even voorstellen

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Megan

even voorstellen

Bericht door Megan » zo 27 jan 2008, 21:12

Hallo fjordenliefhebbers,

Even een berichtje van een nieuweling. Niet op het gebied van fjorden maar wel op fjordenwereld.nl. Mijn naam is Megan en heb al 30 jaar fjordjes (kun je nagaan hoe oud ik al ben). Het begon allemaal toen mijn zus en ik ons eerste fjordenpaardje Reya (v.Knud) kregen. Reya was drachtig van Fordin en al snel werd Zigrun geboren. Het waren allebei zeer aanwezige types en niet de makkelijksten maar wel geweldig lief en voor die tijd aardig aan de maat 1.45m. Later hebben we Haugeblakken (ja, de vader van o.a. Faun Tor) van de fam. van Schie gekocht. Hij was inmiddels ruin en echt een lieve schat. Reya leeft al lang niet meer (is 26 geworden) en Haugi en Zigrun hebben we vorig jaar februari allebei binnen 1 week moeten laten inslapen. Heel naar natuurlijk. Ze zijn allebei 28 jaar geworden. Eigenlijk was ik niet van plan weer een paard aan te schaffen maar ja.... als je eenmaal met het fjordenvirus besmet bent... en een weiland zonder paard is al helemaal kaal. DUS

Afgelopen voorjaar heb ik bij Bart v.d. Berg Zero gekocht. Voor een aantal van jullie wel een "oude" bekende. Toen ik hem zag staan, was ik al helemaal verkocht. Hij werd daar even los gelaten in de bak en ging er direct als een kanonskogel vandoor. Was pas 10 dagen daarvoor gecastreerd dus de hormonen waren nog erg aanwezig. Ik was eigenlijk op zoek naar een paard waar je rustig alleen op naar buiten kon, zonder briesende toestanden en gestressde omstanders. Maar toen hij uitgeraasd was, liep hij keurig aan een halstertje mee en werd hij eventjes vastgebonden. Ik dacht bij mijzelf, als hij nu al zo braaf blijft staan met om hem heen verschillende hengsten op stal en merries die aan de rand van de bak stonden vastgebonden, komt het wel goed! En dat is ook zo. Meiden, het gaat goed met hem hoor! Het is echt het meest brave fjordenpaard dat ik heb meegemaakt. Hij blijft staan als je opstijgt, hij luistert geweldig naar mijn benen, hele gevoelige mond, hij gaat alleen van huis (zonder ander paard of iemand op de fiets), vindt het best dat hij alleen staat (heeft wel verschillende buurpony's), hengelt niet naar gras als ik hem opgezadeld heb, gaat niet door het lint als ik langs een weiland met andere paarden kom, maar vindt het gezellig en hij loopt als een treintje. Hij moet natuurlijk nog heel veel leren maar dat komt vast helemaal goed. Ik heb er wat foto's bijgedaan. Later nog wat meer nieuwe.

Groetjes, van Zero en mij.

Afbeelding
Zero mei 2007, net een paar dagen geleden gearriveerd

Afbeelding
Hij denkt nog steeds dat ie hengst is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Z'n nieuwe stal (inmiddels helemaal ingeburgerd)

Afbeelding
Begin januari 2008
Esther

Bericht door Esther » zo 27 jan 2008, 21:18

Oh, wat leuk!!
Zerootje!!
Ik was er geloof ik toen jullie kwamen kijken, ik was al benieuwd hoe het met hem ging. Bart had je nog wel een keer op een keuring gesproken toch??
Ik vind het fijn dat hij het zo goed doet, hij ziet er goed uit op de foto's!!

Leuk dat je je hebt aangemeld..

Ik ben Esther, 24, ik loop stage bij Bart.
Ik heb zelf drie fjordjes en twee op komst, tja dat krijg je als je stage loopt bij een hengstenhouder, hihi..
Jeskim is 18 en vorig jaar beleerd voor de kar, zij is drachtig van Timor, nog 2,5 maand ongeveer.. Verder heb ik haar dochter Bente, van Anton, zij is nu 2,5 en dan nog Tea, 9 jaar en ook drachtig van Timor en moet nog 3,5 maand..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 27 jan 2008, 21:21

Wat is die toch gaaf, Zerootje.

Ik ben Anna, 23 jaar en eigenaar van Cyra en Orion. Heel veel plezier met je fjordje en natuurlijk hier op FW
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Krista

Bericht door Krista » zo 27 jan 2008, 21:35

Hoi, welkom hier! Zero is een knapperd!

Ik ben Krista, 34 jaar, en wij hebben 3 paarden; fjordenruin Ozar en 2 dravers (koerspaarden) Love me True en Vivaldi Teb
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 27 jan 2008, 21:37

Wauw wat ziet Zero er fantastisch uit! Heb je zeker weten een onwijs leuk paard aan :j

Welkom hier!

Ik ben trouwens Reinou en verzorg samen met Douwina 5 gele monsters :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Else

Bericht door Else » zo 27 jan 2008, 21:38

Zoo, die ziet er super uit! En erg leuk dat het al zo goed gaat met rijden.

Ik ben Else (nichtje van Bart :D ) en heb de fjordendametjes Haulein, Aislynn, Azalia en Dasha en nog het ruintje Cairo.

