fijn zadel voor buitenrijden?
fijn zadel voor buitenrijden?
Tsja... ik ben het een beetje beu om met mn dressuurzadel buitenritten te maken. Vind het niet echt relaxed zitten en kan me zo voorstellen dat er wel andere zadels te vinden zijn voor dit doeleinde. Als dressuurprikker heb ik daar uiteraard geen ervaring mee vandaar mijn vraag hier, aan de mensen die veel km's buiten maken...
Nu kan ik wel een veelzijdigheidszadel gaan zoeken maar ik vrees dat dat net zo een ramp wordt als voor ik mn op maat gemaakte dressuur Daaleman had! En een nieuwe Daalemen vz aan laten meten voor een zadel voor "erbij" vind ik wel prijzig.
Dus, wat zijn jullie ervaringen, welke zadels zijn fijn om bosritten mee te maken? Boomloos misschien?
Nu kan ik wel een veelzijdigheidszadel gaan zoeken maar ik vrees dat dat net zo een ramp wordt als voor ik mn op maat gemaakte dressuur Daaleman had! En een nieuwe Daalemen vz aan laten meten voor een zadel voor "erbij" vind ik wel prijzig.
Dus, wat zijn jullie ervaringen, welke zadels zijn fijn om bosritten mee te maken? Boomloos misschien?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

- nancy imka
Ik ga hier helemaal in mee!Pablo schreef:Zelf ben ik nog steeds erg blij met mijn Barefoot, maar een Massimo trail of Zaldi Country zou ik ook wel willen
Massimo en Zaldi zijn echter wel weer direct een stukkie duurder. Dus als je voor goed, goedkoop en passend wil gaan raad ik echt een barefoot aan.
Natuurlijk passen barefoots niet overal op, maar over het algemeen ligt het prima.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
sinds ik mijn dressuurzadel heb gebruik ik geen andere meer. Mijn westernzadel is verkocht en mijn veelzijdigheid gebruik ik alleen nog met springles.
Het schijnt dat zo'n boom loos zadel lekker zit, maar ik vond het persoonlijk niet veel bijzonders.
Gewoon even uitproberen lijkt me het handigste
Het schijnt dat zo'n boom loos zadel lekker zit, maar ik vond het persoonlijk niet veel bijzonders.
Gewoon even uitproberen lijkt me het handigste
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Senna&Cajra