clinic Lammert Haanstra

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jet&Erna

clinic Lammert Haanstra

Bericht door Jet&Erna » za 02 feb 2008, 18:50

Gisteravond al kleumend in de half open binnenbak wezen kijken naar de kunsten van Lammert Haanstra. Wat is hij lenig! Lammert ging even bijna in de split en gooit zijn been zo hoog tegen zijn opgeheven hand aan. Zo maakte hij voorbeelden op een gemakkelijke manier waar en hoe het paard hoort te lopen met extra gewicht op zijn rug om dit netjes te dragen.
Erg interessant was het. Het eerste paard was een grote bruine merrie die na een uur :o eindelijk haar rug kon ontspannen. Lammert raadde de eigenaresse ook aan om het dier na te kijken door een fysiotherapeute.
Na de pauze kwam een donkere vijf jarige merrie binnen in de longeercirkel. Het paard moest erg wennen aan de dubbele longe. Nog niet eerder had ze een lijn achter haar gehad. Maar wat kon ze mooi lopen.
Tussendoor was je vrij om te vragen. ik heb hem gevraagd waar het verschil ligt met werken aan de longe met een pessoa tuigje (wat ik doe) en met dubbele lijnen. Vanzelfsprekend is in zijn ogen het gebruik met een pessoa nooit zo veelbelovend als met zijn 'touwtjes'en dubbele lijnen.
Om de avond af te sluiten longeerde hij een groen paard. Vriendelijk dier en alles was best wat hij deed. Uiteraard longeerde Lammert het jonge paard alleen een beetje en zette niets extra aan, dat even voor de duidelijkheid.
Dit was even heel in het kort omschreven van gisteravond. Het was erg leuk om hem te spreken en aan het werk te zien met verschillende type paarden.
Waarschijnlijk is dit een wordt vervolgd! :D
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 02 feb 2008, 19:50

Zo dat klinkt echt heel leerzaam. Ik heb zijn dvd daar staan ook nuttige tips op.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 03 feb 2008, 14:16

dat is prettig als je zijn dvd hebt dan kan je altijd even kijken wanneer je wilt, erg handig!
ja, de avond was zeer leerzaam. het leuke was dat er op deze avond allerlei type paardenmensen op af kwamen.
als je het verloren bent
...'

Esther

Bericht door Esther » zo 03 feb 2008, 17:30

Ik heb een cursus gedaan bij hem en dat was ook erg leuk en leerzaam..
Hij legt het goed uit, geen vraag is te dom..

Wij hadden ook een gevarieerde groep, van IJsjes tot Iberische paarden.. En hij doet het ook leuk met de paarden, de jongen gaan er maar een poosje aan en als ze iets goeds laten zien stopt hij ermee..

Hij was trouwens wel aardig weg van Tea, hihi..
Fijn dat jij het zo leuk hebt gehad..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 03 feb 2008, 17:57

hij is zeker geen meneer met kapsones, wat toch wel wonderlijk is met zijn manier van 'kunst longeren'! prettige man waar je idd alles aan kan en mag vragen.

wat leuk dat je toen met Tea hebt meegedaan aan zijn cursus!

:wave:
als je het verloren bent
...'

Plaats reactie