Miekjuh schreef:Vorig jaar hebben we ongeveer 10 min a 15 min met de hengsten in de bak gereden, dat is dus genoeg volgens jullie..
En alleen onder het zadel? of voor de kar ook geen probleem?
Ik vind 10 minuten ook lang genoeg. Voor de kar zou ik wel erg leuk vinden! Het gaat mij er dan vooral om om te zien hoe ze zijn qua karakter, werklustig, betrouwbaar enzo. Ik ben niet zo'n gangen-freak, maar daar ben ik waarschijnlijk de enigste in
Ik vind het belagrijk dat je ze vergelijken kan, en volgens mij kan dat alleen echt goed als je ze ook bij elkaar ziet. Ik ben laatst naar een clinic van het KWPN geweest, over de verschillen tussen spring-, dressuuur- en basis paard. Toen elk paard apart in de bak was, zag ik het verschil láng niet zo duidelijk als toen ze met z'n 3-en naast elkaar stonden.
Veulens laten zien vind ik ook belangrijk, maar dat is haast onmogelijk, omdat het vrij vroeg is, 19 April. Zoveel veulens zijn er dan nog niet. Ik bedoel dan veulens bij hun moeder, zodat je kan zien wat een bepaalde hengst bij een bepaalde merrie doet. Heb je bv 3 merries met een te lange rug bij dezelfde hengst, en de veulens hebben ook alle 3 een te lange rug, zou ik die hengst er niet bij doen. Verbetert de hengst de minpunten van jouw merrie, begrijp je een beetje wat ik bedoel?