Drie keer goed nieuws! Me happy!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Daphne

Drie keer goed nieuws! Me happy!

Bericht door Daphne » za 15 sep 2007, 15:22

Zoals de titel al zegt, drie keer goed nieuws!

De zadelmaker is gister geweest. Ik had wel het idee dat mijn zadelt nog goed lag op Yannes, maar wilde het voor de zekerheid even laten checken door een deskundige. Wat bleek, het zadel lag perfect! Het hoeft zelfs niet eens opgevuld te worden! Hartstikke fijn dus!

Ik vond het erg belangrijk dat het zadel een keer goed nagekeken werd want binnenkort ga ik weer veel meer rijden.
YANNEKE GAAT NAMELIJK MEE NAAR DRONTEN! Jeeeeeej! Ik studeer daar alleen de paarden staan nog steeds in Wijchen, in een gehuurde wei. Daardoor heb ik dus alleen in de weekenden tijd om te rijden en dat zijn alleen maar buitenritjes omdat er geen bak in de buurt is. Maar nu gaat Yannes dus verhuizen naar Dronten. Ze komt op een hele mooie, rustige en kleinschalige stal te staan. In totaal staan er nu 10 paarden volgens mij. Ze kan nog iig tot november mee de wei op. Eind van de middag worden ze dan naar de paddocks gehaald en daar staan ze tot het donker wordt (of tot ik haar eruit haal). Daarna gaan ze lekker op stal. Als het weer er niet meer naar is om ze op de wei te zetten kan ze overdag nog lekker de hele dag de paddock in. Er is een goede buitenbak bij en het bos is op 5 minuten stappen! Bovendien staan twee huisgenootjes van mij daar ook met hun paarden dus voor mij is het ook nog gezellig :D De stallen zijn mooi ruim en er is veel 'lucht'. Ze komt wel voor het eerst tussen de kwpn'ers nu (waaronder de 1.74m hoge reus van mijn vriendin) dus ik ben benieuwd hoe ze het vind daar! Er staan ook nog een frieze ruin en een hafje, dus als ze die reuzen maar niks vind kan ze ook nog met haar semi-soortgenoten gaan buurten. Ik vind het zelf wel heel spannend, maar ik denk haast wel dat ze het heel leuk gaat krijgen in Drontencity! 29 september is de dag dat het gaat gebeuren!

Nou dan Goed Nieuws Part 3: om mijn poonie naar Dronten te verschepen is er natuurlijk een trailer nodig. Nou had een oom van mijn vader nog een trailer staan die hij vrijwel niet meer gebruikte en die heb ik nu voor een prikkie over kunnen nemen! Hij is niet nieuw(van '90), maar nog in hele nette staat. Het is een tweepaards trailer (kan Djimm straks ook mee :D), er ligt sinds vorig jaar een nieuwe bodem in, de banden hebben nog bijna geen kilometers gemaakt en hij is opnieuw geschilderd dus ziet er nog helemaal strak uit!

*o/* Jullie begrijpen vast wel dat ik helemaal gelukkig ben! *o/*
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 15 sep 2007, 15:24

Nou dat klinkt zeker goed zeg! Je hebt het goed geregeld allemaal!
Leentje

Bericht door Leentje » za 15 sep 2007, 15:31

lekker,als alles ff meezit he!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 15 sep 2007, 15:33

:D Dat is nog eens goed nieuws!
Dat vraagt om foto's van de trailer natuurlijk...
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Daphne

Bericht door Daphne » za 15 sep 2007, 15:35

Ik zal proberen die dag wat foto's te maken!

De trailer ziet er van de buitenkant niet heel spectaculair uit hoor :D, haha, hij is vooral functioneel O:)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 15 sep 2007, 15:35

Tuurlijk ben je dan gelukkig. Fijn dat je straks je paardje bij je hebt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 15 sep 2007, 16:04

Als het een keer mee zit... :D
Geweldig joh! Veel plezier met haar in Dronten!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
sparky10

Bericht door sparky10 » za 15 sep 2007, 16:15

lekker dichtbij daphne wij hadden en hebben ook ong 3 stallen virj hoor :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Charret

Bericht door Charret » za 15 sep 2007, 16:22

Oh wat goed dat je haar mee kunt nemen! Zo veel gezelliger!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » za 15 sep 2007, 17:22

Klinkt allemaal goed hoor, gezellig dat Yanneke mee kan en ook nog een mooie trailer erbij!!
En dat zadel ligt dus ook nog steeds goed, is ook altijd fijn om te horen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
douwina

