Doodsangsten uitgestaan...
Doodsangsten uitgestaan...
De titel klinkt ernstig, maar zo voelde het ook..
Elke dinsdagavond ga ik met Iwan naar Menles. Ging de laatste tijd erg goed, ook kregen we steeds meer stelling en buiging.
Afgelopen dinsdag, spande ik Iwan in en het was eigenlijk direct al een brok spanning. Dribbelen, niet willen stappen. Later ging het wel beter en we waren lekker aan het draven.
Kom ik met het wil tegen de schot van de bak aan, normaal niets aan de hand, maar hij ging compleet uit z'n plaat.
Iwan heeft anderhalf rondje (geloof me het leek een half uur), bokkend de bak door gesjeest, met daarin nog 3 andere aanspanningen. Hij wilde echt niet meer stoppen. Bokken dat kreng op zijn oude leeftijd....
OP een gegeven ogenblik heb ik hem volgens mij richting de bakrand kunnen sturen en toen kwam hij eindelijk tot stilstand.
Snel uitgespannen, want het inspan was helemaal krom. Even gestapt, wat mankracht het inspan weer rechtgebogen en toen heb ik hem er weer voor gezet.
Maar hij bleeft erg nerveus, kop de lucht in, continue schijten, men wat een stresskip. Later werd het wel weer wat beter.
Maargoed, het is allemaal goed afgelopen, gelukkig. Maar ik kan je wel vertellen dat dit niet goed is voor je hart of bloeddruk....
Dit weekend wil ik hem gewoon weer inspannen.... wich me luck...
Elke dinsdagavond ga ik met Iwan naar Menles. Ging de laatste tijd erg goed, ook kregen we steeds meer stelling en buiging.
Afgelopen dinsdag, spande ik Iwan in en het was eigenlijk direct al een brok spanning. Dribbelen, niet willen stappen. Later ging het wel beter en we waren lekker aan het draven.
Kom ik met het wil tegen de schot van de bak aan, normaal niets aan de hand, maar hij ging compleet uit z'n plaat.
Iwan heeft anderhalf rondje (geloof me het leek een half uur), bokkend de bak door gesjeest, met daarin nog 3 andere aanspanningen. Hij wilde echt niet meer stoppen. Bokken dat kreng op zijn oude leeftijd....
OP een gegeven ogenblik heb ik hem volgens mij richting de bakrand kunnen sturen en toen kwam hij eindelijk tot stilstand.
Snel uitgespannen, want het inspan was helemaal krom. Even gestapt, wat mankracht het inspan weer rechtgebogen en toen heb ik hem er weer voor gezet.
Maar hij bleeft erg nerveus, kop de lucht in, continue schijten, men wat een stresskip. Later werd het wel weer wat beter.
Maargoed, het is allemaal goed afgelopen, gelukkig. Maar ik kan je wel vertellen dat dit niet goed is voor je hart of bloeddruk....
Dit weekend wil ik hem gewoon weer inspannen.... wich me luck...
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ik kan me voorstellen dat je hart 6xharder slaat en je bloeddruk naar zijn toppie stijgt.
Veel suc6!
Veel suc6!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

- Senna&Cajra
OHH
wat akelig heeft hij er geen verwondingen aan over gehouden? Heb het ook eens gezien pony bokte en had het lamoen tussen de achterbenen zag en hoorde niets meer knalde tegen de bakrand aan en tegen een andere aanspanning.
De man van de andere aanspanning viel tegen de bakrand aan en is met de ambu weggehaald beide pony's hadden verwondingen aan de benen.
Daarna de les van een kennis maar je zit dan niet lekker op de kar.
Hopelijk gaat het de volgende keer beter!!

De man van de andere aanspanning viel tegen de bakrand aan en is met de ambu weggehaald beide pony's hadden verwondingen aan de benen.
Daarna de les van een kennis maar je zit dan niet lekker op de kar.
Hopelijk gaat het de volgende keer beter!!
Wij maar niet snappen waarom je, ogenschijnlijk rustig, met m in de rondte stapte 
Maar die ouwe heeft dus nog soms zijn vreemde uitspattingen.
Gister had ie trouwens wel dik been achter en een kleur die gelijk was aan het inspan, dus zal wel lekkere schampplek zijn. Mocht er ook niet teveel druk op zetten, maar hij kreupelde er niet op. Maar even wat langer afgespoeld...
Gerrit was er ook wel wat van geschrokken trouwens, want Ansgar lifte ook een keer zn kont en kreeg toen gelijk te horen dat ik wel voorzichtig moest zijn, dat ie niet door zou blijven bokken.

Maar die ouwe heeft dus nog soms zijn vreemde uitspattingen.
Gister had ie trouwens wel dik been achter en een kleur die gelijk was aan het inspan, dus zal wel lekkere schampplek zijn. Mocht er ook niet teveel druk op zetten, maar hij kreupelde er niet op. Maar even wat langer afgespoeld...
Gerrit was er ook wel wat van geschrokken trouwens, want Ansgar lifte ook een keer zn kont en kreeg toen gelijk te horen dat ik wel voorzichtig moest zijn, dat ie niet door zou blijven bokken.
Geluk is de vrucht van intens werk
Pff kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Dat ze dan ineens zo nerveus kunnen zijn he, onvoorstelbaar 
Gelukkig zijn jullie allebei nog heel. Succes met het weer inspannen dit weekend. Maar neem inderdaad iemand mee.

Gelukkig zijn jullie allebei nog heel. Succes met het weer inspannen dit weekend. Maar neem inderdaad iemand mee.
...You can't know me in the way I do...
Officieel benoemd tot OpperKneus van FW 

Weet er helaas alles van..., heb hier ook zo'n hittepetit op stal staan met zo afentoe haar uitbarstingen!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
- nancy imka
Imka heeft dit al gehad denk ik, want wij gingen laatst een versnellinkje harder op de weg
wel te houden maar zo hard....
Succes het weekend! Ik weet dat het vreselijk is ben een keer met mn shet op hol gegaan heb ik nog een gekneusde duim aan over gehouden en een pony die nooit meer in te spannen is. Die ging ook zo maar in eens vanuit het niets!

Succes het weekend! Ik weet dat het vreselijk is ben een keer met mn shet op hol gegaan heb ik nog een gekneusde duim aan over gehouden en een pony die nooit meer in te spannen is. Die ging ook zo maar in eens vanuit het niets!
Dat is wel even schrikken.
Hopelijk gebeurt dit geen tweede keer.

Hopelijk gebeurt dit geen tweede keer.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ik zou hem vandaag weer voor de kar hebben gedaan, maar meneer heeft een griepje. Hij had 39.1 aan koorts..
DA kon niets vinden en heeft hem koortsremmers gegeven. Tis zo zielug als je zo'n lusteloos paardje ziet
DA kon niets vinden en heeft hem koortsremmers gegeven. Tis zo zielug als je zo'n lusteloos paardje ziet
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Iwan was inderdaad niet zichzelf, niet ziek zoals ie normaal ziek is, want kwam wel even kijken toen ik kwam kijken, maar was ook niet de vrolijke himself.
Stond vanavond trouwens wel met een loom koppie te stampen toen de brokken er aan kwamen en vrat er ook wel goed in.
Last van de donkere dagen voor kerst?
Stond vanavond trouwens wel met een loom koppie te stampen toen de brokken er aan kwamen en vrat er ook wel goed in.
Last van de donkere dagen voor kerst?
Geluk is de vrucht van intens werk