OKe, waarom ik gloei van trots.. Zonet viel hij weg dus kon het niet afmaken..
Gisteren hadden we weer cursus en we zouden nu zelf gaan longeren, er waren een aantal die hun paarden hadden meegenomen. Een friese merrie, een IJslanderruin en een KWPN.
Eerst gingen de eigenaren longeren en daarna mocht een ander.. De IJslander was door de eigenaresse gelongeerd en dat ging niet denderend.. Toen vroeg Lammert, wie wil hem nu de andere kant op doen.. Normaal ben ik nogal afwachtend, maar ik had me voorgenomen om een meer vooraan te gaan staan zodat ik het ook goed leerde.. Dus ik riep dat ik wel wilde.. En ik mocht het gaan doen..
En het ging goed!!! Het beestje liep lekker vlotjes, het opnemen van de longe en gebruik van de zweep ging heel goed en Lammert Haanstra was zeer over mij te spreken, hihi

.. Lammert: Je kon zo wel zien dat ik een echt paardenmens was en dat er zo'n mooie rust van mij uit straalde en dat het paardje nu veel fijner liep

, ik groeide echt wel een meter. Hij zei, je gaat mij niet vertellen dat je dit niet zo vaak hebt gedaan.. Ik heb gewoon geantwoord dat ik af en toe mijn paardje wel in de ronde slingerde, maar doorgaans gaat dat net zo als het in de knoop vrehaal, hihi.. Mijn zelfvertrouwen is normaal al niet zo goed, ben nogal stuntelig, bang om fouten te maken en hier mocht ik fouten maken en het ging super.. Ik kreeg echt hele mooie en fijne complimenten.. Echt niemand kon die grijns later nog van mij bek krijgen.. Ik was helemaal in de wolken.. Daarna Hagar, de IJslander, nog even een dikke knuffel gegeven..