Zo moeder zo kind?!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Daphne

Zo moeder zo kind?!

Bericht door Daphne » wo 24 okt 2007, 13:27

Lijken jullie veulens qua uiterlijk en gedrag ook zo op hun moeders?

Mijn Djimm is me er eentje hoor! Die heeft allemaal van die typische dingen die Yanneke ook doet. Djimm is nu drie weken bij Yanneke weg maar gaat zo waar steeds meer op haar lijken!

Zo gaan Yanneke en Djimm overal liggen waar het ze uitkomt. Schijnt de zon, dan liggen ze in de wei. Yanneke gaat liggen in haar paddock of op de wei. Djimm ging zelfs op de keuring in Spoordonk liggen, naast de trailer, nog aan Yanneke vast en terwijl er een hele trekpaarden- en welshjesshow langs kwam lopen 8)7

Afbeelding

Ook rollen moeder en zoon graag. Yanneke ploft na het rijden in het eerste beste stuk zand (zoals het pad naar de paddocks...) neer om te rollen. Djimm hoeft natuurlijk nog niet mee uit rijden maar ook hij rolt heel vaak, bij voorkeur in het natte zand of de klei...

Ook zijn ze allebei erg, tja hoe zal ik het zeggen, sabbelig (?) ingesteld. Aan alle (nieuwe) dingen willen ze met hun mond/neus/lippen aanzitten. Touwen zijn nooit veilig want zo snel als ze die in de smiezen hebben staan ze er op te sabbelen. Ook hoofdstellen, zadels, jassen, truien, kuiten, schoenen, laarzen, borstels, voerbakken en stokken zijn niet veilig voor mijn duo. Djimm heeft zelfs een hele poos met een stokje rondgelopen die hij als het ware telkens ging apporteren...raar dier! Ook de houten balk die de badkuip met water op zn plaats moet houden is niet veilig voor Djimm, die sleept hij zo de halve wei mee door.

Afbeelding

Qua uiterlijk vind ik Djimm ook echt een mini-Yanneke! Hij is alleen iets chiquer van bouw maar dat komt door Tsjerk gok ik. Dat koppie, die kuif, die kont, dat buikje...precies mams! Ik hoop dus ook dat Djimm straks een mannelijke versie van Yanneke wordt, want dan heb ik over een paar jaartjes volgens mij een geweldig tweespan!

Zijn jullie moeders en veulentjes ook twee druppels water of verschillen ze juist heel erg? Ik ben benieuwd!

PS als de foto`s niet mogen dan maak ik er wel links van!
Jilly

Bericht door Jilly » wo 24 okt 2007, 13:48

Hayco heeft altijd wel het meeste van mama weggehad :j In zijaanzicht is het sprekend mama! Echt geweldig om er zoveel van haar in terug te vinden! Alleen hoeft hij niet zó tank te worden :D

Qua gedrag ook, hij kan zo buldozeren, maar tegelijk maakt hij zich ook om niks druk..
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
yvette

Bericht door yvette » wo 24 okt 2007, 15:06

Cosimo lijkt uiterlijk heel erg op zijn moeder (hoewel natuurlijk in eerste instantie het kleurtje van zijn vader het meeste opvalt).
Kwa karakter is hij heel anders. Iza is lastig om contact mee te maken, is ook heel eenkennig. Cosimo is een echt allemansvriendje, super sociaal. Heel ongecompliceerd, terwijl zijn moeder echt lastig te doorgronden is.
Ze zijn wel allebei heel koel in de kop, maar dat geldt voor de meeste fjorden wel.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 24 okt 2007, 16:25

Als Dasha door de bak rent geeft ze altijd een showtje weg, mooi dat staartje erop en die beentjes mooi wegzetten. Odin doet dat ook vaak, staart erop en dan mooi draven.
Odin kan ook wel eens gaan schrapen als ze vast staat en ze heeft het gehad, Dasha doet zoiets ook :+
Maar Dasha is wel meer een knuffeltje, ze komt heel snel naar je toe zodat je haar lekker kan aanhalen, Odin heeft dat niet zo snel.

