waarop letten bij koop zadel ?
waarop letten bij koop zadel ?
hoi
ik wil een dressuurzadel gaan kopen tweede hands maar moet ik dan goed op letten ??
gr jacq
ik wil een dressuurzadel gaan kopen tweede hands maar moet ik dan goed op letten ??
gr jacq
Ben niet bekend met het merk Merano.
Of een zadel echt past is lastig te beoordelen. Ik zou een goede zadelmaker met wat tweedehands-spul langs laten komen zodat die kan meekijken.
In ieder geval moet de schoft en ruggegraat vrijliggen, zadel moet niet schuiven, niet voorover of achterover kantelen, schouder moet vrijliggen, moet niet zo lang zijn dat het op de lendenen ligt, etc, etc
Of een zadel echt past is lastig te beoordelen. Ik zou een goede zadelmaker met wat tweedehands-spul langs laten komen zodat die kan meekijken.
In ieder geval moet de schoft en ruggegraat vrijliggen, zadel moet niet schuiven, niet voorover of achterover kantelen, schouder moet vrijliggen, moet niet zo lang zijn dat het op de lendenen ligt, etc, etc
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
merano is een zadelmarkt zadel en is zo'n beetje een van de slechtste kwaliteit zadels.
Kan ook niet anders want nieuwe zijn ze ong. 200 euro incl singel beugels en riemen.
Ik heb ze wel gezien hier in de buurt (zat tijdelijk een depedance van die winkel, maar die is er heel snel meegestopt omdat er veel te veel klachten waren)
Maar ik dacht dat je juist alles had verkocht om aan western te gaan doen?
Kan ook niet anders want nieuwe zijn ze ong. 200 euro incl singel beugels en riemen.
Ik heb ze wel gezien hier in de buurt (zat tijdelijk een depedance van die winkel, maar die is er heel snel meegestopt omdat er veel te veel klachten waren)
Maar ik dacht dat je juist alles had verkocht om aan western te gaan doen?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Wintec heb je genoeg tweedehands, heb ik ook gedaan,
ben daarna wel bij een zadelmaker langs geweest.
ben daarna wel bij een zadelmaker langs geweest.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.