Normaal is Skreia al lang geschoren en staat ze daarvoor vaak al met een dunne deken, maar omdat ik toch alleen maar mocht wandelen vond ik het niet nodig om haar al te scheren.
Before:

After:

Vandaag ook weer voor het eerst (rustig) met Skreia in het bos gereden

Ze is van de week weer bij de smid geweest (ijzers waren na 5 weken aan de voorrand al bijna door) en weer de hoeven niet gegroeid. Volgens de smid komt dit door te weinig doorbloeding dus die raadde het aan om rustig aan weer te beginnen. Hier zat ik zelf gelukkig ook al aan te denken want Skreia loopt nu al maanden goed. Als ik nu alleen maar blijf stappen en wacht totdat die randen tot de helft zijn kan ik nog wel een jaar blijven stappen.
Skreia werd al helemaal onrustig toen ze het zadel zag

Dus lekker opgezadeld en na zo'n 4 maanden eindelijk weer op je eigen knollie stappen, moet zeggen was echt een heeeeeeeeeeeeeeerlijk gevoel

Skreia begon relaxed maar na het eerste drafje had ze toch wel door dat we deze dag meer zouden gaan doen dan alleen maar stappen, dus hier en daar een vreugdesprongetje (die trouwens heel goed uit te zitten waren)

ME IS HAPPY AND SO IS SKREIA

P.s. Heb trouwens pas geleden Skreia de manen voor het eerst geknipt met een mal. Was oo echt wel nodig want durfde ze niet uit de hand te knippen zo lang waren ze

Wat vinden jullie ervan????