Aangezien ze vorig jaar hoefbevangen heeft gestaan had ik gevraagd om het land met het minste gras. Dit was gelukkig goed.
Dit landje wordt het hele jaar belopen door shetlanders en een draver.
Natuurlijk had ik mijn camera mee. Helaas geen hele mooie foto's, maar het weer werkte dan ook niet echt helemaal mee.
1. Hellup wie zijn jullie???

2.

3. Zelf in de aanval

4.

5. Het hele groepje

6.

7. Even tijd voor een hapje gras

8. Weer er hard vandoor want die draver komt er weer aan!

9.

10. Vanaf nu begon de draver ook echt lelijk te doen

11.

12.

13. Kijk Skreia kijken naar dat hoopje hout

14. En de laatste

Helaas is het allemaal niet zo gegaan zoals ik had gehoopt

Ze kwam toen bij het hek staan en stond helemaal te trillen

Gelukkig waas dat redelijk snel over, daarna werd ze helemaal naar achter gejaagd en begon ze daar gras te eten.
Toen ik haar het land weer uit ging halen (gewapend met zweep) merkte ik dat Skreia echt bang was voor die kutdraver. Op een gegeven moment kwam hij op ons afgedraafd en ja hoor daar ging Skreia weer naar achter. Dit heb ik echt nog NOOIT van Skreia gezien dat ze echt bang is voor een ander paard.
Maarja weer naar achter gelopen want ze moest toch echt het land uit en we hebben maar 1 uitgang.
Veel tegen Skreia gepraat, ze probeerde nog een keer terug naar achter te rennen maar heb met behulp van praten en zweep haar bij me kunnen houden. Weer veel tegen haar gepraat (kom op gewoon doorlopen, ik geeg hem wel een lel met de zweep), we waren net iets meer over de helft toen die draver weer aankwam, Skreia weer los maar rende gelukkig naar voor naar het hek. Ik die draver een flinke lel met mijn zweep op zijn reet gegeven en toen ging hij gelukkig naar de pony's en niet naar Skreia (stond gelukkig bij het hek te wachten).
Ze wist niet hoe snel ze het land uit moest komen dus jullie begrijpen wel dat Skreia hier morgen niet weer in het land staat.
In totaal heeft Skreia nu zo'n 5/6 bijtwondjes (gelukkig maar 1 echt open bij haar lies en 1 met verdikking in haar nek).
Op stal gelijk aan de eigenaresse gemeld dat dit echt geen succes wordt en zij zou vandaag gelijk aan de boer (waar ze op het land staan) vragen of ze bij de merries met veulens (meeste merries zijn van haarzelf + 1 van hem) mag komen te staan.
Sorry voor het lange verhaal