Ander ras?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 07 jan 2008, 13:33

ja ik zou de argumenten van mijn kind toch wel serieus nemen, hij moet het natuurlijk wel leuk blijven vinden en als hijd e fjord niks vind, kan je het hem denk ik ook niet opdwingen, succes
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 07 jan 2008, 16:50

Ik zelf ben ook niet echt voorstander van fjorden als kinderpony.
Zelf vind ik bijvoorbeeld Dartmoors wel leuk voor kinderen, die zijn wel weer net iets groter dan een Shet..
Esther

Bericht door Esther » ma 07 jan 2008, 18:47

Ik vind new forresters heel erg leuk!! Daar kon ik ook heerlijk mee rijden..
Het is in elk geval wel zo dat bijna elk kind dat van een shet afkomt een grotere pony niet lekker vind rijden omdat ze dat snelle ritme gewend zijn.
Enneh, niet alleen kinderen hebben dat probleem.. Ik weet nog wel dat mijn KWPN zoooo sloooom ging als ik haar na Jeskim reed, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 08 jan 2008, 09:24

Tsja. ik zou ook nooit een fjord als kinderpony aanschaffen, maar wel als ik er al 1 had lopen! Je hebt er genoeg! Elke fjord is anders, zoals je zelf als zei! Een pony erbij is toch weer een stuk duurder, en drukker! En wat als hij straks toch weer liever op een fjord klimt, dan zit je met die andere pony.. Kan hij niet bij een ponyclub rijden? Of zn shetlander op een andere manier beleren samen met jou? Of vind je dat nog wat te eng?

Ik snap dat je zijn paardenliefde graag aan blijft moedigen, maar je moet hem niet verwennen he!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » di 08 jan 2008, 12:09

Haha, hier het omgekeerde probleem met dochterlief toen ze 9 was.
Ze wilde persé een fjord en terwijl we er genoeg hadden staan op dat moment, vonden wij het toch niet zo geschikt.
Het is New Forrester C pony geworden, waar we nooit geen spijt van hebben gehad.

Maar jullie fjorden worden toch ingezet in kinderlessen, dus dat zou het probleem niet zijn. Ik zou zeggen laat het hem een half jaartje op een fjord proberen,
en wil hij dan nog een andere kun je het altijd nog bekijken.
alex19

Bericht door alex19 » di 08 jan 2008, 18:54

Stijn heeft afgelopen weekend op Sally gereden. Er kwamen twee meisjes rijden en hij wilde wel voorop.
Afbeelding
Afbeelding
Sally was erg braaf en reageerde goed op zijn hulpen met haar drachtige buik!
Hij vond het wel leuk....
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » di 08 jan 2008, 19:06

kijk eens geweldig toch! wat een stel jonge meiden bij een stoere knul wel niet doet! haha :D
dan voelt hij zich vast stoerder om snel een volgende keer op een fjord te rijden.
Ik zie bij mijn buurjongen (10) wiens moeder een fjord heeft het zelfde. Hij wilt niet op een fjord rijden want die is gewoon te sterk voor hem, dat geeft hij zelf niet aan maar wel dezelfde argumenten dat ie een fjord maar niets vindt.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 jan 2008, 19:10

hij voelde zich vast heel erg stoer met zijn grote paardje voor de shetjes uit :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie