even voorstellen
even voorstellen
hoi allemaal ik ben bo 36 jaar en ik heb zelf een friese merrie,een schat is het ze heet wientje is acht jaar.
nu heb ik een dochter van zeven die graag een eigen pony wilt hebben.
nu zou ik graag een fjord zien,omdat ik die zelf ook dan zou kunnen rijden,zei kan natuurlijk nog niet zo heel vaak gaan rijden.
een keer per week les en een keer vrij rijden de rest word tuttelen.
kun je een echt leuke fjord vinden voor zon jong kind,het rijden gaat onder begeleiding uiterraard.
maar ze moet wel alleen kunnnen poetsen wandelen en truttelen.
volgens mij zijn het hele lieve ponys , en moet dat kunnen.
ik ga lekker even lezen hier groetjes bo
nu zou ik graag een fjord zien,omdat ik die zelf ook dan zou kunnen rijden,zei kan natuurlijk nog niet zo heel vaak gaan rijden.
kun je een echt leuke fjord vinden voor zon jong kind,het rijden gaat onder begeleiding uiterraard.
- Cindy+Uniek
Welkom! Ik ben Daphne, 24 jaar en heb twee fjordenmerries Paula en Arwen die beide drachtig zijn!
Ik weet uit persoonlijke ervaring (zat op mijn zesde al op een fjordenrug) en ook vanwege de kinderen van mijn zus (8 en 10) dat een fjord voor een meisje van 8 nog wel erg sterk kan zijn. Vaak hebben ze dan nog niet voldoende overwicht voor een fjord. Het zijn natuurlijk leuke dieren, die vooral ook goed betrouwbaar zijn, maar ze hebben vaak wel een eigen karakter en een flinke hals, die ze tegen een paar kinderhandjes makkelijk kunnen opzetten. Toen ik op mijn zesde op een fjord zat, hield dat niet veel meer in dan meeliften. Daarentegen zal een fjord ze er niet gauw afgooien!
Ik weet uit persoonlijke ervaring (zat op mijn zesde al op een fjordenrug) en ook vanwege de kinderen van mijn zus (8 en 10) dat een fjord voor een meisje van 8 nog wel erg sterk kan zijn. Vaak hebben ze dan nog niet voldoende overwicht voor een fjord. Het zijn natuurlijk leuke dieren, die vooral ook goed betrouwbaar zijn, maar ze hebben vaak wel een eigen karakter en een flinke hals, die ze tegen een paar kinderhandjes makkelijk kunnen opzetten. Toen ik op mijn zesde op een fjord zat, hield dat niet veel meer in dan meeliften. Daarentegen zal een fjord ze er niet gauw afgooien!
Welkom hier. Ik ben Anna, 23 en de eigenaar van de 1 jarige merrie Cyra en de 11 jarige Orion (kwpn).
Wat fjordkeuze betreft ben ik het wel met Daphne eens. Er zijn zeker fjorden die goed zijn voor kinderen, eraf gooien zullen ze echt niet snel doen en met poetsen zijn ze vaak ontzettend lief (zelfs mijn jaarling al), maar als ze bij wijze van een lekkere pluk gras zien staan heeft een klein kind niks meer in te brengen.
Ga voor een niet te grote en niet te jonge fjord, maar zorg wel dat je er zelf nog op kan. En ook moet het klikken tussen jou, je kindje en de fjord. Dan komt het heus wel goed.
Wat fjordkeuze betreft ben ik het wel met Daphne eens. Er zijn zeker fjorden die goed zijn voor kinderen, eraf gooien zullen ze echt niet snel doen en met poetsen zijn ze vaak ontzettend lief (zelfs mijn jaarling al), maar als ze bij wijze van een lekkere pluk gras zien staan heeft een klein kind niks meer in te brengen.

