verzekering

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Share

verzekering

Bericht door Share » za 03 nov 2007, 10:50

Wat voor verzekering heb jij, wat zit er allemaal bij inbegrepen en hoeveel betaal je ervoor?

zelf heb ik nog geen verzekering voor de paarden, dit topic kan misschien voor mij wat meer duidelijkheid scheppen!

Ik ben benieuwd dus barst los! ;)
Ellebel

Bericht door Ellebel » za 03 nov 2007, 11:20

Ik heb er zelf geen voor Tim, oa omdat ik de voorwaarden zo omslachtig en onduidelijk vind.

Ik heb nu gekozen om zelf een potje daarvoor opzij te houden.
Als er nu een verzekering is met duidelijk voorwaarden en vergoedingen zou ik het wel overwegen maar ik ben er niet uitgekomen.
Tanja

Bericht door Tanja » za 03 nov 2007, 11:23

Ik heb ook geen verzekering,ik ken ook mensen die er wel een hebben gehad en het later hebben opgezegd.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Share

Bericht door Share » za 03 nov 2007, 11:29

Ellebel, dat is nou precies waarom ik nog geen verzekering heb voor mijn pony's al die voorwaardes zijn zo onduidelijk. Ik probeer ook een potje op te bouwen maar als je paard ineens ziek is, en wat erg veel geld kost is je potje zo op en wat dan als hij daarna nog eens ziek wordt?!
vandaar dat ik toch maar een verzekering wil afsluiten.. maar dan wel 1 die duidelijk is.. zodat ik neit voor verassingen kom te staan..

lastig.
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Maikuh

Bericht door Maikuh » za 03 nov 2007, 14:04

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 03 nov 2007, 15:37

ik doe ook niet aan verzekeren, voor ongevallen etc zitten ze in mijn aansprakelijkheids en ziektekosten moet je gewoon kunnen betalen voor je dier ,anders moet je er m.i. niet aan beginnen.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Leentje

Bericht door Leentje » za 03 nov 2007, 16:00

da's ook een beetje onzin Caroline,daar zijn verzekeringen voor,hoe groot moet je reservepotje dan zijn,voor zulk soort dingen?
,een stalgenoot van mij,heeft de afgelopen weken heel wat d.a bezoekjes en een week klinkiek incl. een scan die al 1000,- kost,kun jij dat ff in een keer ophoesten,en dan maar hopen dat nummer 2 niks krijgt,voorlopig?!

je moet de dingen verkzekeren waavan je zelf de kosten/het risico niet van kan dragen.

ik ga wikke verzekeren voor ODA en beperte ziektekosten(klinkiek)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 03 nov 2007, 16:11

Onzin???? er wordt toch zeker gevraagd naar ieders mening, nou bovenstaande is de mijne en is voor ons geen onzin.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Leentje

Bericht door Leentje » zo 04 nov 2007, 10:04

ik bedoel het ook niet aanvallend,ikdiscuceer alleen maar hoor!
maar hoe groot zou dat potje volgens jou dan moeten zijn,voordat mensen een paard kunnen houden volgens jou?
ik kan een paar d.a rekeningen best betalen,maar mijn reservepotje is helaas (nog) niet zo ruim,dat er een kliniekrekening van een paar duizend euro betaald kan worden.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 04 nov 2007, 10:46

Wikke schreef:ik bedoel het ook niet aanvallend,ikdiscuceer alleen maar hoor!
maar hoe groot zou dat potje volgens jou dan moeten zijn,voordat mensen een paard kunnen houden volgens jou?
ik kan een paar d.a rekeningen best betalen,maar mijn reservepotje is helaas (nog) niet zo ruim,dat er een kliniekrekening van een paar duizend euro betaald kan worden.
GROOT: En daar sta je dus niet bij stil als alles z'n gangetje gaat.
Maar als je dus een pech jaar hebt kunnen de rekeningen aardig oplopen.
En dan is het toch wel even hard slikken hoor Carolien.
En dan maar te hopen dat het idd bij 1 paard blijft.

Hier zijn de paarden dus alleen maar voor de dood verzekerd, bij een ondelinge paardenverzekering en op jaarbasis betaal je 4% van de geschatte waarde.
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 04 nov 2007, 11:12

Wij hebben alleen een WA verzekering voor San (dus mocht er buiten iets gebeuren en ze trapt een auto of zo, dan is dat verzekerd). Geen ziektekosten; daar hebben we een apart potje voor en onze ouders die eventueel helpen bij hoge kosten.
Ik heb te veel nare verhalen meegemaakt met paarden die wel verzekerd waren, dat ik er niet aan begin.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 nov 2007, 12:30

ik heb ze verzekerd voor dood, diefstal en daar zit dan een beperkte ziektekosten dekking bij. Bij die ziektekosten dekking krijg je 80% van de kosten terug bij een koliekoperatie, breuken en open wonden.

Nou ging het mij hoofdzakelijk om de dekking voor dood of diefstal, je krijgt er je paardje niet mee terug, maar het geeft je wel de financiele mogelijkheid om een ander paardje aan te schaffen. En voor de premie hoef ik het niet te laten, 80 euro per jaar vind ik geen onoverkomelijk bedrag
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
heidie

Bericht door heidie » zo 04 nov 2007, 12:37

80 euro per jaar????
Ik dacht dat het veel duurder was. Wat voor verzekering heb jij dsan?
Gr heidie
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 nov 2007, 12:46

heidie schreef:80 euro per jaar????
Gr heidie
via Equine Risk, was voorheen interpolis
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 04 nov 2007, 12:50

Ik ben me ook aan het orienteren, zeker gezien het feit dat we dalijk dat stalletje hebben waar ze samen staan. Ik wil dan meteen mijn tuig, kar ed verzekeren. Ben nu aan het informeren bij Fairmout.
Ze staan nu beiden bij de onderlinge paardenverzekering van het dorp.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Share

Bericht door Share » ma 05 nov 2007, 07:53

Ziggy,

zoiets zoek ik dus ook. Koliek,breuken,open wonden. dat is ook al heel wat als dat vergoed wordt. en dan dus ook voor dood en diefstal.

zitten er verder geen haken en ogen aan die verzekering dat je dus bij bepaalde koliek ineens niets vergoed krijg? *ik noem maar iets*

Eenmaal een keuze gemaakt voor een verzekering en dan? hoe ga je dat aanpakken? wat gaat er gebeuren? komt er iemand kijken naar je paard?
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 05 nov 2007, 13:27

nou het gaat om koliek operaties he?

Tja ik heb Vera toen gewoon aangemeldt en toen kreeg ik bericht dat er iemand naar haar kwam kijken, ook om de chip te controleren. Alleen Vera had die dag net weer haar "ik laat me niet vangen" dag, waarop ik als een idioot achter haar aan kon blijven hobbelen |o Die man zei dat ie het al gezien had, ze was gezond en ze liep prima (ja duhhh dat had ik inmiddels ook gemerkt, ik was bekaf 8)7 ) en toen was de verzekering er door

Viv

Bericht door Viv » ma 05 nov 2007, 16:52

Ziggy schreef:
heidie schreef:80 euro per jaar????
Gr heidie
via Equine Risk, was voorheen interpolis
Die heb ik ook en ben nu heeeeeeeeel blij dat ik hem heb anders had ik Tjo niet zo uitgebreid kunnen laten onderzoeken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 05 nov 2007, 16:54

Viv schreef:
Ziggy schreef: via Equine Risk, was voorheen interpolis
Die heb ik ook en ben nu heeeeeeeeel blij dat ik hem heb anders had ik Tjo niet zo uitgebreid kunnen laten onderzoeken.
Nou meissie daar dacht ik vanmorgen dus ook aan toen ik het verhaal las, ik ga nu dus ook als de wiedeweerga Exxie in de verzekering gooien, dat schiet er elke keer bij in, maar dat ga ik nu heel snel regelen.

Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 05 nov 2007, 17:01

Ik had Piet verzekerd voor dood, blijvende ongeschiktheid en kliniek kosten verzekerd. Ik was toen heel blij dat ik dat zo gedaan had, omdat ik anders de kosten van 3500 euro voor de operaties en dergelijke niet had kunnen betalen.

Shadow heb ik ook verzekerd voor dood, blijvende ongeschiktheid, ziekte en kliniekkosten. Maar voor haar haal ik de ziektekosten eraf volgend jaar, de kliniekkosten blijven verzekerd.

Ik ben al jaren verzekerd bij Hippo, dat heet nu Hippo zorg. Ze zijn erg snel met het afhandelen en uitbetalen van de schade. Iets wat wel erg fijn is als je een pittige rekening moet betalen.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Plaats reactie