Weet iemand de precieze functie van springschoenen? En welke beter zijn, open springschoenen (met klitteband ofzo) of dichte (die je over de hoef moet schuiven)?
Springschoenen
- druppeltje
Springschoenen
Roosje heeft vorige week met springen zichzelf aangetikt bij de voorhoef op de hoefballen. Nu heeft ze daar een miniwondje
Toen kwam Marloes met het idee om springschoenen aan te doen.
Weet iemand de precieze functie van springschoenen? En welke beter zijn, open springschoenen (met klitteband ofzo) of dichte (die je over de hoef moet schuiven)?
Je kunt ze het beste met open sluiting nemen. Die je over de hoef moet trekken vereisen wel even wat spierballen met name met af doen. Bij de dravers worden ze veel gebruikt.
Wij hebben zelf altijd schoenen van neopreen met een klittebandsluiting voor weidegang en licht werk. Geeft minste kans op irritatie. Rubber kan de huid wel irriteren als er zand bij komt.
Gebruik ze niet met bont, dat wordt nl net schuurpapier als er zand op komt onder het rijden!
Wij hebben zelf altijd schoenen van neopreen met een klittebandsluiting voor weidegang en licht werk. Geeft minste kans op irritatie. Rubber kan de huid wel irriteren als er zand bij komt.
Gebruik ze niet met bont, dat wordt nl net schuurpapier als er zand op komt onder het rijden!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
- druppeltje
Ik gebruik ze ook altijd met springen oa.!
Zelf heb ik rubberen met klitteband sluiting.
Dit om de hoefballen en kroonranden te beschermen.
Zelf heb ik rubberen met klitteband sluiting.
Dit om de hoefballen en kroonranden te beschermen.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!