Voorproefje HK België
Er is in NL maar 1 ruin met deze kleur.. De eigenaren van Hjellar hadden als ik het goed begrepen heb nog een paar witte merries..
Ik hoorde dat vroeger alle fjorden deze kleur hadden maar dat dit eruit gefokt is omdat ze het niet mooi vonden oid..
Tuurlijk kun je elke merrie onder deze hengst zetten, maar niet ieder veulen zal deze kleur krijgen. Hermanssen in NL is een broer van Hjellar, maar die heeft een compleet andere kleur...
Ik hoorde dat vroeger alle fjorden deze kleur hadden maar dat dit eruit gefokt is omdat ze het niet mooi vonden oid..
Tuurlijk kun je elke merrie onder deze hengst zetten, maar niet ieder veulen zal deze kleur krijgen. Hermanssen in NL is een broer van Hjellar, maar die heeft een compleet andere kleur...
Ctje 

carolinef heeft een ulsruin en wendys (denk ik) heeft een hengst.Hilly schreef:Hoe zeldzaam is die kleur van Hjellar eigenlijk? Weet iemand dat? En kun je Hjellar door zijn kleur wel met alle merries laten dekken?
Wij hebben zelf een hengst (zijn kleur is niet echt wit wit, maar 't is wel een ulsblakke), daarnaast hebben we nog een 2-jarige merrie en enkele witte gefokt met onze hengst.
Denk dat ze bij Hjellar op stal ook nog wel enkele witte merries hebben (Herman heeft daar ook 2 jaar gestaan)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
CCcr is een verdunning en kan deze kleur dan dus geven, ulsblakke (roomwit)Miekjuh schreef:uhh.... Annabel?!!
snap dr ook niks van
CcrCcr is dubbele verdunning en geeft een nepalbino, kvit (wit dus, paarden kunnen geen echte albino's geven, die zijn niet levensvatbaar)
Geluk is de vrucht van intens werk
Het is er destijds uit geraakt omdat er teveel witten kwamen, miskleuren dus.. Eerder was in Noorwegen deze witte kleur overheersend..
Je kunt er alle merries onder doen, alleen als je er dus ook zo'n Uls merrie onder hebt, dan heb je dus kans op de dubbele verdunning en krijg je een kvit, een miskleur dus..
Heb je een andere kleur merrie dan heb je 50% kans op een Uls..
Je kunt er alle merries onder doen, alleen als je er dus ook zo'n Uls merrie onder hebt, dan heb je dus kans op de dubbele verdunning en krijg je een kvit, een miskleur dus..
Heb je een andere kleur merrie dan heb je 50% kans op een Uls..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik geloof dat ik het snap.
Zou het niet fantastisch zijn als je gewoon fjorden in kleuren kon sparen. haha.
Ik vind dat witte zo vreselijk mooi. Maar gra heeft ook echt mijn hart gestolen. Prachtig.
Vind de fjord steeds mooier hoe meer ik naar het ras kijk.
Zou het niet fantastisch zijn als je gewoon fjorden in kleuren kon sparen. haha.
Ik vind dat witte zo vreselijk mooi. Maar gra heeft ook echt mijn hart gestolen. Prachtig.
Vind de fjord steeds mooier hoe meer ik naar het ras kijk.
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian