Alexandra, een vriendin, en ik startten beide met Orlinde. We hadden ons ingeschreven voor de D-pony’s (ze is 1.37m of 1.38m).
’s Ochtends was groepsles/ oefenen om de paarden aan de hindernissen te laten wennen, per rubriek een uurtje, met begeleiding. Eerst ik. Orlinde snapte de opsprong eerst niet, maar toen iemand haar aan het hoofdstel pakte en meeliep ging ze er zo op. Daarna snapte ze het en later ging ze er vol vertrouwen in galop op en af.
Alexandra reed ook een uurtje, in de volgende groep. Ook bij haar deed Orlinde het erg goed. Wel wat drammen en willen racen, maar zo doet ze al 2 weken (lente in de bol?), wel goed stuurbaar.
Daarna een paar uur wachten. Wij aan de thee en koek en naar de kleine kinderen en ABC-pony’s kijken. Orlinde stond braaf te niksen in de trailer (ze had een vol hooinet maar heeft er nauwelijks van gegeten en drinken wilde ze ook niet).
Daarna Alex en ik ieder parcours gereden. Weinig tijd om los te rijden want ze liepen in op de planning en dan hadden we niet door eerst. Dus vrij snel de binnenbak (100x30m!!!) in. De picknicktafel-hindernis was een serie van 4 picknicktafels, elke volgende wat hoger. De D-pony’s mochten kiezen voor de een van de middelste twee. Alexandra ging lekker en besloot de hogere picknicktafel te doen. Orlinde zeilde erover met een reuzensprong! Foutloos parcours in een lekker tempo.
Daarna was ik aan de beurt. Orlinde was nu in een vlot maar beheerst tempo aan het galopperen, goed te sturen en geen enkele aarzeling. Dus ook ik foutloos rond. Ik nam ook de hogere picknickbank en was (na Alex gezien te hebben) voorbereid op een grote sprong, en die ging prima.
Wat een superpaardje is ze toch, ik ben weer helemaal trots.

Er waren totaal 3 fjorden (2x C-parcours, wij D), 1 haflinger (C ) en 1 tinker (E-parcours), verder allemaal sportponys’en sportpaarden. (Maar daarvan weigerden er toch regelmatig een, de koudbloedjes helemaal niet!)
De laatste 4 foto's zijn wat wazig want ze zijn uit een filmpje geknipt en ik heb ze iets vergroot. Ik zal proberen de filmpjes ook nog op internet te krijgen.
Alex en Orlinde (lief koppie…)

Met oefenen ’s ochtends, over het “boerderijtje”.

Even wachten tot we mogen starten.

Alex over het “boerderijtje”.

Alex over de grote picknickbank.

Ikzelf over het wijnvat.

Ikke over de grote picknickbank.