Primeur: Jeskim watercross..

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Mieke

Re: Primeur: Jeskim watercross..

Bericht door Mieke » di 12 feb 2008, 12:46

Esther schreef:Ook zijn mijn handen soms wel erg streng, maar dat moet daar gewoon wel eens bij Jeskim, ik laat haar vooral wat los zodat ze zelf een weg kan zoeken, maar als ze dan ineens wegpeert is ze lastig te houden, dus ziet er soms wat onvriendelijk uit.
ik quote maar even aangezien esther zelf aan heeft gegeven dat Jeskim lastig te houden is als ze m peert, tja dat ik na mijn idee gewoon wachten op wegperen als je de teugels zo lang houd.
Ik rijd ook wel recreatief met de paarden hier, maar ik heb de teugels altijd zo dat als ze er vandoor gaan ik niet achterover op mn paard hoef te hangen om m tegen te houden. Wat ik esther dus wel zie doen op de foto's.

Ik geef hier gewoon wat advies voor een probleem die zelf aangegeven word maar als ik hier een reactie op geef ineens niet meer zo is
Verder peert Jeskim hem wel eens inderdaad, maar ze is dan goed terug te nemen op zit, dus daar maak ik me niet zo''n zorgen over..
Het gaat mij er niet om of iets er mooi uit ziet of niet, maar wel om de veiligheid en als Esther dan zelf al aangeeft dat ze m er snel vandoor gaat zou ik die teugels gewoon wat korter nemen, ook dan kunnen ze hun weg makkelijk vinden hoor...
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » di 12 feb 2008, 16:10

Ik ben het wel met je eens hoor, bij Tea zou ik ze ook een stuk korter hebben, je mag ook wel wat dressuurmatig rijden in het bos.. Tea zou ook eerder schrikken o.i.d. Dus dan is het een stuk veiliger om ze korter te hebben.

Maar Jes is gewoon Jes, dit rijdt het fijnste en ja, ze is wel eens sterk en peert hem dan, maar het is nooit eng bij Jes en ze is op zit goed terug te nemen, na een paar passen al.. Op Jeskim is het rijden altijd een beetje lang leve de lol, maar dat is niet altijd goed..

Het probleem is er wel, maar het is niet echt meer een probleem, als je begrijpt wat ik bedoel.. Eerder ging ze in een moordend tempo naar huis en was niet meer te stoppen. Nu is het meer een soort van niet luisteren en dan met de kracht van eerder er proberen tussenuit te knijpen, maar het is nu controleerbaar..

Oh en mijn handen mogen niet meer te veel omlaag, dat moet ik afleren, deed ik heel erg op Tea.. hihi.. Heb nog even teruggekeken op de foto's en inderdaad, mijn handen mogen wel wat verder naar voren..

Snap eindelijk waarom haar koppie zo lang lijkt, ik heb haar baard eraf geknipt!! :)*
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Bericht door Mieke » wo 13 feb 2008, 15:49

dat heeft niks met dressuurmatig rijden te maken, ook niks met netjes rijden, maar met veilig rijden. Teugels korter nemen heeft nog niks met dressuurmatig rijden te maken. Ik vind nog steeds dat je jezelf erg tegenspreekt maargoed..
Ctje :)
anika

Bericht door anika » wo 13 feb 2008, 15:55

Oehh.. ziet er heerlijk uit Esther!!

Jeskim ziet er ook goed uit +:)+
Murphy :+: Ysha
Siboof

Bericht door Siboof » do 14 feb 2008, 13:34

Leuke foto's Esther, mooie omgeving!
Plaats reactie