Mijn nieuwe paard (geen fjord :O) [edit] martingaal

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Krista

Bericht door Krista » wo 12 dec 2007, 22:03

Leuk paard!!!!!!
Mijn man en ik hebben echt goed gekeken maar wij denken dat je de trotse eigenaresse bent van een draver hoor!!!
De onderbouw niet alleen, ook de halsaanzet, schouderpartij en de oren.. kan bijna niet missen. Op de onderhals moet je je niet verkijken, toen onze Love me nog hengst was had hij net zo een hals, van de zomer!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 12 dec 2007, 22:59

_*iDj*_ schreef:De manen ben ik nog niet over uit! Ik wil uiteindelijk de wedstrijden in en met zulke manen gaan knotjes natuurlijk nooit lukken.. Dus grote kans dat ze er nog wel af gaan
Kort vind ik persoonlijk ook mooier staan! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Viv

Bericht door Viv » do 13 dec 2007, 06:19

yvette schreef:
Wiesje schreef:En persoonlijk vind ik het erg jammer dat een dier dat zo kort onder het zadel is al met een martingaal gereden moet worden. Ook al heeft ie dan misschien een onderhals, die ik op de foto's niet terug zie. Maar dat zul je wel je redenen voor hebben.
Martingaal kan je prima bij een jong paard gebruiken. Is gewoon voor eigen veiligheid en doet niets als het paard zijn hoofd niet in de lucht gooit. Sterker nog, op deze foto's doet hij helemaal niets. Veiligheid voor alles hoor met een hengst die ook gedekt heeft.

Vind het een super sjiek diertje, Ingrid! Kan me goed voorstellen dat het wel wennen is.
Ga ik helemaal in mee, heb Tjo ook toen ze net ohz was met een martingaal gereden buiten en op het strand, gewoon voor de veiligheid. Niks mis mee want alssie goed afgeteld is doettie niks waneer het niet nodig is, ik zie helaas ook nog wel eens anders op wedstrijden.

Mareeeehhh superlekker ding zeg, zou weer bijna van mn geloof afstapen hahahhaa.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » do 13 dec 2007, 07:05

Ingrid, ik denk niet dat je je verder hoeft te 'verdedigen' wat de martingaal betreft hoor :n
Het is jouw paard en jij kan het het beste inschatten. Het lijkt wel of er tegenwoordig over
alle hulpmiddelen gestruikeld wordt. Het is een hulpmiddel en je gebruikt hem zo, je legt uit
waarom, dat lijkt mij goed in ieder geval. Als je hem nou met een slof met de kin op de borst
had geknoopt was het volgens mij een ander verhaal geweest :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 13 dec 2007, 07:08

Claudje schreef:Ingrid, ik denk niet dat je je verder hoeft te 'verdedigen' wat de martingaal betreft hoor :n
Het is jouw paard en jij kan het het beste inschatten. Het lijkt wel of er tegenwoordig over
alle hulpmiddelen gestruikeld wordt. Het is een hulpmiddel en je gebruikt hem zo, je legt uit
waarom, dat lijkt mij goed in ieder geval. Als je hem nou met een slof met de kin op de borst
had geknoopt was het volgens mij een ander verhaal geweest :j
ja mee eens!

een martingaal wordt toch ook bij alle springruiters gedragen?! die doen het ook vast niet zonder reden en als het zo fout was, was dat allang eens net als bij power &paint besproken geweest!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Lotte

Bericht door Lotte » do 13 dec 2007, 10:59

Leuk om hem nu buiten zijn stal te zien!
Hij kan lekker lopen zeg! :j
Hij is echt een joekel he, vergeleken met Harma haha!
Vind dat je beter een martingaal kan gebruiken dan dat hij zijn rug wegdrukt, met een martingaal dwing je hem niet in een bepaalde houding.
Zie er ook echt geen kwaad in! Veel succes met hem Ingrid!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 13 dec 2007, 16:56

Wat een ontzettend leuk paard heb je!
Ik zie er ook dravers bloed in... Fries trouwens ook wel.
Veel succes met hem, maar als ik die foto's zo bekijk denk ik dat het wel gaat lukken ;)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 13 dec 2007, 19:53

leuk dier ingrid.. Ik zie er ook wel weer wat in terug van draver en zelfs in de fries kan ik me vinden

Ik heb ook niet zon probleem met de martingaal hoor

Ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien met wat meer spiertjes
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
karleylover

Bericht door karleylover » do 13 dec 2007, 20:45

Leuk ding zeg!!
Ik zie er net zoals andere ook draver en fries in :)
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Mieke

Bericht door Mieke » vr 14 dec 2007, 10:49

Cindy+Uniek schreef: een martingaal wordt toch ook bij alle springruiters gedragen?! die doen het ook vast niet zonder reden en als het zo fout was, was dat allang eens net als bij power &paint besproken geweest!
Het gaat niet om de martingaal, maar dat het bij een jong dier gebruikt word, anders kunnen we alle hulpmiddelen wel even onder de loep nemen, een slof is ook niet verkeerd, mits die goed gebruikt word ;)[/b]
Ctje :)
Wiesje

Bericht door Wiesje » vr 14 dec 2007, 11:31

Om nog even terug te komen op de martingaal, ik heb aangegeven dat ik het JAMMER vindt dat het OP ZO'N JONG DIER al gebruikt wordt. Ik vind het met name belangrijk dat eerst de basis er goed in gereden wordt. En je kunt mij onmogelijk laten geloven dat dit alleen met een martingaal met dit paard mogelijk is.
Maar nogmaals, ik heb ook aangegeven dat je hier vast wel je hele goede redenen voor hebt. Maar op een forum, zoals FW kun je ook altijd mensen (zoals ik in dit geval) tegenkomen die een andere mening hebben. Fijn dat je extra foto's hebt geplaatst ter verduidelijking, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet van mening veranderd ben.

Miekjuh: ik zie al dat wij dezelfde mening delen :)
De martingaal op zich is echt niet slecht, maar puur alleen het feit dat die om zo'n jong paard hangt. That's it.
yvette

Bericht door yvette » vr 14 dec 2007, 11:49

Om het topic van Ingrid niet verder te vervuilen heb ik een nieuw topic geopend bij Disussies over het gebruik van hulpteugels bij jonge paarden.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... 858#489858
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie