titel veranderd voor volgende vraag: zadelmaker noord nederl

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

titel veranderd voor volgende vraag: zadelmaker noord nederl

Bericht door Tamara » zo 18 nov 2007, 18:30

zoals de titel al zegt.

Ik merk nu, nu karev bijna een half jaar onder het zadel is, dat ze dusdanig veranderd, dat mijn wintec dressuur niet erg super meer ligt.

Vanaf welke leeftijd kan je een zadel op maat aan laten meten, ivm groei, bespiering enz. Zou dat nu al te vroeg zijn, of zou dat nu al kunnen?

En welke merken zadels kan je altijd laten verbreden,/versmallen indien nodig, aanpassen enz. Want niet elk zadel is te verbreden toch?
Laatst gewijzigd door Tamara op di 20 nov 2007, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Vera

Bericht door Vera » zo 18 nov 2007, 19:29

Dat kan op elke leeftijd, maar de kans is groot als ze onder een jaar of 5 een zadel krijgen aangemeten, dat je nog een keertje aan de beurt bent.

Aan de andere kant vind ik een passend zadel wel belangrijk ook voor een jong paard. De meeste (duurdere) zadels zijn dan ook nog aanpasbaar na een half jaar of na een jaar.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 18 nov 2007, 20:07

Vera schreef:Dat kan op elke leeftijd, maar de kans is groot als ze onder een jaar of 5 een zadel krijgen aangemeten, dat je nog een keertje aan de beurt bent.

Aan de andere kant vind ik een passend zadel wel belangrijk ook voor een jong paard. De meeste (duurdere) zadels zijn dan ook nog aanpasbaar na een half jaar of na een jaar.
Dat heb ik dus. Ik heb mijn Stubben na 2 maandjes aan laten passen aan Anka en laat het binnenkort als het een half jaar geleden is weer even checken. Ik heb er geen spijt van dat ik het zadel direct aan heb laten passen, het is heerlijk om met een goed passend zadel te rijden wat ligt als een huis.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
yvette

Bericht door yvette » zo 18 nov 2007, 21:05

Je kan vergeten dat je een heel paardenleven met 1 zadel kan doen. Er kan natuurlijk altijd wel wat aangepast worden, maar er komt een moment dat 'de rek eruit is'
Iza is nu na dracht en beleren voor de wagen een heel ander model dan 2 jaar geleden. Maar nu met 7 jaar oud zal ze niet meer zoveel veranderen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 19 nov 2007, 13:08

Vera schreef:Dat kan op elke leeftijd, maar de kans is groot als ze onder een jaar of 5 een zadel krijgen aangemeten, dat je nog een keertje aan de beurt bent.
En soms als je pech hebt vaker als 1 keer...
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 19 nov 2007, 13:10

Ja ik ga er ook niet vanuit dat ik haar hele leven met een zadel kan doen.
Het wintec zadel lag gewoon goed, maar nu na een half jaartje kiept ie wat voorover, dus de kussens liggen aan de achterkant van het zadel niet meer 100% aan.

En ik was ook zowiezo van plan om een zadel aan haar aan te laten passen, maar wist dus niet zo goed vanaf wanneer je dat kon doen, omdat ze nog zo veranderen als ze jong zijn, maargoed dat kan natuurlijk ook als ze 10 zijn..

En is het dan beter om een splinternieuw zadel op maat te laten maken/aanpassen, of zou je ook een goede 2e hands aan kunnen passen?
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 19 nov 2007, 13:22

Ik weet niet hoe het bij de merkloze is, maar de meeste 2e hands zadels zijn in meer of mindere mate te verstellen.
Bij ieder zadel zit een max natuurlijk. Maar een goede zadelmaker kan je over betreffende zadels wel zeggen of hij goed passend kan worden. Soms is het wel lastiger zoeken, omdat ze van de 2e handszadels niet altijd het juiste model/maat hebben liggen.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 19 nov 2007, 13:55

een wintec kan ook gewoon bijgevuld hoor! die van mij is ook aangepast voor op die bonte en daar is heel wat vulling aan de voorkant bij gestopt!

maar als het zadel verder ook al niet helemaal meer naar wens is zou ik het gewoon doen (een zadel aanmeten) of in ieder geval met een zadelmaker overleggen over hoe of wat!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 19 nov 2007, 14:13

ik heb een wintec met lucht, kan je die ook aanpassen dan??
yvette

Bericht door yvette » ma 19 nov 2007, 14:14

Tamara schreef:ik heb een wintec met lucht, kan je die ook aanpassen dan??
Ik heb wel eens een zadelmaker horen zeggen dat die daar niet blij mee was, omdat dat lastig aan te passen is.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Daphne

Bericht door Daphne » ma 19 nov 2007, 14:57

Heb je het zadel nieuw gekocht? Anders zou ik gewoon even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en je probleem voorleggen. Ik heb zelf al ruim drie jaar een wintec die al op verschillende fjorden heeft gelegen en bij Yanneke vanaf haar derde tot nu, en alleen tijdens Yannes haar dracht lag hij de laatste maanden niet goed.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 19 nov 2007, 15:45

nee ik heb hem niet nieuw gekocht, maar in princiepe, als een lucht zadel ook aanh\gepast kan worden, maakt het niet uit.

Zou je die ook met wol kunnen laten vullen dan?
claudia

Bericht door claudia » ma 19 nov 2007, 19:23

Ik heb op Alco en Zortin ook een nieuw zadel.

Het past op allebei perfect en het zadel verandert ook nog(past zich nog waat aan)

Over een tijdje laat ik er weer naar kijken.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 20 nov 2007, 07:50

om geen 2e topic te starten f de titel veranderd.

Wie en wat zijn goede zadelmakers hier in noord nederland?? Pony staat in prov. groningen.
Mieke

Bericht door Mieke » di 20 nov 2007, 15:42

wij gaan altijd naar Tom vd Brink hier op Kolderveen, ben zeer tevreden over hem..
Ctje :)
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 20 nov 2007, 16:13

Tamara schreef:om geen 2e topic te starten f de titel veranderd.

Wie en wat zijn goede zadelmakers hier in noord nederland?? Pony staat in prov. groningen.
Volgens mij zijn hier ook een tijdje terug wat topics over geweest dacht ik. Ikzelf heb mijn zadel van Kootstra en ben nog steeds erg tevreden. Hij heeft enorm veel ervaring en mijn zadel lag goed op Nisko en ligt goed op Anka :D .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » di 20 nov 2007, 21:01

Ik ga naar Harry van den Bosch in Nijeholtpade.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie