A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 20 jan 2008, 21:31

Oeh, dat lijkt me heerlijk. Je paard mee op vakantie. Nu onze paardjes op hun plaatsen staan, denk ik erover om ook rustig aan wat meer te gaan doen met Anca. Alleen moet ik even kijken hoe ik het ga doen met een soort longeercirkel. De paaltjes die ik er normaal voor gebruik, zijn in gebruik als (tijdelijke) afzetting. Dus ik heb wel wat nodig om ze binnen de omheining te houden. Anders ben ik bang dat ze zo aan haar bit gaat liggen trekken omdat ze naar buiten wil.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Charret

Bericht door Charret » zo 20 jan 2008, 21:49

En van die prikstokjes voor in de grond is dat niet wat?
Die kun je ook nog eens makkelijk verzetten.

Ik hoop ook snel dat ik groen licht krijg van de mensen daar en dat de vakantie doorgaat.
Alies zal tegen die tijd meer conditie hebben en er vast wel klaar voor zijn.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 20 jan 2008, 22:21

Soms snap ik echt niets van paarden. Ik ging vanmiddag naar Anka. Precies op een moment dat het op z'n hardst woei en regende. In de binnenbak klinkt dat heel gek en er is dan enorm vel geluid.

Naja, toch maar ff longeren en rijden. En waar ze soms druk is in d'r eentje en als ze vastgezet wordt altijd een ruk aan de ketting geeft om te kijken of ze echt vastzit, nu helemaal......NIETS 8)7 . Rustig met borstelen, braaf je rondje doen met longeren, baasje zonder problemen laten opstijgen en met rijden nergens van schrikken. Niet van klapperende deuren, niet van windvlagen, totaal niets. Echt soms snap ik de ballen van paarden :? .

En ze begint mij ook meer te vertrouwen. Als ik voor mezelf rijd mag ze daarna altijd even los. Eerst vond ze dat maar niets en ging ze direct bij de uitgang staan. Nu gaat ze ff rollen en komt dan een lekkere borstelbeurt halen :L
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 21 jan 2008, 09:05

@Charret. Ik heb prikstokjes, maar die zijn nu even in gebruik om het gedeelte voor de stal af te zetten. Dus moet ik maar even wachten tot er weer weidepalen zijn.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 21 jan 2008, 16:55

Ik had vanmiddag weer priveles met Aike, maar het waaide flink hard en de bak maakte daardoor nogal vreemde geluiden 8)7 Aike stond dus al te springen voordat ik er op zat. Mijn instructrice zag dat hij nogal fris was (terwijl hij toch nog een tijd had lopen rennen met Blaze) en gezien mijn stuiterpartij van afgelopen donderdag zei ze, zal ik er anders opgaan. Nou dat vond ik wel erg prettig, wat resulteerde dat ze dus de hele tijd is blijven rijden en ze het geweldig leuk vond, Aike deed echt super zijn best en ik heb dus heerlijk zitten genieten van dit koppel, jammer dat ik geen fototoestel bij me had, het was echt heel leuk om te zien. Zelf dus helemaal niet gereden vandaag :+ makkie hoor zo hahaha.
Wel heel leuk om iemand die goed kan rijden erop te zien zitten :)) Hopelijk gaat de wind nou eens wat liggen en zijn al die enge bakgeluiden verdwenen, is wel zo prettig rijden!

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 21 jan 2008, 17:44

leuk het thessa, om je paard onder de man te zien. mijn instr. neemt het ook wel eens over als Karev lastig is, en dat geniet ik ook ff!

@ annemarie: hoe is het nu met anca?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » ma 21 jan 2008, 19:01

Klinkt goed, Thessa. Hoe loopt hij bij een ander?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Anca is...

Ik ga zo mijn nieuwe zadel in de olie zetten en genieten van het idee dat onze vakantie echt doorgaat!! :D
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 21 jan 2008, 19:05

Lijkt me wel lekker hoor met je paardje op vakantie.

Laatst heeft er ook iemand anders op akes gereden,vind het altijd wel fijn.
Ze voelen soms dingen beter aan die wij niet eens opmerken.
Morgen hebben we weer afgesproken.

Ben ook wel benieuwd naar anka....
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » ma 21 jan 2008, 19:39

mijn vader had laatst ook een leuk idee.
hij zei dat ik eigenlijk een renault master bus moet hebben, want die kan je met een B rijbewijs rijden. zodat ik met pony naar oma kan enzo daar lekker op het strand rijden. hij had natuurlijk alles gehoord over de keuring en abob ect waar ik allemaal heen wil.

moet zeggen, ben het eens met papa. alleen jammer dat die dingen net iets te duur zijn voor erbij! maar als je zo'n ding hebt ga je nog eens een weekendje weg lijkt mij!
Azalie :: Isabeau
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » ma 21 jan 2008, 19:44

Annemarie schreef:Soms snap ik echt niets van paarden. Ik ging vanmiddag naar Anka. Precies op een moment dat het op z'n hardst woei en regende. In de binnenbak klinkt dat heel gek en er is dan enorm vel geluid.

Naja, toch maar ff longeren en rijden. En waar ze soms druk is in d'r eentje en als ze vastgezet wordt altijd een ruk aan de ketting geeft om te kijken of ze echt vastzit, nu helemaal......NIETS 8)7 . Rustig met borstelen, braaf je rondje doen met longeren, baasje zonder problemen laten opstijgen en met rijden nergens van schrikken. Niet van klapperende deuren, niet van windvlagen, totaal niets. Echt soms snap ik de ballen van paarden :? .

En ze begint mij ook meer te vertrouwen. Als ik voor mezelf rijd mag ze daarna altijd even los. Eerst vond ze dat maar niets en ging ze direct bij de uitgang staan. Nu gaat ze ff rollen en komt dan een lekkere borstelbeurt halen :L
haha ik ken dat!
zalie is ook echt helemaal tot rust gekomen.
soms was ik wel een kwartier bezig met opstappen
( ik moet via het hek, ivm zadel, beter voor pony en mijn rug natuurlijk)
zag ze weer wat ging ze weer draaien.
laaste 2 weken gaat het erg goed.
van de week ging het zelfs in 1x en helemaal alleen!

ik denk ook dat het een vertrouwens kwestie is!
geeft wel een boost hoor, als het dan een keer vlekkenloss gaat!
( ik prijs mn pony dan ook helemaal de hemel in ... :D )
Azalie :: Isabeau
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 jan 2008, 21:35

Ja hoe is het met Anka. Ze doet alles dus braaf en maakt niet echt ergens een probleem van zoals ik in mijn vorige post zette. Verder relaxt ze wel tijdens het rijden en vertrouwt ze wel op mij. Ik kan merken dat dat groeit. En dat is wel heel leuk :L . Ik bouw ook alles rustig op en oefen rustig en consequent en ik merk dat dat helpt.

En ik kan ook niet aanwijzen wat het is, maar wat ik zie is dat ze niet echt sjouwt van achter :? . Dat is kortweg wat ik denk te zien. We hebben ook wel overlegd en gekeken en aan haar bouw zie je zo op het eerste gezicht niet iets wat daar de oorzaak van kan zijn. Als ik bijvoorbeeld vergelijk met Azalia van Fabienne (kom ik als eerste op vanwege recente foto's) die de achterbenen echt onderzet, dan ziet dat van Anka er zo anders uit. De sprong wordt naar mijn mening heel weinig gebogen en het been wordt naar voren gezwaaid vanuit de heup lijkt het wel, wat er van achter uit ziet als waggelen. Ze kreupelt overigens echt niet, hoewel het waggelen het soms wel zo doet lijken. Op de keuring had ze wel een bemerking op de sprong, overvuld geloof ik, maar ja, dat komt geregeld voor heb ik begrepen en hoeft verder niets te betekenen.

Ik heb haar zondag dus eerst even aan de longe gepakt en waar elke 3-jarige uit zijn naad gaat met zulk wild weer moet echt ik met de zweep aansporen voor enige beweging. Commando's doet ze prima verder, ze is heel goed gehoorzaam. Het idee is omdat we verder ook niets opvallends zien dat dat ook gewoon het karakter kan zijn, beetje gemakzuchtig. Maar ja, ik had gewoon zo gehoopt op een paardje wat echt sjouwt en iets meer werklust heeft en waar ik ook wedstrijden mee kan rijden. En ik weet niet of dat er in zit, maar goed ze is nog jong dus wie weet. Ik bouw het trainen nu rustig op naar 3* per week en doe veel overgangen om haar achterhand te versterken. Alles met beleid.

Er zijn verder geen aanwijzingen dat er echt wat mis is en de mening van de meesten is dat het karakter + slapte is waardoor het gaat zoals het gaat.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 23 jan 2008, 17:38

ik ga boomloos! het is de randolls geworden. Als ie binnen is, horen jullie mijn bevindingen. Was dat gedoe met niet passende, er uit gegroeide boomzadels zat, en om nou een op maat te laten maken, daar heb ik geen centjes voor.
heb een ruil gedaan met een meisje dat graag een wintec wou, en een boomloos had, ideaal toch!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » wo 23 jan 2008, 21:42

Dus je hebt er al mee gereden, Tamara? Hoe vond je het? Weet je hoe het model heet? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik ben helemaal blij!!! *o/*
Vandaag voor het eerst met Alies in de buitenbak gereden in de les.
Voor het eerst buiten, voor het eerst in het donker, voor het eerst in een groep en voor het eerst de galop!! Alles ging super! Ze was lekker voorwaarts, sturen ging soms al wat beter. De les was lauw begonnen of er gingen 3 paarden vandoor [waaronder Sandra] maar Alies bedacht zich binnen 2 sec. dat ze niet mee ging en lekker met lang teugeltje wachten tot de rest weer rustig was. Heerlijk :L

Ik ben echt helemaal in de zevende hemel. :L) Ben zo trost op mijn meissie. Ik kreeg wat complimentjes van mensen dat ze zo relaxt over kwam en er echt lol in had. Alsof we al tijden bezig zijn.

Zeker voor herhaling vatbaar!

TEXEL HERE WE COME!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 24 jan 2008, 07:55

Klinkt super Charret. Lekker doorgaan met Lies. En Sandra, dat soort acties ken ik echt helemaal niet van haar. Ze lijkt wel een stuk drukker bij jullie hihi.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 24 jan 2008, 08:53

Nou Charret, dan heb jij een prettigere eerste groepsles gahad in ieder geval, super hoor. Ik ga vanavond mijn leven weer wagen in de groepsles en kijken wat Aike nu weer voor me in petto heeft }-)

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » do 24 jan 2008, 09:15

Haha, succes Thessa! Binnenkort foto's??

@Annemarie, Sandra is een echte donder. Met deze periode van het jaar peert ze hem er meerdere keren per les uit. Na een uur geeft ze op ;) Misschien is ze toch drachtig en daarom zo'n tut :P
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 24 jan 2008, 10:18

@Charret. Wat fijn dat ze het zo goed doet!!!! Geniet er lekker van.
Charret

Bericht door Charret » do 24 jan 2008, 12:26

Doe ik! Begin nu eens met Anca kunnen we samen rijden :P
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 24 jan 2008, 13:55

@Charret. Ja ja, ik heb nu iemand die ws Roon mee gaat rijden en dus ook goed kan helpen met het inrijden van Anca. Nu nog even wachten tot Leo weidepalen heeft gehaald en de smid is geweest en dan kan ik beginnen!!!!
Anca heeft al wel eens een paar keer iemand op zich gehad, dus ik heb wel een beetje een voorsprong. Nu alleen de rest nog.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 24 jan 2008, 14:08

@Charret,
Foto's is wat lastig in die les aangezien de bak nogal donker is, Sander had geprobeert foto's te maken daar, maar lukte helaas niet. Zal binnenkort even kijken of iemand foto's kan schieten als ik in de andere lichtere binnenbak of buitenbak aan het rijden ben.
Maar jij moet eerst rijfoto's maken, we hebben van jou nog niets gezien :D

Ennnnnn, Joost!!
Gesloten