten. ik ben op zich niet een voorstander van verzekeren, als ze dood gaat is dat natuurlijk vreselijk, maar een gemiddelde fjord is geen duizenden euro's waard(ook al is het gemidelde bedrag van 1500 euro ook genoeg geld, begrijp me niet verkeerd), en ik heb het te vaak meegemaakt dat een paard afgekeurd wordt, verkocht vort aan de verzekering, en dan doodleuk doorverkocht wordt aan een ander, terwijl zo'n dier met goede reden is afgekeurd.
ik zou zeker willen weten dat ie dan echt weg gaat, en er niks meer mee gebeurd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 28 mei 2008, 15:04

Hippo Zorg, betaal 23 euro per maand (ofzo). Voor dood ongevallen etc. En ziektekosten in de kliniek.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Kelly

Bericht door Kelly » wo 28 mei 2008, 15:07

Taco is uitgebreid verzekerd.
Inmiddels heb ik al zoveel aan de verzekering betaald dat ik nog een Taco kan kopen....
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Mir

Bericht door Mir » wo 28 mei 2008, 15:11

Ik had Nena verzekerd voor dood door brand en diefstal. Ze is uiteindelijk aan iets overleden waar de verzekering toch geen cent voor vergoed had, dus heb er ook niets voor gemist. Heb toch liever zelf een pot geld staan voor onvoorziene omstandigheden dan dat ik naar de pijpen van de verzekering moet dansen en je paard eruit wordt gegooid als hij een risicoleeftijd bereikt.
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » wo 28 mei 2008, 17:44

Ik heb shadow bij hippo zorg verzekerd, voor dood, blijvende ongeschiktheid, ongevallen, diefstal en nu nog uitgebreide ziektekosten. Dit wil eind van het jaar over laten zetten naar beperkte ziektekosten (doorverwijzing naar kliniek). Ik betaal hier 26 euro in de maand voor en Shadow is nu voor een waarde van 1000 euro verzekerd.

Piet had ik ook bij hen verzekerd en ik heb goede ervaringen met hun. Goede service en snel uitbetalen, hebben ook goed contact met diverse klinieken.

Voor Shadow heb ik een gezondheidsverklaring moeten overleggen van de dierenarts. Als ik einde van het jaar de verzekering ga veranderen/ophogen dan zal ik haar waarschijnlijk klinisch moeten laten keuren door de da.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
tonny

Bericht door tonny » wo 28 mei 2008, 17:47

Al onze paarden zijn verzekerd bij Equine risk. Ben er vol lof over.
Zoals jullie weten hebben wij recent onze Friesche merrie met veulen verloren en ze hebben zowel de merrie, voor 100% van de verzekerde waarde, plus het veulen uitgekeerd, binnen 5 werkdagen na ontvangst van de verklaring van de dierenarts.
Wat we aan premie betalen is per paard verschillend, dat heeft te maken met de waarde.
Onze "duurdere" paarden zijn gekeurd door de dierenarts en onze jonge Friesche merrie, jaarling, en de Fjord hebben zij zonder bezoek of keuring opgenomen in de verzekering.
Wij hebben onze paarden niet verzekerd tegen dierenartskosten.
Tonny is mijn superfjordenpoownie!
Krista

Bericht door Krista » wo 28 mei 2008, 20:16

Wij verzekeren geen enkel paard, wij hebben een potje/voldoende middelen om eventuele kosten te betalen. Het voorbeeld van Anette en Kelly onderschrijft onze keuze maar weer eens.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
claudia

Bericht door claudia » wo 28 mei 2008, 20:38

Die van mij zijn om dezelfde reden niet verzekerd.

Kan ik zlef bepalen wat er mee gaat gebeuren.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » do 29 mei 2008, 06:40

tonny schreef:onze jonge Friesche merrie, jaarling, en de Fjord hebben zij zonder bezoek of keuring opgenomen in de verzekering.
.
Dat is dus niet meer. Tjo werd destijds ook zo opgenomen maar omdat ze nu gefuseerd zijn met Hippozorg oid zijn de regels strenger en moet je ook een jaarling laten keuren.
Maar qua uitkeren zijn ze idd heel snel.

Overigens valt er niet op te sparen tegen de kosten van een koliekoperatie (zo'n 5000 euri) of uitgebreid onderzoek bij kreupelheden, dus in dat geval spaar ik graag 100 euro per maand weg in een verzekering.

Verder is het verkopen aan de verzekering een keuze die je zelf maakt (en dus ook de risico's die dat met zich meebrengt van doorverkopen), je wordt nooit verplicht alleen krijg je dan iets minder uitgekeerd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » do 29 mei 2008, 07:16

de mijne zijn niet meer verzekerd.

heb het ooit wel gedaan, maar ik heb er teveel om te verzekeren. Elke paar jaar kan ik voor dat geld dat anders naar de verzekering gaat wel een ander paard kopen.
Zodoende niet meer.

maar ik kan me goed voorstellen dat iemand met 1 of 2 paarden het wel doet.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 29 mei 2008, 07:25

Ik heb Pablo verzekerd dat ik m had gekocht. Toen woonde ik net samen en waren de financiele middelen anders als nu. Wellicht dat ik de verzekering binnenkort stop zet. Pablo is overigens verzekerd voor 2000 euro.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 29 mei 2008, 07:48

Dus misschien is het niet zo aantrekkelijk dan om Dakota te verzekeren en een apart potje voor hem te maken dan?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
yvette

Bericht door yvette » do 29 mei 2008, 07:55

Hangt een beetje van je eigen financiële situatie af. Kan je het geld voor een operatie ophoesten als het zover zou komen?
Zo niet, dan zou ik wel verzekeren, maar niet tegen ziektekosten. Alleen voor doorverwijzingen naar kliniek.
Misschien kan je eens wat offertes opvragen bij de diverse maatschappijen. Dan kan je voor jezelf beoordelen of het het je waard is.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie