Djinty's vertrek..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Djinty's vertrek..

Bericht door Esther » za 05 jan 2008, 19:10

Jullie hebben vast het verslag van Katinka wel gelezen, maar ik moet het ook even kwijt..

Gisteren heb ik nog lekker met haar geknuffeld, vandaag niet echt meer, dat kon ik niet.. Had gisteravond ook haar halster nog even in de was gegooid, een eerste indruk op de nieuwe stal is alles..
Ik heb vanmorgen Tea lekker in het land gezet, bij de andere dames. En ze een baal hooi gebracht..
Ik had wel een beetje kriebels in mijn buik, maar voelde verder echt weinig.. Naarmate de tijd vorderde werd ik stikzenuwachtig.. Het begon steeds meer te kriebelen in mijn buik...

Ik was ze net water aan het geven, omdat ik gewoon iets om handen moest hebben, de bakken warennog lang niet leeg, toen ik een trailer en auto aan zag komen..

Dus de kraan uit en ze gaan begroeten.. Daarna waren de kriebels ook meteen weg.. Even wat gedronken samen en daarna met Katinka Bente en Djinty gaan halen.. Bente maar even meegenomen, was bang dat anders Djinty meteen in de stress zou schieten.. Even een schaar gehaald, ik heb even laten zien hoe ik haar knip, ging niet fantastiach, want ze was erg lastig en Bente probeerde steeds haar hoofd tegen Djinty te schuren.

Naja toen dat klaar was hebben we haar maar ingeladen. Dat ging niet zoals normaal hoor Katinka.. Ze deed nu moeilijk, ze wilde eerst niet de klep op.. Normaal stapt ze voor iedereen uit de trailer op, maar nu wilde ze niet echt.. Ging nog wel vlotjes hoor.. Misschien omdat ze geen tweepaards gewend is..

Haar vastgezet en nog even geknuffeld en gezegd dat ze zich moest gedragen en daar ging ze.. Op dat moment even sneu gekeken, maar daarna was het eigenlijk niets meer.. Ik heb Bente geknipt, was ook wel weer eens nodig en ben gewoon verder gegaan. Ik voelde me eigenlijk naar omdat ik zo weinig voelde, ik had verwacht dat er wel tranen zouden komen, maar niets.. Ik laat mijn kleine meisje gaan en.. niets..
Nu nog steeds.. niets..
Misschien heb ik lang genoeg aan het idee kunnen wennen, er is wel wat tijd overheen gegaan. Ze gaat naar een superhuis, dus dat zal ook schelen, ik heb nog drie om voor te zorgen, maar toch.. Dat hele niets zint me niet.. Misschien besef ik het nog niet, of misschien blijft het zo..

Maar goed.. Bente heeft nog even staan wachten bij het hek, waar Djinty nu bleef en is later afgetaaid.. Was wel een sneu gezicht, ze liep door de wei met een kop van, ik mis iets, ze liep ook wat om zich heen te loeren.. Op een gegeven moment een drafje, maar je kon aan haar zien dat ze dacht, hmm, vreemd, dit was eerder leuker.. Wel zielig voor haar..
Dus toen begon ze maar aan Tea deken te peuteren.. gelukkig laat Tea dat gepeuter niet toe, dus ik hoef me nog geen zorgen te maken om kapotte dekens..
Ik ben blij dat Bente zo gefascineerd is door Tea, dat is haar grote vriend, maar het is helaas niet zo wederzijds.. Al kan Tea veel beter met Bente dan met alle anderen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 05 jan 2008, 19:21

Denk dat je je niet te druk moet maken om dat niets Es, bedoel, je hebt vanaf begin af aan geweten dat je dr ooit ging verkopen. En ach...naar een goed thuis hoéf je je toch ook helemaal niet treurig/iets te voelen?

:= en dat kopschuren aan een ander? Verdorie dat ken ik.
Geluk is de vrucht van intens werk
Mir

Bericht door Mir » za 05 jan 2008, 19:46

Geen zorgen maken om het "niets" voelen hoor :+: , laat alles maar lekker over je heen komen. Je moet niks!
Ik denk als ik het zo lees dat Tea op haar manier best gek op Bente is, maar dat ze een lekkere binnenvetter is ;) .
Ach en even geduld en Bente heeft weer 2 vriendjes erbij :D .
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 jan 2008, 20:30

ik denk dat je hier gewoon naartoe geleefd hebt Esther en dat je daarom "niets" voelt, ik zou me maar niet te druk en/of schuldig voelen hoor. Je weet gewoon dat Djinty een super huis krijgt :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » zo 06 jan 2008, 09:23

Ik zou me ook niet schuldig voelen over het "niets voelen" hoor meis. Je hebt lang genoeg aan het idee kunnen wennen dat scheelt al een hoop en er komen weer 2 kleine timortjes om de hoe kijken over niet al te lange tijd dus genoeg om weer naar toe te leven.
Djin krijgt het super hier in Zuid Holland zeker weten :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » zo 06 jan 2008, 09:40