Ga voor een niet te grote en niet te jonge fjord, maar zorg wel dat je er zelf nog op kan. En ook moet het klikken tussen jou, je kindje en de fjord. Dan komt het heus wel goed.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
tja dat is wel waar inderdaad maar goed het rijden gaat voorlopig eerst zeker nog aan de longe en dan later los in de prive les.
het zal nog zeker twee jaar duren denk ik voor ze er alleen mee rijd.of eventueel naar buiten zal gaan en dan is het nog aan de binnenkant van mij.
maar juist wat jullie al aangeven wat betreft het poetsen en knuffelen zijn ze heel vaak heeeeel betrouwbaar en dat is zeker voorlopig genoeg voor haar.
en zo krijgt ze ook de kans om een goede band met zon paardje te krijgen.
bedankt voor jullie reacties.
groetjes bo
het zal nog zeker twee jaar duren denk ik voor ze er alleen mee rijd.of eventueel naar buiten zal gaan en dan is het nog aan de binnenkant van mij.
maar juist wat jullie al aangeven wat betreft het poetsen en knuffelen zijn ze heel vaak heeeeel betrouwbaar en dat is zeker voorlopig genoeg voor haar.
en zo krijgt ze ook de kans om een goede band met zon paardje te krijgen.
bedankt voor jullie reacties.
groetjes bo
Re: even voorstellen
Goedenavond,
Ik las je bericht omtrent kleine kinderen op een Fjord. Zelf hebben we er twee Sissy een merrie van 10 en Woohpy een merrie van 6 Woohpy staat nu nog 50km van hier maar die komt rond 5 januari weer naar ons toe.
Sissy staat nu op een manege. De reden is dat ze een jaar niet heeft gereden en gewoon vrij in de weilanden heeft gelopen. Om de technieken van haar weer terug te halen hebben we haar daar neer gezet en omdat ik zelf weinig ervaring heb kan ik ook leren. Dagelijks rijden we iederemorgeneen uur tot anderhalf uur Zowel in de piste als er buiten.
Op de manege zitten kleine kinderen vanaf 4 jaar. Die leren rijd op een kleine Shetlander Als ze mij op woensdag of op de zaterdagmiddag zien bij Sissy hangen de kinderen aan de poten van Sissy die het helemaal niet erg vind maar juist interessant al die aandacht Zo kan je een heel goed sociaal kontakt maken tussen kind en paard beginnen met een kleiner paard lijkt mij een aanrader Kind groeit snel genoeg mee
Een Fjord is een betrouwbaar paard en zoals eerder gezegd heeft ieder dier zijn eigen nukken en moet je een ieder paard met respect behandelen Een Fjord voor u is een aanrader maar voor de kleine zou ik even een tussen oplossing zoeken en die zijn er heel veel
Veel sterkte en success
Wim
Ik las je bericht omtrent kleine kinderen op een Fjord. Zelf hebben we er twee Sissy een merrie van 10 en Woohpy een merrie van 6 Woohpy staat nu nog 50km van hier maar die komt rond 5 januari weer naar ons toe.
Sissy staat nu op een manege. De reden is dat ze een jaar niet heeft gereden en gewoon vrij in de weilanden heeft gelopen. Om de technieken van haar weer terug te halen hebben we haar daar neer gezet en omdat ik zelf weinig ervaring heb kan ik ook leren. Dagelijks rijden we iederemorgeneen uur tot anderhalf uur Zowel in de piste als er buiten.
Op de manege zitten kleine kinderen vanaf 4 jaar. Die leren rijd op een kleine Shetlander Als ze mij op woensdag of op de zaterdagmiddag zien bij Sissy hangen de kinderen aan de poten van Sissy die het helemaal niet erg vind maar juist interessant al die aandacht Zo kan je een heel goed sociaal kontakt maken tussen kind en paard beginnen met een kleiner paard lijkt mij een aanrader Kind groeit snel genoeg mee
Een Fjord is een betrouwbaar paard en zoals eerder gezegd heeft ieder dier zijn eigen nukken en moet je een ieder paard met respect behandelen Een Fjord voor u is een aanrader maar voor de kleine zou ik even een tussen oplossing zoeken en die zijn er heel veel
Veel sterkte en success
Wim
bo35 schreef:hoi allemaal ik ben bo 36 jaar en ik heb zelf een friese merrie,een schat is het ze heet wientje is acht jaar.
Welkom hier,
Ik ben Annabel, 22 jaar en heb zelf een jaarlinghengstje Cai en daarnaast rijd ik zijn ouders Saskia en Anton.
Betreft het fjord kopen die 'kindmak' is. We hebben in Wanneperveen nog een brave fjordenruin staan, Njilco. Deze is voorheen altijd gereden door Jelly hier (weet niet of ze nog steeds op FW zit) en haar kinderen, die ook af en toe er op gingen. Voor meer informatie --> PB
Ik ben Annabel, 22 jaar en heb zelf een jaarlinghengstje Cai en daarnaast rijd ik zijn ouders Saskia en Anton.
Betreft het fjord kopen die 'kindmak' is. We hebben in Wanneperveen nog een brave fjordenruin staan, Njilco. Deze is voorheen altijd gereden door Jelly hier (weet niet of ze nog steeds op FW zit) en haar kinderen, die ook af en toe er op gingen. Voor meer informatie --> PB
Geluk is de vrucht van intens werk
- nientje_pjotr
- Contacteer:
hoi,ik ben janine 29 jaar en heb 2 fjorden.
de 3 jarige ruin akes en jaarling cindy.
veel plezier hier!
de 3 jarige ruin akes en jaarling cindy.
veel plezier hier!
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

- Thessa Keizer
Hoi, ik denk dat een fjord inderdaad best wat sterk zou kunnen zijn wat betreft het wandelen ermee, maar ja welk paard is nou niet sterk voor een kind van zeven jaar. Maar als je inderdaad goed zult zoeken kan je een heel geschikt fjordje voor een kind van die leeftijd vinden, want het zijn wel hele vriendelijke en over het algemeen relaxte paardjes.
Succes met je zoekaktie.
Groetjes Thessa en Aike
Succes met je zoekaktie.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
- Brittlover
hoi ik ben ineke 22 jaar en heb een fjordje genaamd Britt(2jaar).
mijn nichtje van 7 rijd ook weleens op mijn verzorgfjordjes, dit ging altijd erg goed in het begin aan de longeerlijn en later los. ze waren wel eens sterk maar niet storend (ze moest zeg maar iets langer doorvragen om naar rechts te gaan)
succes met het zoeken van een fjordje en veel plezier hier op FW
mijn nichtje van 7 rijd ook weleens op mijn verzorgfjordjes, dit ging altijd erg goed in het begin aan de longeerlijn en later los. ze waren wel eens sterk maar niet storend (ze moest zeg maar iets langer doorvragen om naar rechts te gaan)
succes met het zoeken van een fjordje en veel plezier hier op FW
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
-
Hoi welkom hier. Ik ben Suzanne 33 jaar en heb met mijn man Leo een dochtertje van 2,5jaar. Jessie helpt ons vaak mee met onze fjorden te verzorgen. Wij hebben een 11jarige ruin Ronan en een 3jarige merrie Anca. Het is natuurlijk wel altijd opletten, maar ze doen het prima met elkaar.
Heb ook wel het idee dat als Jessie op Ronan zit, hij extra voorzichtig is.
Ik wens je succes met zoeken.
Heb ook wel het idee dat als Jessie op Ronan zit, hij extra voorzichtig is.
Ik wens je succes met zoeken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- klavertje4
ook welkom hier van ons ik ,vrouwtje ben 26 , ook moeder en eigenaar van max ,een fjord van 11 jaar en meinderd een haflinger van 14 jaar en de 6 jarige shet van me dochtertje, veel plezier hier !!
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
Welkom hier! Ik ben Anouska, 27 jaar, en in het bezit van de 2,5 jarige hengst Bjørn. Veel plezier hier.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl