3-jarigen topic
Ik heb gisteren heerlijk met Shadow gefietst!! Ik wilde eigenlijk een kort rondje maar ben uiteindelijk anderhalf uur op pad geweest.
Onderweg van alles tegengekomen, waaronder een bus en een ambulance met sirene (die hij overigen netjes net voor ons uitdeed en na ons weer aan) Maar Shadow gaf geen krimp.
We waren allebei moe maar voldaan na ons heerlijke ritje door de polder!
Onderweg van alles tegengekomen, waaronder een bus en een ambulance met sirene (die hij overigen netjes net voor ons uitdeed en na ons weer aan) Maar Shadow gaf geen krimp.
We waren allebei moe maar voldaan na ons heerlijke ritje door de polder!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Met Bas zijn we ook begonnen met zadelmak maken.
Ben een tijdje geleden al met hem begonnen in de "longeerring". Was los werk. Vorige week voor het eerst een zadel erop en daarna de ruiter erbij, nog wel aan de longeerlijn. We gan op ons gemakkie met hem aan de slag
.....
Ben een tijdje geleden al met hem begonnen in de "longeerring". Was los werk. Vorige week voor het eerst een zadel erop en daarna de ruiter erbij, nog wel aan de longeerlijn. We gan op ons gemakkie met hem aan de slag

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
- Brittlover
Ik wacht met Shadow nog wat langer, ze loopt al wel aan de longeerlijn met zadel en hoofdstel, en ik zit nog steeds te wachten dat ze terecht kan bij Jan om betuigd te worden. Einde zomer wil ik er dan eens een keertje op kruipen (Ik ben ook niet de lichtste dus ik doe het rustig aan)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Bjorn doet op dit moment helemaal niks meer. Na alles wat hij meegemaakt heeft en wat er gebeurd is. Krijgt hij de hele zomer de tijd om alles te verwerken en pakken we het van het najaar wel weer op.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ik heb Bente vandaag een grote beurt gegeven..
Lekker helemaal wassen, vooral haar manen en staart even goed, omdat ze wat jeukerig is. Ze was op het moment meer grijs dan geel, dus het mocht ook wel een keer..
Eerst lekker ingezeept manen ook meteen meegenomen. Lekker schuimen afspoelen.. Hoofd mee afgespoeld, dat vond ze echt niet leuk, op een gegeven moment ging ze zelfs hangen, maar ze kwam toch niet los, hihi..
Voorpluk ook even gedaan, de staart lekker gewassen, vooral bij de wortel.
Daarna geknipt, staart in de cowboy magic, hoofdje lekker ingesmeerd met Equistel, dat is tegen jeuk en wondjes.
Nou daarn awas ze me echt spuugzat hoor.. Ik kon haar niet eens meer mooi op de foto krijgen, ze vertikte het om haar oren naar voren te doen en om normaal te blijven staan, hihi..
Maar ze zag er ineens veel ouder en volwassener uit, eigenlijk mocht ze nu wel naar de keuring.. Op haar hoeven na dan, die zijn helemaal gescheurd e.d. door de droogte en de hoefsmid is te lang niet langs geweest, wilde eerst alle veulens eruit hebben zodat hij alles in één keer kon doen..
En in het land meteen weer rollen, maar goed, ze is weer een beetje schoon en fris, ben benieuwd hoe lang het duurt..
Lekker helemaal wassen, vooral haar manen en staart even goed, omdat ze wat jeukerig is. Ze was op het moment meer grijs dan geel, dus het mocht ook wel een keer..
Eerst lekker ingezeept manen ook meteen meegenomen. Lekker schuimen afspoelen.. Hoofd mee afgespoeld, dat vond ze echt niet leuk, op een gegeven moment ging ze zelfs hangen, maar ze kwam toch niet los, hihi..
Voorpluk ook even gedaan, de staart lekker gewassen, vooral bij de wortel.
Daarna geknipt, staart in de cowboy magic, hoofdje lekker ingesmeerd met Equistel, dat is tegen jeuk en wondjes.
Nou daarn awas ze me echt spuugzat hoor.. Ik kon haar niet eens meer mooi op de foto krijgen, ze vertikte het om haar oren naar voren te doen en om normaal te blijven staan, hihi..
