Het C-tjes topic!
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Eeeehh en waarom zou ik daar niet van genieten? Ik heb bewust voor een jonkie gekozen juist omdat ik die fase van opgroeien zo leuk vind.
En tijdnood heb ik nooit gelukkig en dan heb ik juist een probleem met een jonkie want die laat ik niet binnen staan. Kwestie van goed plannen en prioriteiten stellen. Paard gaat altijd voor bij ons.
Dus snap niet helemaal wat je bedoeld eerlijk gezegd. Ik kijk gewoon uit naar het moment dattie "volwassen" is en we lekker met hem aan de slag kunnen.
En tijdnood heb ik nooit gelukkig en dan heb ik juist een probleem met een jonkie want die laat ik niet binnen staan. Kwestie van goed plannen en prioriteiten stellen. Paard gaat altijd voor bij ons.
Dus snap niet helemaal wat je bedoeld eerlijk gezegd. Ik kijk gewoon uit naar het moment dattie "volwassen" is en we lekker met hem aan de slag kunnen.
BIj ons was vorige week een veulen van vorig jaar hartstikke hengstig.Orion1996 schreef:Ze gaan morgen ochtend uit elkaar. Dan kunnen ze een paar jonge paarden ophalen zodat ze niet alle 2 alleen in een weiland achter blijven.
Vandaag stonden ze zo heerlijk samen te knuffelen in de zon. Het is echt wel een schattig stel samen, maar hij had gewoon geen ballen meer moeten hebben.
Cyra is trouwens nogsteeds niet hengstig (1 jaar en 10 maanden). Ze staan trouwens al sinds half augustus samen, maar sinds een week kijrgt hij interesse in billen, dus daarom vond ik het eng worden. Zodra zij hengstig wordt is het gewoon gelijk raak.
Hoop dat het snel morgen is, kan er ook niks meer fout gaan.
Ik had er niet graag een hengst bij gehad.
Je weet het nooi met die jonge dieren.
Fijn dat er nu verandering in gaat komen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Ik begrijp je nu, vatte dat zinnetje denk ik anders op als jij bedoelde.Viv schreef:Eeeehh en waarom zou ik daar niet van genieten? Ik heb bewust voor een jonkie gekozen juist omdat ik die fase van opgroeien zo leuk vind.
Ik reageerde hierop Miek, die heb je denk ik gemist stond op de vorige paginayvette schreef:[voor je het weet zitten we erop

Poownie is gister voor het eerst in bad geweest. Daar waar hij 4 maanden geleden nog stond te stuiteren toen 1 been afgespoten moest worden zo braaf wassie nu. Dus komend weekend denk ik ff maantjes wassen want dat is nu echt wel nodig. Ff kijken wat het weer doet want het water is best nog wel koud.
Oei ben ik dan zo erg met mijn fles anti klit? Mijne heeft nooit dreadlocks hihi. Is al volledig aan het pssst geluid gewent en druk je gegarandeerd 100% plat als je dr wilt wassen. Dr kop, nek en schouders ok, maar niemand wast de kont 

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
De dreadlocks pakken we van de zomer voor de keuring wel aan 
Pssst-geluid is geen probleem en ook met wassen en knippen staat hij beter stil dan mams (als veulen al), maar hij staat nu aan de overkant van een drukke weg, dus wassen is niet echt een optie.

Pssst-geluid is geen probleem en ook met wassen en knippen staat hij beter stil dan mams (als veulen al), maar hij staat nu aan de overkant van een drukke weg, dus wassen is niet echt een optie.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
tsja maar die equishine moet er ook weer een keer uit natuurlijk. En hij heeft er nu echt last van dat het begint te jeuken dus tijd voor een sjapoobeurtje. Cees heeft natuurlijk ook ietsje langere manen
en daar is geen kam meer doorheen te krijgen nu zonder dat je de helft eruit trekt.
dat psht psht geluid heeft hij dus echt de shurft aan en raakt hij compleet van over de zeik (net als geluid klitteband overigens). Maar dat komt vanzelf wel goed.
Zn staart valt dan wel weer mee, dat zijn echt van die arabierenhaartjes die nooit klitten. Maar zn manen zijn nu echt een bos stro

dat psht psht geluid heeft hij dus echt de shurft aan en raakt hij compleet van over de zeik (net als geluid klitteband overigens). Maar dat komt vanzelf wel goed.
Zn staart valt dan wel weer mee, dat zijn echt van die arabierenhaartjes die nooit klitten. Maar zn manen zijn nu echt een bos stro

Volgens mij is dat Dreadlook effect ook wel een beetje paard gevoelig.Ciara heeft heel snel dreadlools terwijl ik haar toch regelmatig poets.
Ze gaat morgen lekker het land op met een kudde,ben erg benieuwd hoe ze dat vind,voor het eerst dag en nacht buiten.
Ik kan ook niet wachten om met haar te beginnen,heb er zo`n zin in.
Ze gaat morgen lekker het land op met een kudde,ben erg benieuwd hoe ze dat vind,voor het eerst dag en nacht buiten.
Ik kan ook niet wachten om met haar te beginnen,heb er zo`n zin in.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Ja ze gaat vlakbij, op de Keulseweg in Pijnacker,randje Zoetermeer.
Ik zal Foto`s maken.
Ik zal Foto`s maken.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
Ik heb Caylinn geprobeerd te meten, ze zit nu met haar schoft op ongeveer 1.43/1.44 en haar kont zit op 1.47/1.48
Best netjes vind ik, ze moeten ook niet té snel groeien
Ze is nog wel schraal, maar ik hoop dat daar met de zomerse
grasjes snel weer een eind aan komt. Ik ga haar in de tijd dat ze nog hier staat wel weer bijvoeren.
Best netjes vind ik, ze moeten ook niet té snel groeien

grasjes snel weer een eind aan komt. Ik ga haar in de tijd dat ze nog hier staat wel weer bijvoeren.

Ereplaatsje voor

Cees zit ook weer in een groeispurt en is ook ineens weer "mager" aan het worden. Das iedere keer zo. Dan heeft hij tussendoor pauze en wordttie weer dikker en dan gaat zn choft weer omhoog en valttie weer in hihihi.
Gister issie de paddock in gegaan met de oudste merrie op stal van 32. Die moest in eerste instantie niks van hem hebben, zo'n jong opdringerig mannetje. Maar paar minuten later stonden ze heerlijk te kriebelen en te krauwen, compleet in extase. Echt zo fijn dattie weer lekker heeft kunnen knuffen.
Gister issie de paddock in gegaan met de oudste merrie op stal van 32. Die moest in eerste instantie niks van hem hebben, zo'n jong opdringerig mannetje. Maar paar minuten later stonden ze heerlijk te kriebelen en te krauwen, compleet in extase. Echt zo fijn dattie weer lekker heeft kunnen knuffen.