Nou, hehe, eindelijk tijd om ook even een kort verslagje te typen. Ik was zo druk de laatste dagen. Vrijdag hele dag paarden wassen en 's avonds spullen uitzoeken en prijzen voor de markt van zondag. Zaterdag de hele dag keuring en zondag de hele dag op de markt staan. De ruitervereniging had een standje met 2e hands ruiterspullen op de Roldermarkt. Opbrengst ging naar het goede doel, paarden voor gehandicapten. Uiteraard wilde ik daarvoor wel een dagje op de markt staan. Maar na 3 dagen voornl staand en lopend te hebben doorgebracht was ik echt steenkapot

.
Maar nu even over Anka zaterdag. Het was best een spannende dag, stamboekopname en voor het eerst keuring lopen met m'n nieuwe horsie. Helaas kan Anka iets minder goed tegen sappige kuil dan Nisko, dus had ze zich vlak voor we de ring in gingen vies gemaakt

. Tsja, niets aan te doen. In de ring was ze vooral ernstig ongeduldig. Moet duidelijk aan gewerkt worden. Anka moest als eerste opstellen en stappen en draven. Opstellen ging wel. Stappen naar mijn idee ook wel. Draven wilde ze eerst niet best, wat hupsen en doen, maar later wel goed. Tenminste, dat dacht ik.
Helaas was de uitslag voor mij niet wat ik ervan gehoopt had. Ze kreeg gelukkig wel een eerste premie met 35 pt, maar voor gangwerk een 6. Toch wel iets waar ik veel belang aan hecht. Op het briefje stond dat ze wijd gaat in stap van achter en de draf vonden ze rommelig. Verder kreeg ze een beenbemerking, ze vonden dat ze een vol sprong-gewricht had.
Ook had van Bon nog een gebitsbemerking. Hij vond dat ze een forse overbeet had van wel een halve tand. Hij heeft nog speciaal gezegd of ik me daarvan bewust was. Ik weet niet, maar is dat heel erg dan? Ik had al wel gezien dat ze dat een beetje had, maar dacht niet dat het heel ernstig was. Anka is trouwens gemeten op 142,5 cm. Precies wat we in gedachten hadden.
Nou ja, hoewel ietwat teleurgesteld zijn we weer een ervaring rijker en is ze toch wel voorlopig model

. Het was verder echt een gezellig dagje, hoewel ik het jammer vond dat we nu achter en niet naast de tent stonden. Met 3 ringen krijg je het al niet allemaal mee en als je dan ook nog veel achter bent al helemaal niet. Heb daardoor ook niet zo heel veel mensen gesproken verder. Nou ja, moet ik de schade maar inhalen in Roden. Geen paard mee en wel fototoestel, beetje dat idee haha.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!