Kun je Fjordenmanen ook uitdunnen ?
Kun je Fjordenmanen ook uitdunnen ?
Vandaag heb ik de manen van Ranu voor het eerst zelf geknipt...en dat was hard nodig ! Hij heeft HELE volle manen en het probleem is dan ook het zo erg uitwaaierd. Het blijft wel rechtop staan, maar het ziet niet mooi strak ondanks dat het me best goed afging...ha ha ha .
Kun je dat oplossen door hem binnenin uit te dunnen ? Ohja en ik vroeg me af hoe jullie de staart knippen aan de onderkant...recht of meer wat natuurlijker ? En hoe krijg je het zo mooi recht ?
Kun je dat oplossen door hem binnenin uit te dunnen ? Ohja en ik vroeg me af hoe jullie de staart knippen aan de onderkant...recht of meer wat natuurlijker ? En hoe krijg je het zo mooi recht ?
Fjordy heeft dat probleem met zijn manen ook. Vorig jaar kreeg ik het goed rechtop door het zwarte dunner te knippen. Dus stel hij heeft 5cm streep zwart, dan knip ik daar 3cm van weg. Zodat het minder zwaar wordt.
Maar nu, in de winter, is het niet te doen.. Er zit een kniek in.
Maar nu, in de winter, is het niet te doen.. Er zit een kniek in.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
bij ronan scheer ik het aan de ene kant wat weg. Hij heeft zo ontzettend veel wit, dat het net een ragebol is. Heb het ruim een jaar geleden (als het niet langer is) wat geschoren en eigenlijk nu pas is het weer aan het waaieren.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Even kijken wat het dikste gedeelte is. Als het zwarte heel dik is, zou ik dat vanaf de wortel uitdunnen met zo'n schaartje, dan heeft het haar in het midden meer ruimte en blijft beter rechtop staan. Als je het witte uit gaat dunnen vanaf de buitenkant, ziet het er naar mijin mening nooit mooi strak uit omdat je dan verschil in lengte ziet.