Hoe was jouw 1e keer?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 18 mar 2008, 10:43

Hier zijn de meesten eigenlijk met inrijden ook wel braaf en rustig. Vooral die jonkies die al het nodige in handen geweest zijn en niet bang zijn om aangeraakt te worden en in de loop der tijden geregeld iemand eens met een arm er overheen gehangen heeft geven eigenlijk weinig reactie.

Verder ben ik zelf ook snel vertrouwd met een paard wat luistert en reageert op wat je zegt en doet. Dus die ik kan geruststellen met stem. En tot slot wil ik weten hoe een paard reageert, voor ik er op stap. Moet het gevoel hebben dat ik weet waar ik op stap.

Een enkeling is minder makkelijk. Maar vaak komen de (rare) sprongen pas als ze wat langer onder het zadel zijn en niet de eerste keer al.

Verder eerste keer op een fjord was Runnar van Julie. (want weet niet zeker of Figaro op de manege wel een volle fjord was :?) Daarna volgde Pybelien (doodeng vond ik dat toen, aangezien die de rem andersom had toen) en daarna Norah en toen nog velen.
Eerste zelf beleerde fjord waar ik als eerste opstapte was Sas volgens mij, kon toen niet trotser zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » di 18 mar 2008, 12:21

heel verschillend.

Jody bv heb ik voor het eerst opgezadeld, ben er op geklommen en heb een buitenritje gemaakt (achter de andere paarden aan)

Noska, was eigenlijk heel braaf, maar snapte niet direct welke kant ze op moest.

Melle, moest ik echt vastbinden voor ik er op kon anders lukte het niet om op te stijgen.

Vera, was eigenlijk ook best braver. In elk geval in het begin, later werd ze heel stout.

Koska de moeder van Noska en Oma van Vera, was in één dag beleerd zowel onder het zadel als voor de kar, wat een superpaardje was dat. Ze was wel van de groen school en had dus al heel veel kids meegemaakt die er op en eronder door klommen, dus dat zal wel veel gescheeld hebben.

van de rest weet ik het niet zo goed meer.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ingele

Bericht door Ingele » di 18 mar 2008, 22:30

Ehhh is het heel gek dat ik geen idee meer heb wanneer ik voor het eerst op een fjord gezeten heb :P zal wel een keer op de manege vroeger geweest zijn ;)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 19 mar 2008, 13:10

check mijn verhaal bij dagboek over Haakon, en Ubie was prima de eerste keer onder t zadel, opstijgen en hoppa daar gingen we, hij liep toen pas een maand onder t zadel, even doro de bak gerden en daarna fietspad buiten op
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 19 mar 2008, 14:44

Mijn eerste Fjord reed ik op de manege in Winschoten. Dit was ook het allereerste paard waar ik les op had, ik begon dus gelijk goed hihi :D . Daar liepen 2 Fjorden van de stichting rijden voor gehandicapten ook wel mee in de "gewone"manegelessen. Ik reed op Gerrie of Edna, dat weet ik niet meer. Wat ik nog wel weet is dat als ik links wilde, de Fjord rechts ging en andersom. Ik riep naar de instructrice dat de pony niet deed wat ik aangaf, daarop zei ze dat Fjorden wel wat eigenwijs zijn }-o . Ik heb daarna ook veel op KWPNers en andere paardjes gelest, maar altijd een zwak voor Fjorden gehouden!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » wo 19 mar 2008, 16:30

mijn eerste fjord nordis kon ik mee lezen en schrijven. wat een schat was dat zeg. ik kon er onder door kruipen zonder zadel op de straat rijden en we steelde altijd samen appels en peren uit de boomgaard. sprong via de kont erop. heb een hele leuke tijd gehad met haar.

toen ik voor het eerst op veer stapte was het zwabberen! ik ging er toen voor de eerste keer op (ze was 3enhalf nog niet ingereden) dat was wel een heel raar gevoel moet ik zeggen
Esther

Bericht door Esther » wo 19 mar 2008, 19:51

Ik weet het niet zeker meer, maar de eerste fjord waar ik op zat was volgens mij Frits en dat was tijdens het ponykamp op Fjordhestgard..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie