Kan een mens teveel willen?
- jezzikaatje
- Contacteer:
Kan een mens teveel willen?
Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die studeren en daarbij op zichzelf wonen en een fjordenbaal onderhouden?
Ik ben bang dat dit alles bij elkaar wellicht teveel kan gaan worden om financieel te trekken, maar weet dit dus niet precies..
Dus kom maar op met de horrorverhalen!
In principe zou het voor mij neerkomen op dat ik 140 voor zorro betaal, 120 straks waarschijnlijk voor mijn zorgverzekering en dan nog de huur en voedsel (de huur hoeft wellicht niet extreem te zijn als het met Eef samen zou zijn..). Ik heb het net opgezocht en ik zou 250 euro per maand van de ib-groep krijgen, dus dat helpt wel iets uiteraard.
Wat denken jullie? Zou dit te doen moeten zijn?
Ik ben bang dat dit alles bij elkaar wellicht teveel kan gaan worden om financieel te trekken, maar weet dit dus niet precies..
Dus kom maar op met de horrorverhalen!
In principe zou het voor mij neerkomen op dat ik 140 voor zorro betaal, 120 straks waarschijnlijk voor mijn zorgverzekering en dan nog de huur en voedsel (de huur hoeft wellicht niet extreem te zijn als het met Eef samen zou zijn..). Ik heb het net opgezocht en ik zou 250 euro per maand van de ib-groep krijgen, dus dat helpt wel iets uiteraard.
Wat denken jullie? Zou dit te doen moeten zijn?
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Het zou krapjes zijn, kan je niet een bijbaantje vinden?
Ik onderhoud een fjordenbaal, ga in therapie waarvan niet alle kosten gedekt worden en woon verder nog wel thuis.
Ik zou het even allemaal op papier zetten, en rekensommetjes maken. Want met boodschappen doen alleen ben je er net, je wilt een keer nieuwe jas of schoenen etc etc.
Succes, en hopelijk kom je eruit
Ik onderhoud een fjordenbaal, ga in therapie waarvan niet alle kosten gedekt worden en woon verder nog wel thuis.
Ik zou het even allemaal op papier zetten, en rekensommetjes maken. Want met boodschappen doen alleen ben je er net, je wilt een keer nieuwe jas of schoenen etc etc.
Succes, en hopelijk kom je eruit

- nancy imka
Ik heb Ros ook altijd naast mijn opleiding betaald. Het viel niet altijd mee maar bij een dure dierenartsrekening hebben mijn ouders wel wat bijgesprongen, die betaalden dan de rekening en dan kon ik het in termijnen af betalen. Ik had er wel een baantje bij anders kon ik het niet betalen.
En als Zorro bij ons blijft staan gaan deze winter de kosten waarschijnlijk wat naar beneden. Ik wil het namelijk op een andere manier gaan doen maar dat hoor je nog wel. Dan zijn we minder kwijt voor het ruwvoer. In het weideseizoen is het natuurlijk sowieso al minder. Ik moest er wel wat dingen voor laten maar dat had ik er heel graag voor over. Het scheelt natuurlijk wel dat je al wat werkervaring hebt en waarschijnlijk een bijbaantje kan vinden dat wat meer oplevert als het salaris dat ik ontving met werken in de winkel.
En als Zorro bij ons blijft staan gaan deze winter de kosten waarschijnlijk wat naar beneden. Ik wil het namelijk op een andere manier gaan doen maar dat hoor je nog wel. Dan zijn we minder kwijt voor het ruwvoer. In het weideseizoen is het natuurlijk sowieso al minder. Ik moest er wel wat dingen voor laten maar dat had ik er heel graag voor over. Het scheelt natuurlijk wel dat je al wat werkervaring hebt en waarschijnlijk een bijbaantje kan vinden dat wat meer oplevert als het salaris dat ik ontving met werken in de winkel.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Vanaf januari ben ik gaan samenwonen, was ik druk bezig met afstuderen en ik had een bijbaantje wat redelijk verdiende. Deze 8 maanden ben ik goed doorgekomen qua kosten. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik mijn ouders m'n ziektekosten betaalde en mijn vriend veel wat betreft de kosten van ons appartement. Het zal wat krapjes zijn, maar als je alles goed berekend moet het lukken.
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Ik studeer en hou mijn fjordenbaal... En ik woon idd op mezelf...
Nou moet ik toegeven dat mijn ouders m'n idioot hoge huur betalen, en een deel van m'n stalgeld, maar Vjesta kost me nu in de maand 75 euro, ex lessen, ex muesli. Ik leef van 150 euro in de maand, plus wat ik binnen krijg van m'n bijbaantje..
Nou moet ik toegeven dat mijn ouders m'n idioot hoge huur betalen, en een deel van m'n stalgeld, maar Vjesta kost me nu in de maand 75 euro, ex lessen, ex muesli. Ik leef van 150 euro in de maand, plus wat ik binnen krijg van m'n bijbaantje..
Je zal toch wel een bijbaantje moeten zoeken hoor. Met name Horeca betaald lekker en is 's avonds dus goed te doen. Het studentenleven is nou niet echt zwaar te noemen, ik heb in 3.5 jaar HBO opleiding afgerond. Ik reed 'w winters ook lekker elke middag in het licht enzo, echt een gouden tijd
. Nu met werkweken van 60 uur droom ik er nog wel eens van 