Veel plezier met Zero en hier op FW!
Claudje

Bericht door Claudje » zo 27 jan 2008, 21:38

Wat leuk dat je Haugeblakken hebt gehad, daar kom je niet zo heel veel nakomelingen van tegen.
Mijn vorige merrie was een Sebastian x Haugeblakken (Marga) en ik heb nog twee veulens van haar :j
Heb je misschien ook foto's van hem? Zero is een leukerd, heb hem ook gezien bij Bart, maar had geen plek :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Megan

Bericht door Megan » zo 27 jan 2008, 21:54

Esther, ja volgens mij was jij inderdaad bij Bart toen we kwamen kijken. Wat leuk, ik noem hem ook altijd Zerootje.

Wat leuk een dochter van Haugi! Ik heb nog wel wat foto's van hem maar die moet ik inscannen. Als dat lukt, zet ik ze op Pic's Plaza. Hij heeft nogal wat nakomelingen door een aantal goedgekeurde zonen. Vlin is bijvb. een kleinzoon. Destijds is hij gecastreerd omdat hij niet kon genoeg kon presteren agossie!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 28 jan 2008, 05:01

Wat een leuke fjord is Zero!!

Ik ben janine en heb 2 fjorden,akes van 3,5 en cindy van 1,5.
Megan schreef: Vlin is bijvb. een kleinzoon. Destijds is hij gecastreerd omdat hij niet kon genoeg kon presteren agossie!
Heb ik iets gemist???? Is vlin gecastreerd???
Vlin heeft een paar jaar op fjordencentrum westerwolde gestaan(Ik rij hier de paarden)
Ik meende dat ze eerst nog wouden proberen om hem naar het buitenland te verkopen van het voorjaar.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
ulljon

Bericht door ulljon » ma 28 jan 2008, 06:58

Wat een stoere Bink zeg, welkom hier. Ik ben Martina, 27 jaar en in het trotse bezit van twee fjorden. Ulljon van 8 en Yggdrasil van 5 aar. Ze zijn allebei van Fjelljon
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 28 jan 2008, 07:06

Wat een uitstraling zeg !!
Welkom :D

Ik ben Amber, ik rijd Fjordy van 10 jaar, en heb zelf een bijna 2 jarige hengst Toot!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » ma 28 jan 2008, 07:07

Wat een mooi koppie heeft ie zeg! :L

Welkom, ik Margot 21 jaar en heb een 11 jarige fjordenmerrie Rinske
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 28 jan 2008, 07:41

mooi paard!
ik ben ineke 23 jaar en heb 1 fjordje genaamd Britt
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
claudia

Bericht door claudia » ma 28 jan 2008, 07:45

akci schreef:Heb ik iets gemist???? Is vlin gecastreerd???
Vlin heeft een paar jaar op fjordencentrum westerwolde gestaan(Ik rij hier de paarden)
Ik meende dat ze eerst nog wouden proberen om hem naar het buitenland te verkopen van het voorjaar.
Even voor de duidelijkheid, Vlin is niet gecastreerd!!!!!!!!!!!!!

Welkom hier, ik ben Claudia en heb zelf 2 fjordenhengsten(Alco en Coentje) Verder rij ik Zortin in de wedstrijden en Hermansen als ik zin heb.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Megan

Bericht door Megan » ma 28 jan 2008, 08:05

NEE VLIN IS NIET GECASTREERD !!!! HAUGEBLAKKEN DESTIJDS. DE OPA VAN VLIN. DE REST VAN DE TEKST IS WAT ONGELUKKIG WEGGEVALLEN! SORRY VOOR DE OPHEF
claudia

Bericht door claudia » ma 28 jan 2008, 08:12

Megan schreef:NEE VLIN IS NIET GECASTREERD !!!! HAUGEBLAKKEN DESTIJDS. DE OPA VAN VLIN. DE REST VAN DE TEKST IS WAT ONGELUKKIG WEGGEVALLEN! SORRY VOOR DE OPHEF
Het is niet boos bedoeld maar ik heb het al meerdere malen gehoord dat hij zou zijn gecastreerd.
Maar dat is niet zo, hij is nog steeds hengst.

Sorry even off topic.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » ma 28 jan 2008, 08:35

Zero is gaaf! Op de HK stond hij de meeste tijd van de dag op 2 benen weet ik nog wel :P

Veel plezier hier op fw!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 28 jan 2008, 09:23

Welkom. Ik ben Suzanne en samen met man Leo eigenaar van 11jarige ruin Ronan en 3jarige merrie Anca.
Veel lees en schrijfplezier hier.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 28 jan 2008, 09:42

He super leuk dat je ook hier op FW zit. Kreeg net al van mijn zus te horen dat je er ook op zat. Ik ben Janna, zus(je) van Annabel die bij bart Anton rijd en nog poging doet tot andere paarden daar.
Maar zo van de foto ziet Zero er echt goed uit, lekker plekje daar.
Zelf heb ik geen fjord, maar rij wel op de fjordenmerrie Raya (v. Fjelljon) die van nicole hier op FW is.
Daarnaast hebben we ook hier nog een klein monster rondlopen bij Bart.... maar die is eigenlijk van mijn zus.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 28 jan 2008, 09:46

:wave: Al stiekem gehoopt dat jullie fjordenwereld eens zouden vinden. Was erg benieuwd hoe het met Zero ging, dus vindt het erg leuk om weer eens wat van m te horen en te zien :D.

Hij ziet er eigenlijk nog steeds hetzelfde uit, echt beetje hengst-uitstraling. Heeft ie ook nog steeds die grote mond, met dat kleine zachtaardige hartje? En prachtig dat ie het zo goed doet.
Mocht je nog eens geinteresseerd zijn in fotos van 'vroeger' dan PB je maar.

Ik ben verder Annabel, 22 jaar en heb een 1,5 jr fjordhengstje Cai, daarnaast rijdt ik zijn ouders Anton en Saskia.
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie