Had de VA en de hoefsmid beetje rond dezelfde tijd besproken en de smid kwam zoals verwacht keurig op tijd. Ydel was als eerste aan de beurt zodat Cadiz de kunst af kon kijken vanuit de paddock.
Daarna was meneertje aan de beurt. Mijn hemel wat kan dat beestje me weer verbazen. Hij heeft geen stap verkeerd gezet, liet braaf zn voetjes oppakken en langs zn voorhoefjes is zelfs heel licht een vijltje geweest voor de "vorm" om te wennen. John was zeer content met zn hoefjes, beenstand en kwaliteit beenwerk en ik heb een best beestje gekocht

Hij is blij dattie mee kan helpen om hem "op te voeden" zodat hij er als smid later ook profijt van heeft.
Over een half jaartje komt hij weer maar als ydel weer gedaan moet worden pakt hij hem er ook even bij zodattie kan wennen. Topsmidje.
Na een uurtje wachten (spoedgevalletje) kwam ook de VA aangereden.
Eerst maar even de chip gecontroleerd en het is echt Cadiz

Vervolgens hartje luisteren, longen luisteren, oogjes en tandjes bekijken (allemaal goeie oefening voor de endurance weer), hoofdje kloppen voetjes bekijken, peesjes voelen, voetjes weer optillen, staartje voelen..... meneer vond alles best

Stappen en draven hoefde niet, hij was nog zo jong en de buigproeven zouden wat vertrouwen betreft meer kapot maken dan ons lief is.
Eindoordeel: APK Goedgekeurd!!!

Met als extra commentaar op het protocol: erg mooi, zeer braaf en rustig paardje. Kent nog niks dus geen buigproeven gedaan.
We hadden hem alweer teruggezet toen we bedachten dattie zn prikje nog moest hebben. Hup VA en ik weer de paddock in en meneertje kwam alweer vrolijk naar ons toe. Hup prik erin en hij gaf geen krimp.
Ik geloof zowaar dat ik een 2e Tjo gevonden heb

Vandaag heeft hij een dagje vrij en morgen gaan we weer aan de wandel.
Eef, Jes en Roos en Mila thanx voor de morele steun