Met 2 auto's vertrokken we vanochtend om kwart over 9 richting Onstwedde. Wij reden vooruit om Ylirjana alvast aan te melden.
Onderweg kwamen we echter een hele irritante wegomleiding tegen waardoor we een flink stuk om hebben moeten rijden. Om Anne daarvoor te behoeden heb ik gelijk gebeld dat ze een afslag eeder moesten nemen. Je raad het al.......ze misten de afslag alsnog

Wij waren inmiddels op het keuringsterrein aangekomen. Echter na 5 minuten werden de 5-7 jarige merries al omgeroepen, maar Yli was er nog niet!! ieh stress!!!! Daar stond ik dan bij de ring, met voorbrenghalster maar zonder paard

Ben de ring maar even ingelopen en verteld van de omleiding. Jury was gelukkig vol begrip. Ze begonnen alvast en zodra Yli er was mochten we de ring in komen.
Ze hadden net het eerste paard gekeurd en daar zag ik de trailer aankomen, pfiewww gelukkig!! Yli naast de ring van de trailer gehaald, voorbrenghalster om en gelijk de ring in!!
Yli was echt superbraaf en liet zich goed zien ondanks dat ze net een kleine 2 uur op de trailer had gestaan en we dus niet in hebben kunnen lopen. Ze kreeg 38 punten 8-8-7-7-8 en is daarmee weer voorlopig model geworden en......ze stond 1e in haar rubriek

Het uitdelen van de rozetten is voor Yli altijd een moment om te gaan miepen, want dat is zoooooo eng

Na het ererondje lekker naar de trailer om even wat te eten en drinken, man wat had ik dorst!! Ik vind het prachtig als de zon schijnt maar 't was wel heel erg warm vandaag

Gelukkig duurde de kampioenschappen niet heel erg lang. In alle rubrieken waren ze er na 2 rondejes stappen al wel uit. Yli mocht er een gooi naar doen bij de merries zonder predikaat. Jammergenoeg ging dat kampioenschap naar Zara, een werkelijk prachtige Sverre merrie

Uiteraard kregen we weer een mooie rozet. Hetzelfde jurylid ging deze bij haar op doen en wonderwel vond ze het dit keer niet eng

Tussendoor even gezellig gekletst met een aantal FW'ers en geprobeerd wat rubrieken te volgen, maar heb maar heel weinig meegekregen.....

Ook hebben we nog meegedaan met best getoilletteerd. Verwachtte er niet heel van aangezien haar voorpluk en manen door het schuren aardig uitgedund zijn, maar we stonden toch nog op een mooie 4e plek

Kortom, een hele geslaagde keuringsdag met een mooie buit; 2 bekers, 2 rozetten, een handige borstel, een prachtig verbrand hoofd en een mooie voorlopige modelmerrie:D Nu maar op naar de Abop!!