Vickey en Dirkje lijken qua uiterlijk wel heel veel op elkaar, allebei erg overbouwd hihi.
Ze kunnen allebei erg doordrammen, ze kunnen echt heel sterk zijn en hun gewicht in de strijd gooien. Ook hebben ze vaak dezelfde uitdrukkingen in hun koppie als ze een beetje opgefokt zijn.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Mieke

Bericht door Mieke » wo 24 okt 2007, 16:33

nou ja, niet op mama, maar Ymea is echt een evenbeeld van Reinar. Qua uiterlijk maar zeker qua innerlijk, zelfde gangen, zelfde problemen met rijden en super in de omgang. Doe me er daar nog maar 20 van ;)
Ctje :)
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » wo 24 okt 2007, 16:52

Veronica lijkt ook heel veel op d'r moeder, lekker kattig en de hele dag luieren en vreten. Oh ja en lekker lomp :D
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 24 okt 2007, 17:34

dacht eigenlijk meteen aan Wolly en Pauliena, niet zozeer om het uiterlijk. Het zijn allebei twee lieverds, maar kunnen ook echt twee eigenzinnige dames zijn als het niet echt volgens wens gaat. :+
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 24 okt 2007, 18:23

Dakota is echt de mannelijke versie van Vinga, niet zo zeer qua uiterlijk, hij heeft wel veel van Vinga weg maar ook van Sven, zijn gedrag en dingen doen is exact Vinga. Ongeduldig zijn, allemans vriend, knuffelkont en vooral heel koel in het koppie, Vinga deinst nergens voor terug, maar Dakota dus ook niet. Hij is net Vinga, moet er dan ook vaak om lachen en zeg ook vaak "je bent ook net als je moeder".
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 24 okt 2007, 18:33

Tja, misschien is het omdat ik beide enorm meemaak, maar Cai is echt een combinatie uit zn ouders (gek he :P). Soms kijk ik naar m en denk ik: Dat is zó Sas-achtig en andere keer denk ik: nee écht Anton.
Maar zo zijn er helemaal meerdere karaktertrekken die bij een van beide horen. Nou nog maar hopen dat het de gewenste karaktertrekken naar Cai zijn gegaan en niet de ongewenste.

Want ik kan nu ook vertellen dat Dasha, als ze in dr element is, vast ook met dr hoofd kan zwaaien O:), dat is iets wat typerend is voor een aantal Antons (en hij zelf).

Wolly exact hetzelfde verhaal.
Ymea zie ik wel enorm veel van Reinar in ja, maar ken haar moeder verder ook niet.

Nouja en de Bjorkmanns onderling vertonen ook diverse gelijkenissen als ik de verhalen zo allemaal hoor.

Maar een hoop dingen worden wel overgenomen. Zinnish en Benz slikken bijvoorbeeld altijd álles af...Norah deed dit ook altijd exact hetzelfde.
Bij Benz zie ik trouwens wel minder Anton-trekjes, dan van bijv. Cai.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 24 okt 2007, 18:41

Want ik kan nu ook vertellen dat Dasha, als ze in dr element is, vast ook met dr hoofd kan zwaaien , dat is iets wat typerend is voor een aantal Antons (en hij zelf).
Bente doet dat ook heel erg, met de kop zwaaien.. Heel erg Anton, net als haar kop trouwens..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 24 okt 2007, 20:38

Woudina is sprekend d'r vader :D

Annelisa vind ik erg veel van Karlien hebben, en dan niet alleen qua uiterlijk...superkoel, maakt zich niet snel druk. Laat het goed merken als ze iets leuk vindt. En als ze iets écht eng vindt, gedraagt ze zich als een idioot O:)

Of Damaris veel van Karlien heeft vind ik moeilijk te zeggen...denk vooral het koppige :))
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Vera

Bericht door Vera » do 25 okt 2007, 09:18

Aryn lijkt niet alleen uiterlijk op Vera, maar ook in heel veel andere dingen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » do 25 okt 2007, 09:48

Ik vind trouwens dat Caylinn van Claudia ontzettend qua uiterlijk om haar moeder lijkt!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 25 okt 2007, 09:49

Ik heb vorig jaar Ynde weer eens gezien en die lijkt qua uiterlijk sprekend op Paula. Vooral het koppie is ongelooflijk. Qua karakter zijn ze echter elkaars tegenpolen: zo dominant als moeders is, zo onderdanig was Ynde. Erg grappig vond ik weer om te zien dat Ynde's dochter (toen nog een veulen, dus verder nog niet heel veel van te zeggen) weer precies dat zelfde Brusvein-hoofdje had. Zij had echter weer een redelijk dominant karakter. Zal dat een generatie overslaan O:) ?
Plaats reactie