Dat niets voelen is waarschijnlijk een soort ingebouwd zelfbeschermingsmechanisme. Misschien krijg je nog wel een keer wat verdrietige gevoelens, maar ze heeft een super huis gewonde, dus dat helpt natuurlijk wel.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » zo 06 jan 2008, 11:03

ah meis, ik zat me in de auto dik zorgen te maken over hoe het met jou zou gaan.. Of je zou moeten huilen.. Ik zag toch een soort blik in je ogen toen we wegreden..
Een blik die ik nu even niet in woorden weet te omschrijven.. Aan de ene kant voel ik me heel hammerysk, ik heb toch 'jouw kleine meid' + 'Bente's vriendinnetje' van jullie afgenomen.. En aan de andere kant ben ik super trots en blij dat ik haar nieuwe baasje ben en dat ze bij mij mag blijven. En supertrots op haar dat ze zich gisteren zo koel heeft gedragen. Ik hoop dat het helpt als ik je zeg dat je haar super hebt opgevoed, Dat zei meneer Ter Borg ook! Hij vind haar geweldig! Mijn vriend, Marvin stond gisteren toen ze los was wat verder weg van de bak en ik keek af en toe stiekem achterom naar hem.. Hij stond zo te smilen, hij vind haar helemaal geweldig en dat voor iemand waarvoor paarden altijd maar gewoon paarden waren! Vandaag komt hij me van stal halen zodat hij haar weer even kan zien! Hij vertelde me gisteren dat Djinty gewoon iets heeft, een bepaalde blik in haar ogen, een bepaalde zachtheid die hem vertrouwen geeft om dichterbij te komen.. We zijn allemaal zo blij met haar dus aan liefde komt ze echt geen tekort! Je hebt 2 nieuwe koters op weg, geen Djinty's helaas ;) Maar dat worden vast ook scheetjes als je hun net zo netjes opvoed als je bij Djinty hebt gedaan. Je hebt een superpaard opgevoed meis! Wees maar trots op jezelf en ik ben je ook super dankbaar! Je hebt jou deel aan Djinty's toekomst bijgedragen en je zult nog genoeg over haar lezen en zien.
Dat niets voelen is denk ik inderdaad een stukje voorbereiden en bescherming.. Je hebt het geweldig gedaan met haar!
Esther

Bericht door Esther » zo 06 jan 2008, 11:11

Jij hoeft je helemaal niet stum te voelen hoor!! Ik ben al vreselijk blij dat ze zo'n baasje heeft kunnen treffen..
Bedankt voor het compliment over de opvoeding..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 jan 2008, 11:12

daar houden we je aan hoor Katinka :D We willen alles weten van jou over Djinty
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 06 jan 2008, 12:15

Hallo Es tja das weer even wennen maar gelukkig zorgen de rest wel voor afleiding :D Ze heeft een super plek zo te lezen
Claudje

Bericht door Claudje » zo 06 jan 2008, 12:35

k4tink4 schreef:Hij vertelde me gisteren dat Djinty gewoon iets heeft, een bepaalde blik in haar ogen, een bepaalde zachtheid die hem vertrouwen geeft om dichterbij te komen...
Dat is toch typisch, ik heb datzelfde gevoel echt héél erg bij Caylinn en dat is een halfzusje van Djinty.

Es, je hoeft je niet raar te voelen over hoe je op Djinty's vertrek reageert. Ik moet je eerlijk zeggen, ik had
eigenlijk hetzelfde met Marga. Omdat je er zo naar toe leeft en je ergens in je achterhoofd toch wel weet
dat het het beste is voor het paard en dat ze naar een goed huisje gaan :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Esther

Bericht door Esther » zo 06 jan 2008, 14:35

Ik vind Caylinn en Djinty af en toe ook wel erg op elkaar lijken hoor, vooral de beweging en af en toe die blik.. Hoewel Djinty toch wel een Tea hooft heeft..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 06 jan 2008, 15:24

Ik denk dat je lang genoeg aan het idee hebt kunnen wennen Es. En Djin krijgt een goed huisje, dat is natuurlijk alles waard!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 07 jan 2008, 09:50

Je heb precies hetzelfde als mij hoor toen willem werd verkocht.
Ik heb ook lang genoeg aan het idee kunnen wennen en op het moment dat hij werd opgehaald bleef ik eigenlijk heel rustig.
Alleen op het moment dat de klep dicht ging kreeg ik wel een brok in m;n keel maar voorderest geen traan gelaten.

Maar dat komt ook doordat ik wist naar wat voor superhuis hij ging, dat scheelt echt een stuk!
Misschien was dat voor jouw ook wel het geval.

Wel leuk dat Katinka zelf ook hier op FW zit, dan kan je altijd op de hoogte blijven :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Plaats reactie