Vriendje voor Trees

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Susanne

Vriendje voor Trees

Bericht door Susanne » di 25 sep 2007, 19:25

Gister avond belde een vriendin om te zeggen dat ze voor het dochtertje van haar vriend een pony hebben gekocht. Een shetje van 85 cm.
Ik vanochtend gaan kijken. Nadat we het beestje opgeknapt hebben (zag er een beetje heel erg onverzorgt uit) ben ik tot de conclusie gekomen dat hij het liefste shetje is wat ik ooit gezien heb. Omdat er een beetje stalling gezeik was hebben we hem met Trees los gelaten. Dat ging super. Nu staat hij dus bij Trees in de stal.

Trees is echt mamma aan het spelen. Samen uit de emmer drinken (terwijl Trees een automatische drinkbak heeft). En ze beschermt hem als er iemand bij hem wilt. Ik hoop dat ze zo lief voor hem blijft want volgens de DA had hij flinke bijtwonden van de paarden waar hij eerst bij stond.

Wel hebben we besloten dat het shetje (vlokje) elke dag appart de wei op gaat, zodat ze leren dat ze niet de hele dag samen zijn.

We moeten nog even overleggen of hij echt voor langere termijn bij Trees blijft of dat hij misschien toch een eigen stalletje krijgt. Van mij mag hij zolang Trees er vrolijk bij blijft bij haar blijven staan.
Ik zal donderdag foto's maken en plaatsen.

Verder gaat het rijden, na de hele zomer allebei blessures gehad te hebben, super. Je zou haast zeggen dat we de hele zomer keihard getraint hebben. Koetsen gaat super en met uitrijden wilt ze zelfs voorop.
Springen proberen we van de week weer eens.
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 26 sep 2007, 06:38

Leuk dat het zo goed gaat
Charret

Bericht door Charret » wo 26 sep 2007, 07:11

Wat lief is dat he.
Aliesje is niet zo lief voor mijn shettie. Helaas.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » wo 26 sep 2007, 07:40

Wel leuk 2 pony's samen in de stal, heb ik vaker gezien
Grappig gezicht
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 26 sep 2007, 09:11

Blijf aub wel goed opletten. Imka leek vorig jaar wel een moeder voor ons logee shetje. Als ze elkaar kwijt waren leek het wel of ze afgespeend werd die shet wat een kabaal. Toen toch maar bijelkaar gezet op stal. Toen ik de volgende dag kwam had de shet toch een hele snee in haar koppe van het vechten. Nou meteen uit elkaar gehaald en niet meer in een stal gedaan. Wel heel jammer anders had ik kunnen denken ze samen te houden en die pony over te nemen...

Wel leuk als het samen goed blijft gaan veel plezier!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
sparky10

Bericht door sparky10 » wo 26 sep 2007, 09:30

wat leuk een shettie ik heb spetter helaas verkocht omdat hij niet buiten kon op de vorige stal en sparky en spetter gingen niet meer samen het begin ging prima tot spark zijn heerlijke jaloezie weer boven kwam en spetter van 80 cm moest het bezuren tegen spark een olifant van 149 .
hoop dat het bij trees en vlokje anders gaat !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Esther

Bericht door Esther » wo 26 sep 2007, 11:56

Wat leuk zeg en fijn voor Trees, leuk zo'n maatje..
Goed idee om ze overdag bij elkaar weg te doen, anders krijg je vast gemiep..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 26 sep 2007, 16:41

he wat leuk joh voor jullie, ik hoop dat Trees zo lief blijft.

Enne nou het rijden weer gaat, heb je geen zin om 21 okt. mee te doen met de oriëntatierit in Bemelen? Trees zou een nachtje bij mij in de wei kunnen logeren
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Saar

Bericht door Saar » do 27 sep 2007, 06:40

Kan heel goed gaan hoor, Hester en Willem staan al jaren samen op stal :j

Leuk voor Trees dat ze zo'n lief maatje heeft :)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Susanne

Bericht door Susanne » do 27 sep 2007, 19:48

Ziggy schreef:he wat leuk joh voor jullie, ik hoop dat Trees zo lief blijft.

Enne nou het rijden weer gaat, heb je geen zin om 21 okt. mee te doen met de oriëntatierit in Bemelen? Trees zou een nachtje bij mij in de wei kunnen logeren
Klinkt goed maar hoe kom ik met Trees bij jou? Denk dat het net te ver is om te rijden dag erna een tocht te rijden en dag erna weer terug... Even kijken of ik vervoer kan regelen...
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 27 sep 2007, 19:53

ja kijk ff joh, hartstikke leuk, dan zijn we waarschijnlijk met 4 fjorden en een haflinger :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Susanne

Bericht door Susanne » ma 01 okt 2007, 09:34

Trees moet alweer afscheid gaan nemen van haar nieuwe vriendje. Het beestje blijkt na twee dierenarts bezoeken toch ernstige artrose te hebben, waardoor hij ongeschikt is voor bijna alles en steeds pijnstillers moet hebben. Dus wordt hij vanavond opgehaald door de vorige eigenaar.
Ik heb er even over gedacht hem te kopen maar omdat hij steeds pijnstillers en de DA nodig heeft heb ik daar toch vanaf gezien...
Voel me er wel schuldig over, maar ik ben niet zo rijk dat ik dat zomaar kan betalen...
anika

Bericht door anika » ma 01 okt 2007, 15:37

Schuldig hoef je je zeker niet te voelen!
Ontzettend rottige situatie dit..

Wat gaat er nu met hem gebeuren? Verkopen ze hem weer door?
Murphy :+: Ysha
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 01 okt 2007, 15:59

daar hoef je je absoluut niet schuldig over te voelen hoor, je hebt dit jaar ook al een kapitaal naar de dierenarts mogen brengen ivm Trees en voor zover ik weet ben je geen multimiljonair ;)

Plaats reactie