Ik denk dat je het erg krap gaat krijgen en het niet gaat trekken.Bij baantje nemen kan zoiezo geen kwaad.
Ook ik wilde teveel en heb een eigen huis,auto,fulltime baan en had een volwassen merrie.Door teveel rekeningen(dierenarts,auto kapot enz) moest ik mijn merrie toen verkopen(nog steeds doet het zeer)Nu heb ik alleen haar jaarling dochter nog,maar die staat voor een schreintje.
Een paard onderhouden is duur,want het is niet alleen de stalling die je betaald,ook de hoefsmid,wormenkuur,inentingen,dierenarts,spullen voor je paard.En dan ook nog kleding voor jezelf.Ja het is een dure hobby.Misschien kan je een betalende bijrijder zoeken.Succes.
Ook ik wilde teveel en heb een eigen huis,auto,fulltime baan en had een volwassen merrie.Door teveel rekeningen(dierenarts,auto kapot enz) moest ik mijn merrie toen verkopen(nog steeds doet het zeer)Nu heb ik alleen haar jaarling dochter nog,maar die staat voor een schreintje.
Een paard onderhouden is duur,want het is niet alleen de stalling die je betaald,ook de hoefsmid,wormenkuur,inentingen,dierenarts,spullen voor je paard.En dan ook nog kleding voor jezelf.Ja het is een dure hobby.Misschien kan je een betalende bijrijder zoeken.Succes.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Zoals bij Maroes, zo zit het bij mij ook. Ik heb een huisje,auto en een paard en houd echt geen cent over. M,n moeder woont dan wel ver bij me vandaan, maar als ik het financieel niet red, schiet ze me altijd beetje bij, zonder haar had ik het zeker niet gered!
Dus zeker bijklussen zou ik zeggen!!
Dus zeker bijklussen zou ik zeggen!!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Ik betaal Orion half en Cyra zelf naast mijn opleiding en rij een zuipende auto, maar ik woon gelukkig op mezelf en mijn ouders betalen mijn zorgverzekering. Moet die centen van de IB-groep red je het zowieso niet, je zal erbij moeten gaan werken.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- jezzikaatje
- Contacteer:
Ik was ook wel van plan om te gaan werken erbij hoor jongens 
Deze rekensom valt niet te maken zonder een bijbaantje..
Maar gelukkig zijn er ook wel wat positieve reacties dus, ik begon even te stressen.
Maar mijn moeder heeft mij ook gerustgesteld met dat het zou moeten lukken, en als ouders met geld dat zeggen, moet het dus best kunnen.
Ik zal wel misschien volgend jaar ook zelf de studiekosten moeten betalen, maar dat zie ik dan wel weer.. Ik denk en hoop dat het gewoon gaat lukken!

Deze rekensom valt niet te maken zonder een bijbaantje..
Maar gelukkig zijn er ook wel wat positieve reacties dus, ik begon even te stressen.
Maar mijn moeder heeft mij ook gerustgesteld met dat het zou moeten lukken, en als ouders met geld dat zeggen, moet het dus best kunnen.
Ik zal wel misschien volgend jaar ook zelf de studiekosten moeten betalen, maar dat zie ik dan wel weer.. Ik denk en hoop dat het gewoon gaat lukken!
Als je makkelijk studeert en er niet al te veel uren in hoeft te steken zou ik zeker op zoek gaan naar een bijbaan, zuinig zijn, dan moet het wel lukken toch?! Toen ik een paar jaar geleden bij mn ex wegging had ik een koophuis, een dure auto en een paard... het was erg krap maar je wordt er verbazingwekkend vindingrijk van en ik heb het ook gered!
Je kan bv samen eten met vrienden, dat scheelt in de kosten en bezuinigen op meer dingen dan je denkt.
Moet eerlijk zeggen dat ik me er nu, in mijn huidige luxe situatie, wel eens over verbaas wat ik toen allemaal redde, en hoe makkelijk ik nu het geld uitgeef
...
Je kan bv samen eten met vrienden, dat scheelt in de kosten en bezuinigen op meer dingen dan je denkt.
Moet eerlijk zeggen dat ik me er nu, in mijn huidige luxe situatie, wel eens over verbaas wat ik toen allemaal redde, en hoe makkelijk ik nu het geld uitgeef

Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik heb in de winter echt geen tijd om Fjordy te rijden smiddags. Ik zit gewoon iedere dag tot 15.45 en zelfs op maandag straks tot 17.30. Straks in mijn stage weken werk ik ook tot 16.00. Ik zie het nog somber inEllebel schreef:Je zal toch wel een bijbaantje moeten zoeken hoor. Met name Horeca betaald lekker en is 's avonds dus goed te doen. Het studentenleven is nou niet echt zwaar te noemen, ik heb in 3.5 jaar HBO opleiding afgerond. Ik reed 'w winters ook lekker elke middag in het licht enzo, echt een gouden tijd. Nu met werkweken van 60 uur droom ik er nog wel eens van

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Tsja maar je ebtaalt dus niet zelf je huur en stalgeld anders zou je Vjes dus niet kunnen onderhouden. Das wel een verschil met Jes dr situatie.Vjestagirl schreef:Ik studeer en hou mijn fjordenbaal... En ik woon idd op mezelf...
Ik heb destijds mn paard weg moeten doen want alleen van een stufi kon ik dr niet onderhouden naast ene huishouden en opleiding. Bijbaantjes waren alleen weggelegd voor de jongeren.
Ik denk niet dat het te doen is zonder bijbaan. Je hebt toch je huur en stalkosten en dagelijks levensonderhoud (verzekeringen ed).
met bijbaan moet het wel lukken maar dan moet je wel goedkoop kunnen wonen denk ik.
Gewoon even goed afwegen.
Hier in Dronten heb je een aantal uitzendbureaus speciaal voor ons studenten zitten. Gewoon flexibele klussen, dus als je wilt werken kun je 9 vd 10x werken, heb je geen tijd dan maakt dat verder ook niks uit. Betaald tussen de €8,nogwat en de €9,70 in het uur, op zaterdagen en zondagen (soms) 150 tot 200%. Zo klus je makkelijk een paar honderd euro bij elkaar met best leuk werk (etos inrichten, ah`s slopen ed).