Wel of niet naar de keuring met een 1 jarige?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Wel of niet naar de keuring met een 1 jarige?
Vorige week heb ik vergadering gehad van Fjordenvereniging Zeeland.
Voornamelijk ging het ook over het aantal fjorden wat op de keuring in Vrouwenpolder verschijnt. Dit is zorgwekkend laag, waardoor het mogelijk is dat straks
de keuring in Vrouwenpolder verdwijnt.
Er is toen gevraagd om gewoon met zo veel mogelijk fjorden deel te nemen, opzich niks mis mee maar ik heb een merrie die het een en ander mankeert en een jaarling ruintje, mijn gedacht is wat moet ik nou met een jaarling ruintje op een keuring doen? Ik was van plan om volgend jaar pas met Dakota naar de keuring te gaan als hij 2 is. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel "mee helpen" de keuring in Vrouwenpolder te houden.
Wat zouden jullie doen?
Voornamelijk ging het ook over het aantal fjorden wat op de keuring in Vrouwenpolder verschijnt. Dit is zorgwekkend laag, waardoor het mogelijk is dat straks
de keuring in Vrouwenpolder verdwijnt.
Er is toen gevraagd om gewoon met zo veel mogelijk fjorden deel te nemen, opzich niks mis mee maar ik heb een merrie die het een en ander mankeert en een jaarling ruintje, mijn gedacht is wat moet ik nou met een jaarling ruintje op een keuring doen? Ik was van plan om volgend jaar pas met Dakota naar de keuring te gaan als hij 2 is. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel "mee helpen" de keuring in Vrouwenpolder te houden.
Wat zouden jullie doen?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Cindy+Uniek
Ik weet even niet meer of ik met Ros nou als jaarling ook geweest ben. In ieder geval wel toen hij 2 was. Ook meer omdat ik benieuwd was wat ze van mijn paardje vonden en voor de ervaring. Als je het leuk vindt gewoon gaan kan jou het schelen. Ik zou het wel leuk vinden
ook al heb je er vrij weinig aan.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Als hij er echt goed voor staat, waarom niet, zo'n dag gaat het er toch om dat je een beetje kan pronken en bevestiging kan krijgen over je fokproduct. Verder vindt ik met een jaarling naar de keuring bijv. wel nuttig als de hengst nog voor zn afstammelingen moet.
Kijk bij hengsten vindt ik het onzin, omdat dat veel doelgerichter is en het je toch beste hand geld kost.
Maar premiekeuringen zijn gratis (ok benzinekosten etc) een dagje uit, leuke leerervaring en hopelijk waardering voor je fokproduct of aanwinst.
Daarnaast zou ik sneller een 2jr meenemen dan een 1jr, als vooruitblik op de stamboekopname.
Kijk bij hengsten vindt ik het onzin, omdat dat veel doelgerichter is en het je toch beste hand geld kost.
Maar premiekeuringen zijn gratis (ok benzinekosten etc) een dagje uit, leuke leerervaring en hopelijk waardering voor je fokproduct of aanwinst.
Daarnaast zou ik sneller een 2jr meenemen dan een 1jr, als vooruitblik op de stamboekopname.
Geluk is de vrucht van intens werk
bij ons blijven de jaarlingen lekker thuis.
Ik zie er ook het nut niet van in om er mee te gaan, maar goed ieder heeft daar zijn mening over.
Je kunt gaan als hij er echt goed voorstaat,anders zeker thuis laten.
Vele keuringen kampen met dit probleem, helaas.
Ik zie er ook het nut niet van in om er mee te gaan, maar goed ieder heeft daar zijn mening over.
Je kunt gaan als hij er echt goed voorstaat,anders zeker thuis laten.
Vele keuringen kampen met dit probleem, helaas.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
wij zijn met Anca als jaarling ook naar de keuring geweest. Maar ik moet zeggen, dat anca mooi gelijkmatig opgroeide. Ik zou wel even kijken hoe hij erbij staat, maar anders zou ik zeker zeggen, lekker gaan. Dakoot zal het ws geweldig vinden al die andere paardjes en hij leert er zeker van.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Mijn plan was ook om hem volgend jaar pas mee te nemen, maar ik draag
graag een steentje bij om de keuring in Vrouwenpolder te behouden.
Voor Vinga is het een ander verhaal, die heeft artrose dus die blijft lekker thuis.
Dakota ziet er nu zo uit:

Hij is nog niet echt heel erg overbouwd of zo, ik vind hem (in vergelijking met andere jaarlingen)
er niet verkeerd uit zien voor een uk.
graag een steentje bij om de keuring in Vrouwenpolder te behouden.
Voor Vinga is het een ander verhaal, die heeft artrose dus die blijft lekker thuis.
Dakota ziet er nu zo uit:
Hij is nog niet echt heel erg overbouwd of zo, ik vind hem (in vergelijking met andere jaarlingen)
er niet verkeerd uit zien voor een uk.
† I'ts better to have loved and lost them...
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Ben met cindy als jaarling ook naar de keuring geweest,en als 2 jarige gaat ze gewoon weer.
Wat de meeste al zeggen is het een mooie ervaring voor de jonge dieren.
En ik vind hem er ook niet gek uitzien hoor.
Wat de meeste al zeggen is het een mooie ervaring voor de jonge dieren.
En ik vind hem er ook niet gek uitzien hoor.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

ja het zou zonde zijn,als de keuring verdwijnt.
heb er ook aan zitten denken of ik mnet wikke zou gaan dit jaar,is toch altijd wel gezellig.
maar ik ben zo afhankelijk van 3den met vervoer etc,dat is zo'n geregel,daar heb ik geen zin in.
maar als je het makkelijk kan regelen,waarom niet?!
heb er ook aan zitten denken of ik mnet wikke zou gaan dit jaar,is toch altijd wel gezellig.
maar ik ben zo afhankelijk van 3den met vervoer etc,dat is zo'n geregel,daar heb ik geen zin in.
maar als je het makkelijk kan regelen,waarom niet?!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ik ga zelf alleen met een paard naar de keuring als ie er goed voorstaat. Het maakt me dan niet uit wat de leeftijd is.
Yuur gaat overigens dit jaar ook naar VP, dus is er weer 1 extra. Ik ben met dord op vakantie en ik had beloofd Spoordonk nu echt te verlaten
Yuur gaat overigens dit jaar ook naar VP, dus is er weer 1 extra. Ik ben met dord op vakantie en ik had beloofd Spoordonk nu echt te verlaten

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Wij gaan niet altijd met een jaarling, maar met Aryn bv wel en die werd toen dagkampioen (het jaar erna overigens ook) Dus het kan wel hoor.
Maar inderdaad is niet elke jaarling klaar voor de keuring en zeker als je meerdere merries hebt die erheen moeten om de veulens in te laten schrijven is het makkelijker om de jaarlingen en tweejarigen niet mee te nemen.
Maar inderdaad is niet elke jaarling klaar voor de keuring en zeker als je meerdere merries hebt die erheen moeten om de veulens in te laten schrijven is het makkelijker om de jaarlingen en tweejarigen niet mee te nemen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo