Nog een nieuwe
Nog een nieuwe
Hallo allemaal,
Wat een geweldig forum.
Ik zal me netjes voorstellen. Ik ben Hilde, 38 jaar en ik heb sinds kort twee fjordenveulens in de wei staan. Een merrie en een hengst.
De merrie heet Doortje (doopnaam Damar) en de hengst heet Henkie (doopnaam Dodo). Vraag me niet hoe ze aan die namen komen, dat is een lang verhaal.
Ik ben eigenlijk per toeval aan deze twee fjordjes gekomen. Henkie is officieel nog niet van ons maar hij woont hier net zo lang als Doortje. Dat wordt dus nog een keer in de buidel tasten omdat we Henkie natuurlijk nooit meer kwijt willen.
Het zijn twee schatten. De vader van Doortje/Damar is Reinar. Volgens mij zit de eigenaresse van Reinar hier ook op het forum.
Eigenlijk heb nog de ballen verstand van fjorden en ik kan ook nog niet zeggen welke kleur ze bijvoorbeeld hebben. Sommigen van jullie hier hebben er zo ontzettend veel verstand van. Dus ik hoop dat ik al mijn vragen bij jullie kwijt kan zodat ik zoveel mogelijk leer over Fjorden.
Ik heb zelf 20 jaar geleden in Noorwegen gewoond en om nu dan een Noors paard te hebben is voor mij het gevoel alsof het allemaal zo heeft moeten zijn.
Groetjes Hilde
Wat een geweldig forum.
Ik zal me netjes voorstellen. Ik ben Hilde, 38 jaar en ik heb sinds kort twee fjordenveulens in de wei staan. Een merrie en een hengst.
De merrie heet Doortje (doopnaam Damar) en de hengst heet Henkie (doopnaam Dodo). Vraag me niet hoe ze aan die namen komen, dat is een lang verhaal.
Ik ben eigenlijk per toeval aan deze twee fjordjes gekomen. Henkie is officieel nog niet van ons maar hij woont hier net zo lang als Doortje. Dat wordt dus nog een keer in de buidel tasten omdat we Henkie natuurlijk nooit meer kwijt willen.
Het zijn twee schatten. De vader van Doortje/Damar is Reinar. Volgens mij zit de eigenaresse van Reinar hier ook op het forum.
Eigenlijk heb nog de ballen verstand van fjorden en ik kan ook nog niet zeggen welke kleur ze bijvoorbeeld hebben. Sommigen van jullie hier hebben er zo ontzettend veel verstand van. Dus ik hoop dat ik al mijn vragen bij jullie kwijt kan zodat ik zoveel mogelijk leer over Fjorden.
Ik heb zelf 20 jaar geleden in Noorwegen gewoond en om nu dan een Noors paard te hebben is voor mij het gevoel alsof het allemaal zo heeft moeten zijn.
Groetjes Hilde
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Bedankt voor je hartelijke welkom.
Ik heb vroeger ooit gereden maar ik was toen behoorlijk zwaar en voelde me nooit lekker op een paard. Nu neem ik weer wat lesjes.
Mijn droom is natuurlijk dat we deze fjorden gaan/laten beleren en dat ik daar dan recreatief op kan rijden. En mijn dochtertje ook!
Die is nu 7 en zit inmiddels een jaar op rijles. Ze is net als ik absoluut geen held maar de liefde voor dieren zit er diep ingebakken.
Ik heb vroeger ooit gereden maar ik was toen behoorlijk zwaar en voelde me nooit lekker op een paard. Nu neem ik weer wat lesjes.
Mijn droom is natuurlijk dat we deze fjorden gaan/laten beleren en dat ik daar dan recreatief op kan rijden. En mijn dochtertje ook!
Die is nu 7 en zit inmiddels een jaar op rijles. Ze is net als ik absoluut geen held maar de liefde voor dieren zit er diep ingebakken.
'NO FJORD, NO GLORY'
-
Welkom hier!! Ik ben Suzanne, 33 jaar en samen met man en 2 dochtertjes eigenaar van 11jarige ruin Ronan en 3jarige merrie Anca. Ik wens je veel lees- en schrijfplezier.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Hoi,ik ben janine,29 jaar en heb 2 fjorden.
Akes van 3,5 en cindy van 1,5 tevens rij ik de fjorden op fjordencentrum westerwolde.
Veel leesplezier!
Akes van 3,5 en cindy van 1,5 tevens rij ik de fjorden op fjordencentrum westerwolde.
Veel leesplezier!
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Hoi Hilly, volgens mij had je mij al eens gemaild over Damar/Doortje. Leuk dat je ook de weg naar hier gevonden hebt en zie ook dat je hier niet eens gek ver vandaan woont!
Wat voor vader heeft Dodo oftewel Henkie?
Ik ben verder Annabel, 22 jaar en heb een eigen hengstje Cai, daarnaast rijdt ik zijn ouders Anton en Saskia (en verzorg de website van vdBerg
).
Wat voor vader heeft Dodo oftewel Henkie?
Ik ben verder Annabel, 22 jaar en heb een eigen hengstje Cai, daarnaast rijdt ik zijn ouders Anton en Saskia (en verzorg de website van vdBerg

Geluk is de vrucht van intens werk
Hee, das vlakbij!! Ik heb op het Linde college gezeten, woon in Paasloo, das 10 km verderop..
Wat leuk dat je je aanmeldt.. enneh, Mieke rijdt Reinar, ze is niet de eigenaresse.. Eigenaar is B. van den Berg, hij heeft meerdere fjordenhengsten en ik loop daar stage.
Ik heet Esther, ben 24 en ben in bezit van drie fjordenmerries!!
Jeskim van 18, drachtig van Timor. Bente de dochter van Jeskim en haar vader is Anton en dan nog de 9 jaar oude Tea, ook drachtig van Timor..
Groetjes..
Wat leuk dat je je aanmeldt.. enneh, Mieke rijdt Reinar, ze is niet de eigenaresse.. Eigenaar is B. van den Berg, hij heeft meerdere fjordenhengsten en ik loop daar stage.
Ik heet Esther, ben 24 en ben in bezit van drie fjordenmerries!!
Jeskim van 18, drachtig van Timor. Bente de dochter van Jeskim en haar vader is Anton en dan nog de 9 jaar oude Tea, ook drachtig van Timor..
Groetjes..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Geweldig dat warme onthaal.
Leuk dat er zo veel mensen dichtbij wonen.
Ik heb onlangs ons lid gemaakt van de Fjorden vereniging (kan niet zo op de exacte naam komen.) en ik weet het van Damar dat ze van Reinar is en dat is inderdaad de hengst van de familie van den Berg.
Henkie (alias Dodo) weet ik eigenlijk niet. Maar ik zou me sterk vergissen als ook niet een hengst van familie van den Berg de vader is. Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar twee merries heeft laten dekken bij twee verschillende hengstenhouders.
Ik vanochtend trots de wei in met fotocamera, heb ik dat ding verkeerd staan. Dus ik heb ietwat bewogen 'groene' foto's. Maar ik zal wat foto's uploaden. Zijn jullie ook lid van het Fjordenstamboek enzo?
Ik zou het liefst naast mijn fjordjes slapen maar dat mag niet van mijn man. Gek he?
Leuk dat er zo veel mensen dichtbij wonen.
Ik heb onlangs ons lid gemaakt van de Fjorden vereniging (kan niet zo op de exacte naam komen.) en ik weet het van Damar dat ze van Reinar is en dat is inderdaad de hengst van de familie van den Berg.
Henkie (alias Dodo) weet ik eigenlijk niet. Maar ik zou me sterk vergissen als ook niet een hengst van familie van den Berg de vader is. Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar twee merries heeft laten dekken bij twee verschillende hengstenhouders.
Ik vanochtend trots de wei in met fotocamera, heb ik dat ding verkeerd staan. Dus ik heb ietwat bewogen 'groene' foto's. Maar ik zal wat foto's uploaden. Zijn jullie ook lid van het Fjordenstamboek enzo?
Ik zou het liefst naast mijn fjordjes slapen maar dat mag niet van mijn man. Gek he?
'NO FJORD, NO GLORY'
@Bella: de moeder van Damar is Ulona.
Nu zie ik net als bij Ulona een plekje naast haar mond.
Een soort kaal plekje. Kan dit een bijtplekje zijn?
Omdat moeder en dochter het hebben en precies op dezelfde plaats dacht ik dat het misschien ook een erfelijk iets kan zijn?
Nu zie ik net als bij Ulona een plekje naast haar mond.
Een soort kaal plekje. Kan dit een bijtplekje zijn?
Omdat moeder en dochter het hebben en precies op dezelfde plaats dacht ik dat het misschien ook een erfelijk iets kan zijn?
'NO FJORD, NO GLORY'
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Welkom, ik ben Andrea 29 jaar en heb 2 fjorden, mijn 7 jarige merrie Vinga en haar 8 maanden oude hengstveulen Dakota.
Veel plezier hier op FW!
Veel plezier hier op FW!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Welkom!!
Ik ben Mieke, 21 jaar oud en ik rij Reinar
ach ja, mag het toch wel een beetje als mn paardje beschouwen ookal is die dat niet 
Verder rij ik nog wat er zoal voorbij komt bij vd Berg.
Heb je al foto's van je kleintjes?!
Volgens mij is verder bijna iedereen hier lid van het stamboek hoor..
Veel plezier hier op FW!
Ik ben Mieke, 21 jaar oud en ik rij Reinar

Verder rij ik nog wat er zoal voorbij komt bij vd Berg.
Heb je al foto's van je kleintjes?!
Volgens mij is verder bijna iedereen hier lid van het stamboek hoor..
Veel plezier hier op FW!
Ctje 

Volgens mij heet de moeder van Dodo Jarda of Jada
Dan zouden hier dus een halfzus en halfbroertje in de wei staan?
Dat plekje is gewoon een stukje waar geen haar meer zit.
Ik zal wel eens een foto plaatsen.
Dan zouden hier dus een halfzus en halfbroertje in de wei staan?
Dat plekje is gewoon een stukje waar geen haar meer zit.
Ik zal wel eens een foto plaatsen.
'NO FJORD, NO GLORY'