Fjord zakt door brug...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Naisven
Moderator

Fjord zakt door brug...

Bericht door Naisven » do 31 jan 2008, 10:25

http://www.kilroynews.net/special/2008-01/20080130.htm
kilroynews.net

Vanmiddag kreeg de berijdster van de 19 jaar oude fjordenpaard "Misty" de schrik van haar leven, toen ze de brug over de Middenraai in Nieuw Balinge overstak.
Haar rijdier zakte met het linker achterbeen door een kennelijk verrotte plank en kon niet meer loskomen.
In allerijl werd 112 gebeld en werd de brandweer van Westerbork verzocht zich met spoed naar de ongevalslokatie te begeven.
De brandweerlieden besloten met handzagen enkele planken door te zagen om zo meer ruimte te scheppen.

Voor alle zekerheid werd besloten om ook een brandweer-hulpverleningsvoertuig uit Hoogeveen op te roepen. Gelukkig slaagde men er met vereende krachten in de oude pony uit haar benarde positie te bevrijden.
Daarmee was de klus nog niet geklaard, want Misty maakte geen aanstalten om in de benen te komen. Er was dus de nodige overredings- en duwkracht van de brandweer en omstanders voor nodig om de Fjord op te doen staan.
Uiteindelijk lukte ook dat en kon de dolgelukkige eigenares en haar dochter Eleen het dier aan de overkant van de brug verwelkomen. Daar begon het paardje -na een korte wandeling- op haar dooie gemak met smaak van het malse gras van het gazon te smikkelen.
Het dier liep een schaafwond en een wat pijnlijke zwelling aan haar achterbeen op, maar leek er gelukkig weinig last van te hebben.

De HV-wagen uit Hoogeveen kon overrichter zake retour kazerne.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 31 jan 2008, 20:58

echt een fjord he? het is allemaal achter de rug, dus we gaan grasjes eten :D Het is gelukkig goed afgelopen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mieke

Bericht door Mieke » vr 01 feb 2008, 10:25

Ik heb mn vader al gewaarschuwd (dies ook brandweerman, evenals mn broer en vriend)

Ik denk dat ik ze maar eens een lesje in paarden moet gaan geven mochten ze ooit zoiets tegenkomen aangezien niemand daar verstand heeft van paarden.

(ze noemen daar een sulky een husky :n := )
Ctje :)
Vera

Bericht door Vera » vr 01 feb 2008, 10:27

Bij ons stond het iets anders in de krant. maar toch het blijft hammerysk als ze zo;n brug niet goed onderhouden en je paard zakt er door.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » vr 01 feb 2008, 11:46

Die staat toch ook al bij Links??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 01 feb 2008, 11:48

Dit is de reden voor mij geworden dat ik met de paarden nooit meer over bruggen ga.
Ik hoor het tegenwoordig zoveel.
En als wij met de boot onder bruggen doorvaren (zelfs bruggen waar de snelweg overheen gaat en dus dagelijks auto's en vrachtwagens overheen gaan) zie je goed hoe veel bruggen er aan de onderkant slecht uitzien, wat je dus van bovenaf niet ziet.
Ik vind dat ze hier eens veel betere onderhoud en controles op moeten gaan houden.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 01 feb 2008, 13:23

jeetje zeg, dan heb je de schrik goed te pakken als ruiter! maarre.. typisch fjord nog geeneens is alles opgeruimd of omstanders bijgekomen van de schrik maar de pony staat te grazen :D
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
yvette

Bericht door yvette » vr 01 feb 2008, 14:43

Wat zal je dan schrikken zeg. Mag je blij zijn dat je paard rustig blijft. Ben met Iza wel eens met 1 voorbeen door verrotte stalvloer heengezakt (tot de oksel). Gelukkig bleef die heel kalm en trok haar been er recht weer uit. Als ze in paniek was geraakt had ze haar been wel kunnen breken.

Wel typisch dat er gelijk weer oog voor eten was :P
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Lisa

Bericht door Lisa » vr 01 feb 2008, 16:00

Ohww wat zal je een hartaanval krijgen zeg!! pff gelukkig bleef de fjord zo te zien rustig, maar als je paard in paniek schiet ben je nog veel verder van huis. Brr ben blij dat ik het nog nooit overkomen heb

Gelukkig is alles goed gegaan!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » vr 01 feb 2008, 16:12

Ik zag het al op het nieuws en in de krant idd.. Je zult je echt rot schrikken.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 01 feb 2008, 16:30

[/img]Die staat toch ook al bij Links??

Ja hij staat idd ook bij links

Bij ons is er van de zomer ook een paard door een bruggetje gezakt ik weet alleen niet meer of dit nou de houtkamp of de bloemerd was. Het lijkt mij verschrikkelijk!

Gelukkig bleef het paard rustig
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Mir

Bericht door Mir » vr 01 feb 2008, 18:11

Toch wel triest, ik hoor dit regelmatig en er lijkt verder helemaal geen controle op die bruggetjes te zijn. Nu is het een paard, maar als het eens een elektrische rolstoel/ander apparaat is zullen ze pas misschien eens actie gaan ondernemen.
Wel "fijn"dat het een fjord was, die heeft andere prioriteiten dan gaan panieken ;) .
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 01 feb 2008, 18:13

Jeetje je schrikt je rot als zoiets gebeurd :o
Gelukkig heeft de fjord er niks aan overgehouden
En ja het blijft een Fjord hè, gelijk weer gras eten :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Plaats reactie