Bericht door douwina » za 15 sep 2007, 18:01

Jouw dag kan niet meer stuk of wel? :D Gaaf dat je Yannes straks zo lekker dichtbij krijgt, je zadel perfect ligt en je lekker rond kunt tuffen met je bijna-nieuwe trailer!!
Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 15 sep 2007, 18:40

Wat moet dat alles bij elkaar, een goed gevoel geven :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 sep 2007, 19:08

heerlijk joh straks je paardje weer bij je en dan ook nog eens een hele goeie trailer voor een prikkie, ik kan me voorstellen dat jouw dag niet meer stuk kan :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Daphne

Bericht door Daphne » za 15 sep 2007, 19:45

Nee ik ben echt helemaal gelukkig inderdaad!

Wel heel vreemd enerzijds hoor dat ze nou straks zo dichtbij staat en ik er elke dag heen kan. Zoals sommigen van jullie misschien nog weten heb ik Yanneke altijd verzorgd (ik kom al bijna 9 jaar bij dat clubje fjorden) maar is de eigenlijke eigenaresse afgelopen winter overleden. Dat ik Yanneke en Djimm nu mag hebben is echt superfijn en de mooiste herinnering die ik maar kan hebben aan haar, maar het rotte is dat het helemaal geen herinnering had moeten zijn... Wat dat betreft vind ik het ook super rot dat ik de groep nu uit elkaar ga halen maar aan de andere kant ook weer heel fijn dat ik nu zélf voor Yanneke kan gaan zorgen. Wel een beetje tweestrijd in mn hoofd dus, want het wordt nu wel heel 'echt' ineens...

De stal waar ze komt te staan is in elk geval heel goed en ik denk ook wel dat ze het daar prima naar haar zin zal gaan hebben! Maar toch zal het wel even moeilijk zijn als ik haar moet gaan laden die zaterdagochtend. Als het nog een beetje lukt zal ik wat foto's maken en als mn ogen niet al te rood zijn dan zal ik de foto's nog wel plaatsen ook :D
Ydel

Bericht door Ydel » za 15 sep 2007, 19:49

Super nieuws inderdaad Daphne!!

kan me voorstellen dat het wel een beetje dubbel is, maar je doet iets heel moois: haar paarden het beste leven geven wat ze na haar maar kunnen verdienen ;)

en als ik jes weer eens afzet in Dronten(zal vast gaan gebeuren) dan kom ik even bij haar buurten..
woensdag ga ik met jes daarheen :))

en die trailer...
altijd handig :))
binnenkort rondje linschoten?
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 sep 2007, 19:49

logisch dat het dubbel aanvoelt voor jou, maar ik denk dat het straks allemaal wel op zijn plaats gaat vallen hoor
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
sparky10

Bericht door sparky10 » za 15 sep 2007, 19:58

hmm daf er zijn maar weinig fjorden in dronten haha dus ik kom zeekr snel kijken ,
ik heb spark in biddinghuizen misschien heb je er overheen gelezen , maar wij hebben dus oook nog stallen vrij hoor hihi ,
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Daphne

Bericht door Daphne » za 15 sep 2007, 20:16

sparky10 schreef:,
ik heb spark in biddinghuizen misschien heb je er overheen gelezen , maar wij hebben dus oook nog stallen vrij hoor hihi ,
Ik heb Yannes haar stal al besproken! Twee van mijn huisgenoten hebben hun paarden ook daar gestald staan, dus idealer kan het voor mij niet :)
Ydel schreef: en als ik jes weer eens afzet in Dronten(zal vast gaan gebeuren) dan kom ik even bij haar buurten..
woensdag ga ik met jes daarheen :))

en die trailer...
altijd handig :))
binnenkort rondje linschoten?
Ja kom maar een keer kijken hoe Yannes er bij staat, gezellig hoor! En niet te erg schrikken hoor woensdag op school, het grootste deel bestaat uit dikke vette boeren en ik denk dat de helft ongeveer op klompen loopt (dat was echt een zware shocker voor mij toen ik 3 jaar geleden naar Dronten kwam :))).

Als ik binnenkort weer eens in Linschoten ben dan laat ik het wel even weten, wip ik wel even langs!
Ydel

Bericht door Ydel » za 15 sep 2007, 20:38

oeeeeeee ik hou van boeren :))

ja, zeker even een belletje geven, gezellie!!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
sparky10

Bericht door sparky10 » za 15 sep 2007, 21:18

haha nou als je ook maar bij spark komt buurten dan
Plaats reactie