HK ?
HK ?
Hallo luitjes,
Ik zat me laatst af te vragen, wat we met Cas moeten gaan doen als hij mooi uit groeit.
het lijkt me wel leuk om met hem naar de keuring te gaan.
maar als leek weet ik helemaal niet of dat wel verstandig is, of het uberhoud wel kan.
wanneer en op welke leeftijd?
Graag zou ik ervaringen horen en adviezen.
misschien zijn er hier mensen die zelf met hun hengst naar de keuring gaan, en mij stapsgewijs uit kunnen leggen hoe ze dat aanpakken?
Alvast bedankt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7NO4F3X.jpg
Ik zat me laatst af te vragen, wat we met Cas moeten gaan doen als hij mooi uit groeit.
het lijkt me wel leuk om met hem naar de keuring te gaan.
maar als leek weet ik helemaal niet of dat wel verstandig is, of het uberhoud wel kan.
wanneer en op welke leeftijd?
Graag zou ik ervaringen horen en adviezen.
misschien zijn er hier mensen die zelf met hun hengst naar de keuring gaan, en mij stapsgewijs uit kunnen leggen hoe ze dat aanpakken?
Alvast bedankt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7NO4F3X.jpg
Tsja, het is maar net wat je met je hengst wil?
Wil je zelf gaan dekken met hem of hem verkopen als dekhengst? Denk eraan dat het geen vetpot is bij het stamboek.
Ook aan de deelname aan de hengstenkeuring zijn kosten verbonden. Heb je wel zelf land waar je hem hengst kan houden?
Verder is het altijd een goed idee om een keer te gaan kijken, zodat je weet wat er van je paard verwacht wordt. Zou ook proberen een ervaren voorbrenger te regelen. Jonge hengsten op vreemd terrein kunnen wel heel druk worden.
Tijdens een HK wordt wat strenger gekeurd dan op een gewone keuring. Je moet er wel tegenkunnen dat je paard misschien wel eens hele tegenvallende punten krijgt.
Vraag je af of het je waard is gezien bovenstaande. Mocht je besluiten te gaan, dan zullen we je in ieder geval uitgebreid komen aanmoedigen
Even uit nieuwsgierigheid, wat is ook al weer de afstamming van Cas?
Wil je zelf gaan dekken met hem of hem verkopen als dekhengst? Denk eraan dat het geen vetpot is bij het stamboek.
Ook aan de deelname aan de hengstenkeuring zijn kosten verbonden. Heb je wel zelf land waar je hem hengst kan houden?
Verder is het altijd een goed idee om een keer te gaan kijken, zodat je weet wat er van je paard verwacht wordt. Zou ook proberen een ervaren voorbrenger te regelen. Jonge hengsten op vreemd terrein kunnen wel heel druk worden.
Tijdens een HK wordt wat strenger gekeurd dan op een gewone keuring. Je moet er wel tegenkunnen dat je paard misschien wel eens hele tegenvallende punten krijgt.
Vraag je af of het je waard is gezien bovenstaande. Mocht je besluiten te gaan, dan zullen we je in ieder geval uitgebreid komen aanmoedigen

Even uit nieuwsgierigheid, wat is ook al weer de afstamming van Cas?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Cas zijn afstamming is
Hermansen X Sebastian
Odine de moeder van Cas ster-Prestatie.
Kan ik met Cas ook naar een gewone keuring gaan?
Graag hoor ik ook voordelen en nadelen.
we willen Cas in ieder geval zo lang mogelijk hengst houden.
dat het geen vetpot is ,daar was ik al van op de hoogte. maar het is wel een uitdaging om hem zover te krijgen natuurlijk.
bepaalde premies te laten halen.
maar nogmaals ik ben maar een leek en wil me graag goed vorobereiden en alle informatie winnen die ik nodig heb om te kunnen afwegen wat een juiste beslissing is.
Hermansen X Sebastian
Odine de moeder van Cas ster-Prestatie.
Kan ik met Cas ook naar een gewone keuring gaan?
Graag hoor ik ook voordelen en nadelen.
we willen Cas in ieder geval zo lang mogelijk hengst houden.
dat het geen vetpot is ,daar was ik al van op de hoogte. maar het is wel een uitdaging om hem zover te krijgen natuurlijk.
bepaalde premies te laten halen.
maar nogmaals ik ben maar een leek en wil me graag goed vorobereiden en alle informatie winnen die ik nodig heb om te kunnen afwegen wat een juiste beslissing is.
Laatst gewijzigd door Share op ma 10 dec 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik zou ook pas gaan als hij 3 jaar is, als hengst zijnde. En net wat ze boven zeggen, wat is je bedoeling om met hem te gaan doen? Om hem uit te brengen op een HK kost ook nog eens het een en ander. Als je hem zo lang mogelijk hengst wilt laten om hem gewoon uit te laten groeien en hem later nog castreren, zou ik niet naar de HK gaan. Maar hem lekker laten groeien, castreren wanneer jij het wilt en hem dan op een premiekeuring uit brengen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Zie stamboek site: www.fjordstudbook.com
Keuringskosten hengsten:
Keuringskosten 1-jarige hengsten € 45,-
Keuringskosten 2-jarige hengsten € 114,-
Keuringskosten 3-jaar en oudere hengsten € 160,-
Inschrijving i/h hoofdstamboek voor hengsten € 230,-
Keuringskosten hengsten:
Keuringskosten 1-jarige hengsten € 45,-
Keuringskosten 2-jarige hengsten € 114,-
Keuringskosten 3-jaar en oudere hengsten € 160,-
Inschrijving i/h hoofdstamboek voor hengsten € 230,-
Mijn Toot is nu ook 1,5 en die wil ik ook hengst houden
. Ik wil er dus ook een keer mee naar HK, maar ik weet nog niet wanneer. Aangezien het zo duur is en je heel streng beoordeelt wordt.. wordt het misschien pas een keer als hij 3, 4 of zelfs 5 is.
Ik hoef met hem niet de dek in, maar zolang het kan wil ik hem graag hengst houden
.

Ik hoef met hem niet de dek in, maar zolang het kan wil ik hem graag hengst houden

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Alco is nu 3 1/2 en ook hengst, coen is 1 1/2 en ook hengst.
En dat blijven ze bij mij ook.
Maar ik zou ook pas gaan als ze drie jaar zijn , eerder heeft niet zo veel nut.
En je moet jezelf even goed afvragen wat je precies wil.(de keuring is gewoon veel zwaarder dan een normale premiekeuring, maar dat moet natuurlijk ook wel)
En dat blijven ze bij mij ook.
Maar ik zou ook pas gaan als ze drie jaar zijn , eerder heeft niet zo veel nut.
En je moet jezelf even goed afvragen wat je precies wil.(de keuring is gewoon veel zwaarder dan een normale premiekeuring, maar dat moet natuurlijk ook wel)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.