Ik heb Diëgo als veulen van 5 maand oud gekocht. Heb van het begin af aan veel met hem gedaan, wandelen, vastzetten, wassen, etc. Toen hij ruim 2 jaar was heb ik hem een bit in gedaan en het mentuig opgegooid. Ik ben er toen achter gaan lopen.
Toen hij 3 was ben ik hem wat gaan longeren, zonder zadel. Ik was hem een keer aan het longeren en wilde hem aan de hand uitstappen. Hij stond toen nog bij die boer waar ik werkte. Die was op het moment dat ik aan het longeren was aan het snoeien rond de bak. Diëgo vond het niet eng, Jackie zou dat echt dóódeng gevonden hebben.....schijterd...
Diëgo keek niet op of om van al die takken die naar beneden vielen. Die boer vroeg voor de grap:"zal ik je erop tillen"? Diëgo had dus nog nooit wat op zijn rug gehad, geen zadel, alleen het schoftje van het mentuig. Maar toch durfde ik het aan, ik die anders een mega-schijterd ben. Ik vertrouwde hem zo, komt denk ik ook omdat ik hem al zolang had en we hadden een sterke band, wederzijds vertrouwen.
Ik voelde me zo trots, zonder zadel, op mijn eigen ventje! Hij heeft geen stap verkeerd gezet, we hebben een stuk of 10 rondjes gelopen. Als hij ook gebokt had.....was ik gelanceerd.
De dag erna zadel erop en longeren, hij heeft me toch idioot gedaan! Ik kon me haast niet voorstellen dat ik de dag ervoor zonder zadel op hem had gereden . Maar het is allemaal goedgekomen gelukkig, al kan hij soms nog erg bokken onder het zadel.
Hoe was jullie 1e keer?