Maar ze zag er ineens veel ouder en volwassener uit, eigenlijk mocht ze nu wel naar de keuring.. Op haar hoeven na dan, die zijn helemaal gescheurd e.d. door de droogte en de hoefsmid is te lang niet langs geweest, wilde eerst alle veulens eruit hebben zodat hij alles in één keer kon doen..
En in het land meteen weer rollen, maar goed, ze is weer een beetje schoon en fris, ben benieuwd hoe lang het duurt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Brittlover
ik heb britt vandaag ook een schoonmaakbeurt gegeven. ze was hengstig, en goed ook had de hele week met babydoekjes haar kont en benen bij zitten werken. maar goed gister had ik haar in de zelfde staat uit de wei gehaald als dat ik haar erin heb gezet en heb haar staart en kont vanmorgen dus maar even gewassen.
even een goede poetsbeurt en mevrouw kan er weer tegen aan
even een goede poetsbeurt en mevrouw kan er weer tegen aan
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Bas pikt het reuze snel en gemakkelijk op. Van alle fjorden die we tot nu toe zadelmak gemaakt hebben is hij veruit de makkelijkste. Hij vind het heerlijk als je met hem bezig bent. Hij loopt nu zonder longeerlijn en reageert goed op de hulpen. Het schaafwerk kan nu beginnen .

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
- Brittlover
Brechje gaat deze zomer een maand weg om de eerste beginselen te leren (waarschijnlijk juli) en daarna zie ik wel. Ik rij haar moeder nu ook en heb eigenlijk te weinig tijd om 2 paarden te rijden, maar ergens rond oktober (denk ik) gaat haar moeder ook weer weg (wordt dan klaar gemaakt voor de ABOP) dus wie weet dat ik toch rustig een beetje met Brechje doorga na die (beleer) maand. Moet nog wel een zadel voor haar komen, dat moet dit jaar sowieso.
Ik heb er afgelopen winter al wel opgehangen, haar het zadel eens even op de rug gelegd en het bit heeft ze wel ingehad zelfs nog een keertje gelongeerd en dit voorjaar samen met haar moeder zo eens even een klein sprongetje gedaan (vrijspringen).
Ze loopt nu al een aantal weken in het land met onze jaarling, lekker aan het klieren met z'n 2en.
Ik heb er afgelopen winter al wel opgehangen, haar het zadel eens even op de rug gelegd en het bit heeft ze wel ingehad zelfs nog een keertje gelongeerd en dit voorjaar samen met haar moeder zo eens even een klein sprongetje gedaan (vrijspringen).
Ze loopt nu al een aantal weken in het land met onze jaarling, lekker aan het klieren met z'n 2en.
Met Shadow ben ik serieus begonnen om ze te betuigen.
Helaas ging het vanavond niet zo best. Heel onrustig met haar hoofd en verzet op het bit, bij het sturen. Zover ik nu kan zien heeft ze heel erg last van haar tanden en kiezen. Biks en wortels eten gaat bijna niet, op het moment eet ze alleen hooi en zacht brood.
Een stapje terug dus....
Helaas ging het vanavond niet zo best. Heel onrustig met haar hoofd en verzet op het bit, bij het sturen. Zover ik nu kan zien heeft ze heel erg last van haar tanden en kiezen. Biks en wortels eten gaat bijna niet, op het moment eet ze alleen hooi en zacht brood.
Een stapje terug dus....
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Hoop dat je er 1 vindt Daphne! Wens Shadow maar beterschap met haar fietsenrek, hihi.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Nee hoor, ik rijd ook al met mijn drie jarige Benthe. Zijn een maandje geleden begonnen met alles en het is zo vlug gegaan dat ik nu zelfs al buiten kan rijden. Ze luistert erg goed naar de hulpen en vind het ook erg leuk!Ziggy schreef:ben ik nou de enige die al rijd met haar 3 jarige?
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bjorn heeft vandaag ook weer eens wat gedaan. Lekker back to basic grondwerk in de binnenbak. Dat wil ik in de zomer blijven doen en dan zien we van het najaar wel weer verder.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl